simpele vraag, wss moeilijke materie
Remap ECU
- Dafke
- Elite Poster

- Berichten: 2842
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Idd..
De orignele ECU uitlezen en paramaters van inspuittijden etc aanpassen.
Kameraad is Industrieel Ingenieur Automechanica, dus kent er wel veel van, maar we willen toch eerst eens even samenzitten met iemand die ervaring hierin heeft..
De orignele ECU uitlezen en paramaters van inspuittijden etc aanpassen.
Kameraad is Industrieel Ingenieur Automechanica, dus kent er wel veel van, maar we willen toch eerst eens even samenzitten met iemand die ervaring hierin heeft..
- Dafke
- Elite Poster

- Berichten: 2842
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Ik doe nix anders
echt NIX over te vinden.. allé, bruikbare info stap voor stap
probleem is dat we nu moeten samenwerken met heel gekende tuner.
Die maps kosten ons telkens geld, en we doen het aan een veel lagere prijs dan de grote tune bedrijven.
We weten al voor 70% hoe het zit, maar voor we echt ZELF maps beginnen te schrijven, moeten we 110% er vanaf weten.
Als iemand interesse heeft in een chiptuning, PM maar
echt NIX over te vinden.. allé, bruikbare info stap voor stap
probleem is dat we nu moeten samenwerken met heel gekende tuner.
Die maps kosten ons telkens geld, en we doen het aan een veel lagere prijs dan de grote tune bedrijven.
We weten al voor 70% hoe het zit, maar voor we echt ZELF maps beginnen te schrijven, moeten we 110% er vanaf weten.
Als iemand interesse heeft in een chiptuning, PM maar
-
decat
- Elite Poster

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 101 keer
exacte info om te mappen zult ge heel moeilijk vinden, tuners verdienen geld met deze kennis dus deze is zomaar niet op het net te vinden (vermoed ik)
autoforum.be al geprobeerd?
tdiclub.nl ? (indien vag)
seat-online.nl ? (indien vag)
http://www.seatcupra.net/forums/ ? (indien vag)
autoforum.be al geprobeerd?
tdiclub.nl ? (indien vag)
seat-online.nl ? (indien vag)
http://www.seatcupra.net/forums/ ? (indien vag)
-
Kenneth
- Premium Member

- Berichten: 511
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
- Locatie: wervik
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Hangt een beetje af van welke auto je hebt.
Voor mijn auto (subaru impreza GT Turbo) zijn er complete maps af te halen die je gewoon op de ecu kan plaatsen. Heb het wel nog niet geriskeerd.
OpenECU.org is geen slechte plaats om te beginnen.
Maar zelf blijf ik er af. Heb wel beetje geëxperimenteerd maar nooit onder volledige belasting van de motor en zo
Voor mijn auto (subaru impreza GT Turbo) zijn er complete maps af te halen die je gewoon op de ecu kan plaatsen. Heb het wel nog niet geriskeerd.
OpenECU.org is geen slechte plaats om te beginnen.
Maar zelf blijf ik er af. Heb wel beetje geëxperimenteerd maar nooit onder volledige belasting van de motor en zo
- Dafke
- Elite Poster

- Berichten: 2842
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Alle problemen zijn van de baan nu.
Ivm die voorgeprogrammeerde maps: blijf er van af!!
We hebben al auto's gedaan van zelfde bouwjaar/maand, zelfde motor etc.. die totaal verschillende remaps opleverden!
Makkelijkste voorbeeld:
Als er fabrieksaf een auto 150pk wordt gegeven op papier, dan zul je na 3 auto's volgende werkelijke pk's hebben op de rollen:
153pk
157pk
164pk
inderdaad, 150pk op papier, en 164pk in werkelijkheid. Je begijpt dat de inspuiting van die 164 heel anders getimed wordt dan een 153pk.
Je zal maar "chance" hebben dat de remap op internet gedaan wordt op een 153pk en jij de 164pk hebt.. Bey bey ecu/motor..
Ivm die voorgeprogrammeerde maps: blijf er van af!!
We hebben al auto's gedaan van zelfde bouwjaar/maand, zelfde motor etc.. die totaal verschillende remaps opleverden!
Makkelijkste voorbeeld:
Als er fabrieksaf een auto 150pk wordt gegeven op papier, dan zul je na 3 auto's volgende werkelijke pk's hebben op de rollen:
153pk
157pk
164pk
inderdaad, 150pk op papier, en 164pk in werkelijkheid. Je begijpt dat de inspuiting van die 164 heel anders getimed wordt dan een 153pk.
Je zal maar "chance" hebben dat de remap op internet gedaan wordt op een 153pk en jij de 164pk hebt.. Bey bey ecu/motor..
