Het probleem begon dat hij niet meer wou opstarten. Meestal deed hij dan het volgende:
Signaal: dubbele beep, 8 enkele beeps, 10s niets en dan nog 3 beeps.
De MSI D-bracket gaf aan dat hij bleef hangen om "testing real time clock".
Vervolgens zo veel mogelijk losgekoppeld en dan startte hij windows wel (80% van de tijd) maar dan waren er vastlopers of ontbrekende functionaliteit (geen netwerk). Ook met een Ubuntu live cd proberen op te starten maar daar liep hij vast tijdens het laden.
En nu geeft hij dus helemaal geen kik meer, ik druk op de startknop en er gebeurt niets. De geheugenlatjes gaven geen errors in memtest, de voeding kan gejumpstart worden en de harde schijf werkt ook nog. Is er nog iets dat ik kan proberen of kan ik hem naar een vuilnisbelt in Afrika sturen?
PC om zeep
Lijkt me een dood moederbord. Een pc zou normaal al moeten opstarten met voeding, geheugen & processor. Als je zeker bent dat die drie onderdelen werken, is er niet veel meer dat je kan doen. Misschien kan je eens met een voltmeter de spanning op de verschillende poorten van de 24-pin moederbord kabel testen of die de juiste stroom geven (zit normaal wel in de handleiding een schema).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
just to be sure, ga een een nieuw CMOS batterijke halen (zo d plat , lijkt op een zilver 20 eurocent stuk)
Zo ineens gekomen of OC'd ?
Zo ineens gekomen of OC'd ?
The eternal and true pessimist