Poorten 10240 ev

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Iemand enig idee waarvoor deze gebruikt worden?
Heb namelijk deze middag al verschillende keren een poortscan gehad op die poorten door iemand die bij Belgacom ADSL Customers zit volgens Arin...

flamenca
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Bedankt meon, maar dat had ik al eens gekeken en het enige dat ik kreeg was: 10129-10251 Unassigned

Ben ik dus niet veel wijzer mee.... :?
Tenzij iemand weet wat je er dan mee kan aanvangen als ze unassigned zijn

flamenca
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

flamenca,

Unassigned wil zeggen dat je er gelijk wat kan op draaien op dergelijke poort...van mijn part kan je er een ftp server, webserver, mailserver..; echt alles op draaien.. er is geen vaste afspraak dat die poort nummer gebruikt wordt voor die service...

Die unassigned ports worden vaak door proggies zoals Kazaa, Emule etc gebruikt.. die hebben daar ergens een range van poorten waarvan ze gebruik maken.

Is het het een oplopende scan? maw: 10240, 10241, 10242...

Dan is die kerel gewoon alle ports aant scannen, of slechts een bepaald interval van poorten.... is instelbaar met een portscanner.

Zou er niet echt van wakker liggen... gewoon weer een kiddie die zich amuseert ;-)
I love it when a plan comes together!
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Poorten die gescand werden waren:10248, 10242, 10245, 10240 en 10255 . Tien keer na elkaar op 3 min en dezelfde poorten at random order.

Btw: Thanx 4 the answer! 8)

flamenca
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, zit niet echt een logica achter.. dus zal nen random scan zijn zeker in een bepaalde range...

Enfin ja..kan eender wat op draaien.. bij draait er soms op poort 10021 nen ftp.. of op 20580 nen webserver.. allez ja.. maakt dus niet uit.. met die portscan kijken ze alleen of dat poortje openstaat en of er daar iets luister dat ze kunnen misbruiken...

Het feit dat uw firewall dat rapporteert, wil dus zeggen dat ze bot vingen en dat ge u geen zorgen moet maken :)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”