problemen met alcatel speedtouch usb

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
help wanted

ik heb dus speedtouch usb modem (dat lelijke groen geval) mijn probleem is dat deze modem op random tijdstippen gewoon disconnect wegens niet gesinchroneerde adsl lijn (of zoiets). De usb diagnose wordt dan oranje (ipv groen) en vervolgens moet ik een tijd wachten alleer hij trug normaal werkt. Als ik probeer te connecten als ie oranje is krijg ik: no dial tone msg.
Blijkbaar hebben andere mensen hier ook problemen mee (random disconnecten) na ff te googlen kwam ik bv hier op:

Code: Selecteer alles

Bad Points:
it s****, random disconnections and then a error of no dial tone, occassionally requiring a reboot to fix

General Comments:
Well im glad i didnt have to pay for this , i just feel a little sad that my boss tried to do something nice and now i have to go and buy a real adsl modem/router, thats gonna make my boss feel like he wasted his time and money im sure :-( 
I've had the phone company test and then retest my lines , ive had a replacement speedtouch modem , i've had alcatel support on the phone various times , had my ISP involved and guess what , yup it still disconnects randomly and leaving me with a "no dial tone error" and the adsl light flashing due to loss of sync. 
Tried updating from the 1.4 driver to the 1.6 driver to the 2.0.1 driver and still does it , if this frog was was real frog and not a ugly looking modem i would of feed it to the french by now. buyers beware thats all i can say.
http://www.reviewcentre.com/review18317.html
Btw ik heb drivers 2.0.12 (de nieuwste?) en had zelfde probleem met oude drivers en de voeding is zwaar genoeg om modem electr te leveren, iemand weet hoe dit op te lossen?
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

je kan je usb kabel uittrekken en terug insteken, 9 tegen 10 at het dan terug werkt, maar ja, dit is geen mooie oplossing :(
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
help wanted

SeNsEi Ze0n schreef:je kan je usb kabel uittrekken en terug insteken, 9 tegen 10 at het dan terug werkt, maar ja, dit is geen mooie oplossing :(
hehe lukt natuurlijk, en geduld hebben ook
maar ik zoek eigelijk naar een oplossing om die random disconnects niet meer voor te hebben, ligt die aan de modem? de drivers, of weet-ik-veel-aan-wat?
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Kan ook aan de (telefoon)lijn liggen... zoek maar eens hier op de UB : voorbeelden legio (spijtig genoeg).
If you can't beat them, confuse them.
Lukse
Premium Member
Premium Member

Kan ook zijn dat je usb poort niet genoeg stroom levert en daardoor de modem uitvalt.
Is het een onboard usb poort, of een apart pci kaartje?
help wanted

Lukse schreef:Kan ook zijn dat je usb poort niet genoeg stroom levert en daardoor de modem uitvalt.
Is het een onboard usb poort, of een apart pci kaartje?
usb on board (op mobo dus: asus p4p800 deluxe)

maar elk ander device op usb poort werkt perfect, dus kan het niet zijn volgens mij
CueBoy schreef:Kan ook aan de (telefoon)lijn liggen... zoek maar eens hier op de UB : voorbeelden legio (spijtig genoeg).
zou kunnen, maar betwijfel ik, als ik die post lees van die kerel die ik gequoted heb, heeft hij het niet met andere modems alleen maar mete deze k*t modem :evil:
vandaag is het echt erg, om de 5minuten valt hij uit, om ziek van te worden
help wanted

heb juist eens naar helpdesk van Belgacom gebeld en daar zeggen da het ligt aan de usb 2.0 drivers, maar als ik deze probeer te installeren van op men cd bij men mobo (p4p800 deluxe) zegt hij dat deze al default bij win xp service pak 1 zitten en ik ze niet kan installeren, zou dit de oorzaak kunnen zijn?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

help wanted,

zoek eens op "synch loss AND usb". Dit is een typisch kenmerk van SptUSB modems en usb modems in het algemeen!

Typische oorzaken:
- niet meest geschikte driver versie (2.0.x is normaal OK)
- slechte bekabeling
- storing op de lijn
- slechte setting bij pwr management (spt usb adapter niet laten uitschakelen)
- te zwake usb voeding..
- ....

Té véél om op te noemen..kenmerkend is ook dat ethernet modems een pak robuster zijn voor dergelijke 'foutjes' en daar totaal geen last (of slechts gering) van hebben van slechte bekabeling, storing, ...
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”