Telecombedrijf Scarlet schrapt 90 jobs
- Vladimirke
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Ze noemen ze niet eens mensen maar equivalenten.90 voltijds equivalenten

Toch maar eens omzien naar een alternatief.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Met de goedkeuring van het BIPT en mister Q is er een verdere versterking gebeurt op de ADSL markt door een provider die nu al reeds de markt voor 100% domineert. Alle kleintjes mogen zich blauw betalen aan Belgacom (monopolist) en worden hierdoor gewoon kapot gemaakt.
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 13 keer
Inderdaad, omdat 90 voltijds equivalenten bijna zeker meer dan 90 mensen zijn (aangezien er heel waarschijnlijk een paar deeltijds werk(t)en).Vladimirke schreef:Ze noemen ze niet eens mensen maar equivalenten.90 voltijds equivalenten
Zie ook de oorspronkelijke quote waarin men het wel degelijk over mensen heeft:
Ik zie dus niet wat je probleem is ivm het gehanteerde taalgebruik.Telecombedrijf Scarlet Belgium vermindert zijn personeelsbestand met 90 voltijds equivalenten en dit binnen een periode van 18 maanden. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt op een ondernemingsraad. Er werken 199 mensen voor Scarlet, dat onderdeel is van de Belgacom-groep.
En ja, natuurlijk vind ik dat heel erg voor de betrokkenen.

Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 677 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Iedereen die daar werk doet ivm het eigen netwerk mag alleen maar hopen dat ze mee 'verkocht' worden...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Voor mij is het nu wel duidelijk dat Scarlet gewoon gaat samensmelten met Belgacom (is er iemand die daar nu nog aan twijfeld??).Eerst heeft Belgacom iedereen wijsgemaakt dat Scarlet gewoon ging blijven bestaan,naast Belgacom,dit word nu toch wel moeilijk,nu er de helft van het personeelsbestand geschrapt word??
bwa als het volledige klantenbestand gemigreerd wordt naar het Belgacom netwerk, kan je de helft van het personeel zonder problemen ontslaan.
Een deel van het personeel zal waarschijnlijk wel aan de slag kunnen binnen de Belgacom groep maar dan in een andere functie.
Een deel van het personeel zal waarschijnlijk wel aan de slag kunnen binnen de Belgacom groep maar dan in een andere functie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Ik hoop voor u dat u nooit in zo'n situatie terecht zal komen, zo licht praten over mensen hun broodwinning. Mensen met gezinnen, kinderen, hypotheken, ...Mr.T schreef:bwa als het volledige klantenbestand gemigreerd wordt naar het Belgacom netwerk, kan je de helft van het personeel zonder problemen ontslaan.
Het zijn nog altijd mensen en geen dingen of woorwerpen waarover we spreken.
Ik heb enkele jaren geleden ook nog voor Scarlet gewerkt. De laatste 10 jaar heb ik al wel 5 herstructureringen meegemaakt. Telkens ben ik er beter uitgekomen.Muziekbos schreef:Ik hoop voor u dat u nooit in zo'n situatie terecht zal komen, zo licht praten over mensen hun broodwinning. Mensen met gezinnen, kinderen, hypotheken, ...Mr.T schreef:bwa als het volledige klantenbestand gemigreerd wordt naar het Belgacom netwerk, kan je de helft van het personeel zonder problemen ontslaan.
Het zijn nog altijd mensen en geen dingen of woorwerpen waarover we spreken.
Ik weet dus perfect waarover ik spreek, en ik ga er absoluut ook niet licht over. Ik vind het zeer jammer dat mijn ex-collega's, waar ik nog steeds goede contacten mee heb, nog maar eens een herstructurering moeten doorstaan.
Maar laat ons aub ff serieus blijven. Iedereen wist dat een nieuwe herstructurering er zat aan te komen bij de overname door belgacom. Belgacom is echt niet zo dom om 2 netwerken te gaan onderhouden.
- Vladimirke
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Een probleem is het niet op zich maar ze nemen mensen aan en ontslaan equivalenten en in die context stoort me dat een beetje. Dat ze dan ook MENSEN ontslaan als je me begrijpt.Jan_B schreef:Ik zie dus niet wat je probleem is ivm het gehanteerde taalgebruik.Vladimirke schreef:Ze noemen ze niet eens mensen maar equivalenten.90 voltijds equivalenten

Equivalent, heeft precies niet veel met mensen te maken.Vladimirke schreef:
Toch maar eens omzien naar een alternatief.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Messchien waren er wel veel mensen nodig voor het Scarletnetwerk optimaal te houden??zodoende kunnen deze mensen messchien terecht bij de firma die dit netwerk wil overnemen?? (tot nu toe nog niet bekend wie dat zou kunnen zijn.)