Sinds enige tijd heb ik BGC tv en hoewel ik dicht bij de centrale zit en zelfs met internet goede snelheden haal, heb ik regelmatig problemen met tv.
-Oftewel loopt de BGC tv decoder gewoon vast en blijft het beeld stilstaan.
-Oftewel is er veel storing in het beeld (vakjes) en lijkt het net of er steeds een aantal seconden tussenuit vallen (beeld schokt), dan duurt het vaak niet lang of het beeld blijft stilstaan.
-Verder is het soms dat de decoder zeer traag reageert. Als je zapt gebeurt er niks, het apparaat maakt veel lawaai en na een minuut of twee stopt dit lawaai en voert de decoder alle ingegeven zap functies ineens uit.... Vast lopen doet hij ook soms.
-De problemen treden meer op als je naast tv kijken ook een programma opneemt.
Gemiddeld moet ik om de andere dag de stekker uit de decoder trekken omdat hij is vastgelopen om dan 15 minuten te moeten wachten.....En vaak is een éénmalige reset niet voldoende omdat hij tijdens de reset vastloopt en niet meer opstart of dat de problemen direct terug zijn na een reset...
Zijn er meer met deze problemen? is deze frequentie normaal? Is er iets aan te doen?
BGC tv
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bellen naar helpdesk, goedh et probleem uitleggen en wat ja al geprobeerd hebt. Die zullen je dan waarschijnlijk een nummer geven waarmee je naar de Teleboetiek om een nieuwe decoder kan.
- kaas2
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Heb al eens gebeld, maar toen zagen ze geen problemen na hun test. Daarom wou hij een technieker langs sturen, aangezien ik weinig thuis ben was dat wat moeilijk en heb ik dat even uitgesteld.
Ik denk dat het ondertussen idd de decoder is, na een drietal recente resets is het nu zelfs niet meer mogelijk om te zappen. Na herstart kan ik nog wel van menu scherm naar 1e kanaal zappen, daarna kan ik niet meer zappen. Lichtje van de decoder knippert wel als je zapt, maar verder gebeurt er niks.
Wel raar dat de decoder zo snel kapot gaat, net iets meer dan een maand in bezit...
Ik denk dat het ondertussen idd de decoder is, na een drietal recente resets is het nu zelfs niet meer mogelijk om te zappen. Na herstart kan ik nog wel van menu scherm naar 1e kanaal zappen, daarna kan ik niet meer zappen. Lichtje van de decoder knippert wel als je zapt, maar verder gebeurt er niks.
Wel raar dat de decoder zo snel kapot gaat, net iets meer dan een maand in bezit...