Als je een PC met een HDMI kabel aansluit op je TV krijg je dan op je TV zowel beeld als geluid van je PC?
Ik heb mijn HP Pavillion PC nu via een VGA kabel aangesloten, maar hij heeft ook een HDMI poort.
Omdat die kabeltjes relatief duur zijn (150-200 euro voor 10-12 meter) wil ik graag op voorhand weten of dit lukt.
Ondersteunt zo'n laptop trouwens CEA?
TV op PC aansluiten
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Is afhankelijk van je laptop... of die z'n audio ook heeft gelinked aan de HDMI logica. De beste manier is dit gewoon te proberen (HDMI kabel voor een kortere afstand is echt niet duur).seagull schreef:Als je een PC met een HDMI kabel aansluit op je TV krijg je dan op je TV zowel beeld als geluid van je PC?
Kans is klein denk ik.seagull schreef:Ondersteunt zo'n laptop trouwens CEA?
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Mijn acer laptop stuurt alvast het geluid niet door over die kabel. Die kabel heeft me trouwens 15 € gekost voor een meter of 2. Gekocht op ebay.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
Goztow schreef:Mijn acer laptop stuurt alvast het geluid niet door over die kabel. Die kabel heeft me trouwens 15 € gekost voor een meter of 2. Gekocht op ebay.
Wss stuurt de kabel je geluid WEL door maar dit moet je aanpassen in je config. , althans bij mij is het zo

- seagull
- Elite Poster
Van mijn computer naar de TV heb ik een buis voorzien met een diameter van 1 duim.
Daar krijg ik makkelijk een hdmi kabel en een audio kabeltje door. Zal het zo wel oplossen.
Er bestaan DVI + S/PDIF in en HDMI uit kastjes van Gefen maar die hebben een voeding nodig en kosten tussen de 250 en de 300 euro.

Daar krijg ik makkelijk een hdmi kabel en een audio kabeltje door. Zal het zo wel oplossen.
Er bestaan DVI + S/PDIF in en HDMI uit kastjes van Gefen maar die hebben een voeding nodig en kosten tussen de 250 en de 300 euro.

Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Je bedoelt de config van mijn TV?fiestaboyke schreef:Goztow schreef:Mijn acer laptop stuurt alvast het geluid niet door over die kabel. Die kabel heeft me trouwens 15 € gekost voor een meter of 2. Gekocht op ebay.
Wss stuurt de kabel je geluid WEL door maar dit moet je aanpassen in je config. , althans bij mij is het zo
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
HDMI kabel Gold (2.5m) Prijs /stuk : € 4,95 (bv bij cdrwinkel)
HDMI kabel (gold) V1.3 2.5m Prijs /stuk : € 9,95
Waarschijnlijk bedoelt hij de config van je laptop.
HDMI kabel (gold) V1.3 2.5m Prijs /stuk : € 9,95
Waarschijnlijk bedoelt hij de config van je laptop.
-
- Premium Member
Nee, ik bedoel in configuratiescherm van je laptop...

Goztow schreef:Je bedoelt de config van mijn TV?fiestaboyke schreef:Goztow schreef:Mijn acer laptop stuurt alvast het geluid niet door over die kabel. Die kabel heeft me trouwens 15 € gekost voor een meter of 2. Gekocht op ebay.
-
- Premium Member
Graag gedaan 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
hoiAnD schreef:Bij mij stuurt de computer het geluid door naar de tv via een hdmi kabel, het is wel bij een desktop pc en een ati hd 4850 kaart.
hoe heb je dat geluid erbij gekregen ?
ik heb dezelfde kaart maar ik moet het doen met 2kables
en in bovenstaande printscreen kan ik enkel realtek hd audio selecteren als ik op hdmi zit...
welke software hebben jullie
ik gebruik wel catalyst control center
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Dat gebruik ik ook en dat is het enigste dat ik van ATI geïnstalleerd heb.q-tec schreef:hoiAnD schreef:Bij mij stuurt de computer het geluid door naar de tv via een hdmi kabel, het is wel bij een desktop pc en een ati hd 4850 kaart.
hoe heb je dat geluid erbij gekregen ?
ik heb dezelfde kaart maar ik moet het doen met 2kables
en in bovenstaande printscreen kan ik enkel realtek hd audio selecteren als ik op hdmi zit...
welke software hebben jullie
ik gebruik wel catalyst control center
Bij mijn kaart zat er een adapter bij, van dvi naar hdmi en als ik die gebruik
dan zit er het geluid bij en ik dacht dat die alleen dan de "ati HD audio rear output" laat zien.
Zie bijlage

- Bijlagen
-
- ati.JPG
- (37.38 KiB) 31 keer gedownload
-
- Elite Poster
wat ik ook doe ik heb geen geluid over me hdmi
moederbord
http://www.gigabyte.com.tw/Support/Moth ... uctID=2837
moederbord
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
moet je scherm daarvoor ook 24P ondersteunen en dezelfde hdmi versie ondersteunen(voor het geluid)?q-tec schreef:wat ik ook doe ik heb geen geluid over me hdmi
moederbord
- AnD
- Elite Poster
Geen idee, maar volgens mij heeft het moederbord er niets mee te maken.silencer schreef:moet je scherm daarvoor ook 24P ondersteunen en dezelfde hdmi versie ondersteunen(voor het geluid)?q-tec schreef:wat ik ook doe ik heb geen geluid over me hdmi
moederbord
- seagull
- Elite Poster
Het kan volgens mij alleen als je het geluid van je geluidskaart/mobo kan aansluiten op je videokaart.q-tec schreef:ik heb totaal geen idee maar het is wel irritant dat het niet gaat....
ik heb al het een en het ander geprobeerd maar tot nu zonder resultaat
-
- Elite Poster
ik heb dus onboard geluid in me bordje in mijn bios staat azalia codecseagull schreef:Het kan volgens mij alleen als je het geluid van je geluidskaart/mobo kan aansluiten op je videokaart.q-tec schreef:ik heb totaal geen idee maar het is wel irritant dat het niet gaat....
maar de vraag hoe sluit ik ergens een kableltje aan op me HD4850 ? daar zie ik niks behalve iets voor crossfire...
iemand die weet hoe je dat aansluit op je videokaart
het is dus een zelfgebouwde pc als je deze in de winkel koopt het je r waarschijnlijk geen problemen mee...
- AnD
- Elite Poster
Mijn pc is ook eentje die ik zelf heb gebouwd en ik heb er een asus P5Q Pro moederbord inzitten en van mijn moederbord loopt er geen kabel naar mijn HD 4850. Je gebruikt toch de hdmi adapter die meegeleverd is met je videokaart ?q-tec schreef:ik heb dus onboard geluid in me bordje in mijn bios staat azalia codecseagull schreef:Het kan volgens mij alleen als je het geluid van je geluidskaart/mobo kan aansluiten op je videokaart.q-tec schreef:ik heb totaal geen idee maar het is wel irritant dat het niet gaat....
maar de vraag hoe sluit ik ergens een kableltje aan op me HD4850 ? daar zie ik niks behalve iets voor crossfire...
het is dus een zelfgebouwde pc als je deze in de winkel koopt het je r waarschijnlijk geen problemen mee...
Staat dat van Ati ook in je apparaatbeheer (Zie foto)?
- Bijlagen
-
- device.JPG
- (50.33 KiB) 26 keer gedownload
-
- Elite Poster
Mijn pc is ook eentje die ik zelf heb gebouwd en ik heb er een asus P5Q Pro moederbord inzitten en van mijn moederbord loopt er geen kabel naar mijn HD 4850. Je gebruikt toch de hdmi adapter die meegeleverd is met je videokaart ?q-tec schreef:ik heb dus onboard geluid in me bordje in mijn bios staat azalia codecseagull schreef:Het kan volgens mij alleen als je het geluid van je geluidskaart/mobo kan aansluiten op je videokaart.q-tec schreef:ik heb totaal geen idee maar het is wel irritant dat het niet gaat....
Staat dat van Ati ook in je apparaatbeheer (Zie foto)?[/quote]
__________________________________________________________________________________________________________________________________
bedankt doordat ik je apparatenbeheer zag ging er een belletje rinkelen dat er blijkbaar een codec miste...
ff gezocht op google naar ati function driver for hd audio....en die was blijkbaar niet geinstalleerd.
Deze moet je dus ook nog instaleren
hallo,
ik met een probleempje ook ivm met het aansluiten van een tv aan je pc.
ik ben van plan om om een lcd tv te kopen maar ik weet niet of ie wel geschikt is als pc scherm.
dit zijn specificaties : - TV systeem: PAL (B/G, D/K, I), SECAM (B/G,D/K), SECAM (L/L)
- audio: Stereo/Nicam, 2 luidsprekers, equalizer
- contrast: 800:1
- helderheid: 450 cd/m2
- resolutie: 640 x 480 pixels - reactietijd 12 ms
- aansluitingen: PC-ingang (VGA), PC audio-ingang (3,5 mm)
nu vraag ik mij af wat ik zal nodig hebben om die tv aan te sluiten aan mijn pc, mijn pc heeft enkel een VGA uitgang
en als videokaart (nVIDIA GeForce 6150SE nForce 430) en of de resolutie wel genoeg is.
alvast bedankt
ik ben van plan om om een lcd tv te kopen maar ik weet niet of ie wel geschikt is als pc scherm.
dit zijn specificaties : - TV systeem: PAL (B/G, D/K, I), SECAM (B/G,D/K), SECAM (L/L)
nu vraag ik mij af wat ik zal nodig hebben om die tv aan te sluiten aan mijn pc, mijn pc heeft enkel een VGA uitgang
en als videokaart (nVIDIA GeForce 6150SE nForce 430) en of de resolutie wel genoeg is.
alvast bedankt

- AnD
- Elite Poster
Die resolutie is wel aan de lage kant en de reactietijd is veel te hoog, volgens mij ga je dat zien als er snelle beelden zijn. Zo te zien is dat een videokaart geïntegreerd op het moederbord. Je kan dan een vga kabel kopen en zo dat scherm aansluiten, maar als ik u was dan kocht ik het scherm niet.cornetje schreef:hallo,
alvast bedankt
- AnD
- Elite Poster
Op het contrast, hoe hoger hoe beter.cornetje schreef:ik ben toch van plan om een LCD tv te kopen maar waar moet ik dan op letten??
Erop letten dat de reactiesnelheid (ms) laag genoeg is.
Een minimum resolutie van 1366x768, maar je koopt beter een full hd dan heb je een resolutie van 1920x1080 en tegenwoordig zijn ze toch niet meer zo duur.
Wat ook nog belangrijk is, is een minimum van 2 hdmi aansluitingen hebben.
Ik denk dat dat het belangrijkste is, ik kan niet zo direct op nog een belangrijk punt komen.
- seagull
- Elite Poster
Heb bij cdrwinkel een hdmi kabel en een 3,5 mini-jack naar cinch kabel gekocht (10 meter).
Gisteren eens geprobeerd. Hdmi kabel in HDMI2 ingang en de cinch stekkers in de DVIin(HDMI2) aansluiting gestoken.
Beeld perfect (1920 x 1080) maar geen geluid. Straks eens de andere audio ingangen proberen.
En als het lukt dit weekend de kabels door mijn 1 duims buis trekken.
Gisteren eens geprobeerd. Hdmi kabel in HDMI2 ingang en de cinch stekkers in de DVIin(HDMI2) aansluiting gestoken.
Beeld perfect (1920 x 1080) maar geen geluid. Straks eens de andere audio ingangen proberen.
- AnD
- Elite Poster
Bij mijn tv kan ik kiezen welke audiobron er gebruikt moet worden bij de hdmi poort dus bij hdmi1 of bij hdmi2, die van de cinch aansluitingen of het geluid dat met de hdmi kabel word meegestuurd.seagull schreef:Heb bij cdrwinkel een hdmi kabel en een 3,5 mini-jack naar cinch kabel gekocht (10 meter).