Exchange 2007 send connector

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Ik ben wat aan het testen met Exchange 2007 (op Windows 2008). Ontvangen gaat perfect, maar wanneer ik een bericht wil verzenden krijg ik volgende foutmelding:

Code: Selecteer alles

451 4.4.0 Primary target IP address responded with: "." Attempted failover to alternate host, but that did not succeed. Either there are no alternate hosts, or delivery failed to all alternate hosts.
Zelfs mijn lieve vriend google weet mij niet te vertellen wat er exact aan de hand is. Voor zover ik kan begrijpen kan hij geen connectie maken met de host, en probeerd hij daarna een andere hub te kiezen, maar mits er geen andere zijn heeft hij pech.

Wat ik zelf reeds geprobeerd heb: firewall van windows bak af zetten, hardware firewall af gezet. Een smarthost geprobeerd (geeft het zelfde resultaat).

2de vraag: hoe kan ik best google maps migreren naar exchange 2007? Het is zo dat op google massa's guides staan voor het omgekeerde te doen, maar voor van google apps naar exchange heb ik nog geen enkele gevonden. Iemand een idee?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

gr4vity schreef:

451 4.4.0 Primary target IP address responded with: "." Attempted failover to alternate host, but that did not succeed. Either there are no alternate hosts, or delivery failed to all alternate hosts.
Check of de MX records van de domeinnaam naar waar je e-mail stuurt wel bestaat, ofwel is er iets mis met je DNS instellingen. Maar als je hetzelfde krijgt met een smarthost zou het mij verwonderen, nu ja, als de smarthost niet kan bereikt worden... Al een paar telnets op poort 25 geprobeerd?
gr4vity schreef:2de vraag: hoe kan ik best google maps migreren naar exchange 2007? Het is zo dat op google massa's guides staan voor het omgekeerde te doen, maar voor van google apps naar exchange heb ik nog geen enkele gevonden. Iemand een idee?
IMAP, POP3?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Wij hebben op 't werk ook al tussen vanalles gemigreerd. Ik heb de meeste mosterd hier gehaald. Vooral die imapsync is heel erg krachtig. Tijdens het migreren van email krijgen zowel de IMAP servers als je eigen CPU het wel hard te verduren.
Afbeelding
gr4vity
Erelid
Erelid

MX Records kloppen, het is trouwens bij elk domein het zelfde probleem.

Ontvangen is geen probleem, dus het zou mij verwonderen dat er iets mis is met SMTP (ontvangen gaat daar uiteindelijk ook over). Voor de verzonden mails word een NDR verstuurd naar de client (Delivery Delay). En in de exchange server zit volgende error:

Last Error: 400 4.4.7 Message delayed
Ik heb het vermoeden dat mijn send connector gewoon niet ok is. Ik vind enkel how-to's met een EDGE server, maar dat behoord nu even niet tot de mogelijkheid.
gr4vity
Erelid
Erelid

Het word vreemder met de minuut... blijkbaar kan ik geen enkele SMTP server aanspreken over poort 25, niet mijn eigen (buiten het netwerk), niet die van dommel... vreemd vreemd :)
Morgen maar eens bellen.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

PEBKAC!
gr4vity
Erelid
Erelid

Nope, blijkbaar zat het probleem bij Forefront security (de demo).
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

gr4vity schreef:Nope, blijkbaar zat het probleem bij Forefront security (de demo).
Dus nog steeds:
Ken schreef:PEBKAC!
:D
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”