hallo,
ik heb de optie multi en kan dus 4 ip's van belgacom krijgen....
hoe schakel ik op dit toestel de routerfunctie uit?
ik ga een switch gebruiken....
bedankt
vraag router belgacom bbox2 vdsl
TomG schreef:Bij (particuliere) DSL abonnementen krijg je altijd maar één IP adres, in tegenstelling tot bij Telenet.
huh wat is dan het nut van dieje multi?
want ik kan via ene router perfect 200 pc's eraan hangen he.....
bij belgacom spreken ze echt over multi voor meerdere pc's aan te sluiten....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Ze hebben het over het administratief aantal pc's aansluiten, niet over wat technisch mogelijk is via NAT (router). Wat ze echter ook nog wel eens zouden durven doen, is aanpassingen in de firmware doen (bvb DHCP server) waardoor je op zo'n BGC modem/router niet meer dan x-aantal pc's tegelijk kan gebruiken op het net.
Zoals je zelf aangaf is het vrij nutteloos meer te betalen hiervoor, tenzij dat bepaade meerwaarden bied (meer traffiek bvb).
Zoals je zelf aangaf is het vrij nutteloos meer te betalen hiervoor, tenzij dat bepaade meerwaarden bied (meer traffiek bvb).
ik heb nu al op m'n router met gewoon adsl go 4 toestellen en een laptop en die werken dus perfect samen....TomG schreef:Ze hebben het over het administratief aantal pc's aansluiten, niet over wat technisch mogelijk is via NAT (router). Wat ze echter ook nog wel eens zouden durven doen, is aanpassingen in de firmware doen (bvb DHCP server) waardoor je op zo'n BGC modem/router niet meer dan x-aantal pc's tegelijk kan gebruiken op het net.
enkel krijgen ze dus nu interne ip adressen....
voor het datevolume moet ik het niet speciaal doen,want dan kan ik beter 9.99 euro betalen en dan heb ik 25 gb extra he:-)
gr4vity schreef:Multi is wel met 4 IP's. Go = 2 IP's trouwens, probeer maar eens. In alle gevallen moet je een 2de (of 3de en 4de) PPPOE sessie openen, geen idee hoe dat gaat bij de bbox 2.
ik heb even gezocht in de modem settings maar vind niks hoor.....
kan iemand eggen hoe je een 2de PPPOE sessie kan openen in de BBOX2
Groetjes
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
Volgens mij kan de bbox2 dat niet, maar moet je die vanuit een van de aangesloten pc's opzetten.
Multi slaat wel meer op de technische support die je krijgt dan op de ip-adressen.
Multi slaat wel meer op de technische support die je krijgt dan op de ip-adressen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 15 keer
Bridge --> handleiding ken het niet voor elke router van buiten.ben2660 schreef:en hoe stel ik die bbox 2 als bridge?rpr schreef:Bbox als bridge instellen en pppoe sessie initieren vanop de computers.
en hoe moet ik dan een pppoe settie opstarten van de pc's? (xp)
Groetjes,
PPPOE in xp: http://support.microsoft.com/kb/283070
hoe zit dit dan ivm de vci/vpi poorten? die kunnen toch niet hetzelfste zijn? of wel ?gr4vity schreef:Multi is wel met 4 IP's. Go = 2 IP's trouwens, probeer maar eens. In alle gevallen moet je een 2de (of 3de en 4de) PPPOE sessie openen, geen idee hoe dat gaat bij de bbox 2.