Een tijd geleden heb ik een downgrade moeten doen van 3.3mbit naar 1mbit wegens lage downstream noise margin. Vandaag kijk ik echter in mijn modem en deze is opeens omhoog geschoten naar 20db. Heeft iemand een idee waarom mijn lijn dit gedrag vertoont? (Volgens dxADSL scheelt er niets aan.)
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 1024 Kbps
Upstream Rate: 256 Kbps
Downstream Margin: 20 db
Upstream Margin: 30 db
Downstream Line Attenuation: 50
Upstream Line Attenuation: 56
Downstream Transmit Power: 16
Upstream Transmit Power: 11
Mijn lijn kon toen 3.3mbit net niet stabiel krijgen en ze slingerden me ineens naar 1mbit. (Lijn van 4.6km btw)
Nu vraag ik me af of het proberen waard is deze terug op 3.3mbit te zetten. Is er ook geen profiel tussen 1 en 3.3mbit?
Noise margin springt ineens omhoog?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
wat me opvalt is dat je een extreem hoog upstream attenuation hebt, en daarbij een 30 dB upstream noisemargin ? en een downdtream Noisemargin van 20 dB met een lijnverzwaking van 50 dB is idd een 3.3 Mbit profiel mogelijk, heb ergens gelezen dat scarlet nu op turboline (kan)zit en dus bv ook dxADSL(als reseller) een 2.2 profiel zou kunnen hanteren ? nog ff de helpdesk contacteren hé of je mogelijk op de turboline kan (wie weet) 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik heb gisterenavond ook een mooie sprong in mijn downstream noise margin gemerkt. Normaal schommelt deze rond de 7-8dB en nu was hij ineens 14db. Ik vond het raar maar heb me er geen verdere vragen bij gesteld.
Ik zou als ik jou was toch maar even wachten met conclusies te trekken en een snelheidsverhoging aan te vragen. Volgens mij zijn er factoren (het weer en de vrieskou ?) die de noise margin (tijdelijk) positief of negatief kunnen beïnvloeden.
Ik zou als ik jou was toch maar even wachten met conclusies te trekken en een snelheidsverhoging aan te vragen. Volgens mij zijn er factoren (het weer en de vrieskou ?) die de noise margin (tijdelijk) positief of negatief kunnen beïnvloeden.