Situatie is nu als volgt:
Belgacom ADSL Plus zonder vaste lijn
Belgacom I-Talk Classic
Om wat te besparen gaan we overschakelen naar dxADSL home en 3StarsNet. Nu weet ik niet goed hoe ik hieraan begin. Bij wie moet ik eerst aankloppen? Belgacom, dxADSL of 3StarsNet? Het is ook zo dat ik uiteraard mijn nummer wil behouden dus portering is noodzakelijk. Wat mij wel een doorn in het oog is, is de hoge kost voor de portering van een I-Talk nummer naar 3StarsNet, ze rekenen daar namelijk € 150 voor aan. Is dit te omzeilen? Zijn er andere (betrouwbare) operators die een I-Talk nummer goedkoper kunnen porteren? Ik kan natuurlijk ook mijn nummer terug op vaste lijn laten zetten door Belgacom, maar dit zal mijn contract natuurlijk verlengen en dat wil ik absoluut vermijden. Ik had ook al gehoord dat dxADSL met VOIP zou beginnen, maar ik weet niet of daar nog lang kan op wachten.
Suggesties?
Belgacom -> dxADSL / 3StarsNet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik heb mijn nummer een week geleden laten porteren naar Weepee. Werkt vooralsnog perfect. De kost is ook stukken lager dan bij 3starsnet (€9), maar ik weet niet of de portering van een I-talk nummer ook zoveel meer kost zoals bij 3starsnet - het staat alleszins niet op de site vermeld. De beltarieven bij Weepee zijn anders wel hoger dan bij 3starsnet, maar uitgaand kan je natuurlijk altijd via een Betamax-kloon bellen.
Om te vermijden dat je je nummer kwijtraakt zou ik eerst je nummer laten porteren naar 3starsnet/weepee/... Eens dit in orde is kan je je Belgacom ADSL opzeggen en overschakelen naar dxADSL. Bel zeker eerst eens naar Belgacom om je er van te vergewissen of de portering van je nummer (en bijgevolg de opzegging van je I-talk) gevolgen heeft voor je ADSL. In jouw geval denk ik van niet, maar je weet maar nooit.
Om te vermijden dat je je nummer kwijtraakt zou ik eerst je nummer laten porteren naar 3starsnet/weepee/... Eens dit in orde is kan je je Belgacom ADSL opzeggen en overschakelen naar dxADSL. Bel zeker eerst eens naar Belgacom om je er van te vergewissen of de portering van je nummer (en bijgevolg de opzegging van je I-talk) gevolgen heeft voor je ADSL. In jouw geval denk ik van niet, maar je weet maar nooit.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Ik heb de voorwaarden van Belgacom eens doornomen (algemene, specifieke ), en daar staat in dat I-Talk en ADSL inderdaad van elkaar losstaan. I-Talk opzeggen of een procedure opstarten voor nummeroverdracht bij een andere operator heeft dus geen invloed op het ADSL abonnement. Ik heb wel nog tijd, ik ben deze zomer pas overgeschakeld op I-Talk en toen hadden ze ook mijn ADSL contract gewijzigd omdat ik geen vaste lijn meer nodig had uiteraard. Ik neem dus aan dat dat de start van het (nieuwe) jaarcontract was. Ik zit dan ook in een vrij uitzonderlijke situatie, bijna niemand (op dit forum) is van I-Talk naar een andere operator overgeschakeld. Ik vraag me eigenlijk af waarom 3StarsNet zoveel aanrekent voor de portering van een I-Talk nummer. Het is toch een redelijk fors bedrag, we zullen aardig veel moeten bellen om dit terug te verdienen.Maglor schreef:Om te vermijden dat je je nummer kwijtraakt zou ik eerst je nummer laten porteren naar 3starsnet/weepee/... Eens dit in orde is kan je je Belgacom ADSL opzeggen en overschakelen naar dxADSL. Bel zeker eerst eens naar Belgacom om je er van te vergewissen of de portering van je nummer (en bijgevolg de opzegging van je I-talk) gevolgen heeft voor je ADSL. In jouw geval denk ik van niet, maar je weet maar nooit.