Tele2 aanvragen via omzetting op ISDN

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 146 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Waar ik werk hebben ze een ISDN aansluiting (belgacom twin) met 2 telnrs, 1 voor fax.
Deze zijn gewone PSTN-toestellen, kastje is dus een converter van ISDN naar 2 PSTN's.

Er staat geen ADSL-signal op.

Ik heb ze voorgesteld om naar tele2-allin over te stappen maar dan stoten we tegen het probleem van die ISDN omdat T2 dit niet doet.

Ik moet/wil maar 1 PSTN-lijn overhouden.

Hoe kan ik dit verwezelijken ?
- Moet ik de ISDN laten omzetten door belgacom(kost me dat iets/is dit een nieuw contract bij bgc?) of kan Tele2 dit voor me doen?
- Moet ik Tele2-allin aanvragen voor het eerste telnr(omdat T2 maar 1nr via de VOIP mag leveren blijkbaar, of is dit ondertussen al veranderd ?) en het andere via een andere (VOIP)provider(3starsnet ofzo) laten gaan ?

Alvast bedankt.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Nog altijd niemand die het weet ?

Naja, ik heb al gebeld naar belgacom voor een omzetting naar 2 PSTN lijnen (kost 70 pleuro!)
Hierna zijn we vrij welke provider we nemen ...
The Conquer
Plus Member
Plus Member

Hmmm, bij mijn weten is faxen niet mogelijk op tele2allin...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Faxen werkt wel op Tele2All-In dacht ik, stuur anders eens een PB naar 320i
Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

die_ene schreef:Faxen werkt wel op Tele2All-In dacht ik, stuur anders eens een PB naar 320i
de nieuwe modems die ze gratis opsturen heeft effectief ergens in klein lettertjes de melding dat ze "fax" ondersteunen...
je kunt bijvoorbeeld je fax nummer laten porteren naar tele2 (dat is gratis);
je kunt dan je voice nummers porteren naar 3starsnet (ook gratis als je die Dect telefoons koopt van 69euro S450IP)
en dan zou ik je isdn lijn gewoon OPZEGGEN; (dat is gratis)
die 70 euro vragen ze om een technieker langs te sturen om dat isdn kastje te laten weghalen;

maar tele2 stuurt "gratis" een technieker om een analoog kastje te plaatsen... zo heb ik nu 2 aansluitingen en is m'n telefoonkabel volledig "gepatched" :-)

hieraan komt je tele2 modem

en daarachter plaats je je fax (Line out op je tele2 modem)

en via een apparte ATA kun je nog extra telefoons koppelen; (er zijn 2 netwerk aansluitignen op die router.... je kiest maar...)
of via die Dect IP phones werken... elke dect kan dan een nummer hebben
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ah, dit is interesant om te weten dat dit gaat.

Het is wel belangrijk de juiste volgorde te hanteren (opzeggen,aanvragen,porteren,...)
Dat fax werkt bij tele2-allin weet ik omdat ik al een paar keer gefaxed heb met mijn SpeedTouch 716 modem(tele2-allin van in 2006)

Ik denk dat jij wel een korte onderbreking had met je overzetting, of niet ?
In ons geval mag dit niet gebeuren, de lijn word tijdens de afkoppeling even doorverbonden naar de GSM.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

SplinterByte schreef:Ah, dit is interesant om te weten dat dit gaat.

Het is wel belangrijk de juiste volgorde te hanteren (opzeggen,aanvragen,porteren,...)
Dat fax werkt bij tele2-allin weet ik omdat ik al een paar keer gefaxed heb met mijn SpeedTouch 716 modem(tele2-allin van in 2006)

Ik denk dat jij wel een korte onderbreking had met je overzetting, of niet ?
In ons geval mag dit niet gebeuren, de lijn word tijdens de afkoppeling even doorverbonden naar de GSM.
* de modem wordt op voorhand al opgestuurd...
* 3starsnet geeft op voorhand zijn sip & web gegevens waar je oa "forwarding" kunt ingeven naar eg gsm
* belgacom komt dat bakje bijplaatsen waarbij je je oude modem & co blijft gebruiken en switcht van zodra de portatie gedaan is
inzake internet was er idd dubbel gebruik... telefonie is idd even een korte onderbreking
* op bepaald moment telefoontje van 3stars(nadat de LUA portatie documenten zijn toegekomen & verwerkt)... en 5 minuten later was het geporteerd
dus downtime minimaal...
en kun je ook de pc's van de ene internet aansluiting naar de andere patchen
en de andere internet verbinding opzeggen...
ipv downgraden van isdn naar analoog...zeg je die gewoon op...daar mogen ze je niets voor aanrekenen tenzij je nog geen jaar op isdn zit misschien?
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”