Ik zou een nieuw scherm willen kopen en denk aan een 26" model.
Er zijn echter voor weinig prijsverschil ook complete televisies te koop. Deze hebben ook een computeringang, waarschijnlijk VGA. Ik zou zelfs naar 32" kunnen gaan aan een redelijke prijs.
De resolutie van een tv is veel minder , maar toch voldoende denk ik want mijn pc-scherm staat nu toch maar op 1024x768.
Zijn er nadelen aan zulke aanwending van een televisiescherm ?
Moet ik bij het opstarten die tv dan telkens omschakelen naar zijn vga-input ?
Hoe zit dat met het afregelen van de kleuren ? Is dat meer beperkt dan bij een gewone lcd-monitor ?
Iemand ervaring hiermee ?
LCD-televisie als PC-scherm
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
32" let op de kijkafstand als je films wilt bekijken e.d.MarkDM schreef:Ik zou een nieuw scherm willen kopen en denk aan een 26" model.
Er zijn echter voor weinig prijsverschil ook complete televisies te koop. Deze hebben ook een computeringang, waarschijnlijk VGA. Ik zou zelfs naar 32" kunnen gaan aan een redelijke prijs.
De resolutie van een tv is veel minder , maar toch voldoende denk ik want mijn pc-scherm staat nu toch maar op 1024x768.
Zijn er nadelen aan zulke aanwending van een televisiescherm ?
Moet ik bij het opstarten die tv dan telkens omschakelen naar zijn vga-input ?
Hoe zit dat met het afregelen van de kleuren ? Is dat meer beperkt dan bij een gewone lcd-monitor ?
Iemand ervaring hiermee ?
Afregelen van kleuren: kan je zowel met het scherm als via de grafische kaart aanpassen.
vga input? neem maar een hdmi input(koop ff een gra. kaart met 1080P dccp ondersteuning).Hier draait alles aan 1080P resolutie(lettertype kan je groter zetten).
106inch - 42" plasmatje waaraan een pc zit is hier in gebruik.