Beste,
Ik zoek een freeware (!) programma die een PST bestand kan exporteren naar MSG bestanden om dan terug in Outlook te importeren. Ik heb al enkele programma'tjes gevonden (niet veel eigenlijk) maar die zijn altijd Trial version's of betalend.
Iemand die mij kan helpen?
PST naar MSG
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Waarom importeer (hoef je zelfs niet te importeren, kan je gewoon specifieren) je niet meteen de PST ?Argon schreef:Ik zoek een freeware (!) programma die een PST bestand kan exporteren naar MSG bestanden om dan terug in Outlook te importeren.
Nu ja... als je echt MSG bestanden wil exporteren... drag & drop

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
Bedankt voor jullie oplossingen, maar deze zijn in mijn geval nie bruikbaar.
Ik zal niet de volledige uitleg doen, want het ligt zit nog ingewikkeld in elkaar...
Dus niet onmiddellijk iemand die een freeware programma kent waar je pst naar msg kunt converteren?
Ik zal niet de volledige uitleg doen, want het ligt zit nog ingewikkeld in elkaar...

Dus niet onmiddellijk iemand die een freeware programma kent waar je pst naar msg kunt converteren?
-
- Deel van't meubilair
Tja, als je je probleem niet wil uitleggen kunnen we ook niet helpen.Argon schreef:Bedankt voor jullie oplossingen, maar deze zijn in mijn geval nie bruikbaar.
Ik zal niet de volledige uitleg doen, want het ligt zit nog ingewikkeld in elkaar...![]()
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
De oplossingen zijn al gegeven:
* drag-en-drop
* Outlook werkt native met PST zowel voor import als export.
Ik zie niet in wat daar ingewikkeld aan is.
* drag-en-drop
* Outlook werkt native met PST zowel voor import als export.
Ik zie niet in wat daar ingewikkeld aan is.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
Hey,
Ja, sorry, ik moet inderdaad het probleem uitleggen voordat jullie mij kunnen helpen
Ik heb het ondertussen via drag-en-drop gedaan. Maar het gaat over een groot aantal mails bij een 50 tal personen die ik moet omzetten van hun lokale pc naar een nieuwe server. Daarom had ik ze gebackupt als een PST bestand om dan hier in het lokale netwerk (waar de server staat) ze up te loaden in hun mailbox.
Maar ik stoote op het probleem dat ik de PST dus niet kun exporteren maar msg bestanden.
Nu ben ik terug geweest naar de verschillende locaties om al hun mails als msg bestand naar mijn usb stick te kopieren en nu zal ik deze hier lokaal op de server uploaden.
Ja, sorry, ik moet inderdaad het probleem uitleggen voordat jullie mij kunnen helpen

Ik heb het ondertussen via drag-en-drop gedaan. Maar het gaat over een groot aantal mails bij een 50 tal personen die ik moet omzetten van hun lokale pc naar een nieuwe server. Daarom had ik ze gebackupt als een PST bestand om dan hier in het lokale netwerk (waar de server staat) ze up te loaden in hun mailbox.
Maar ik stoote op het probleem dat ik de PST dus niet kun exporteren maar msg bestanden.
Nu ben ik terug geweest naar de verschillende locaties om al hun mails als msg bestand naar mijn usb stick te kopieren en nu zal ik deze hier lokaal op de server uploaden.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Als ik het goed begrijp, is er geen enkele verbinding tussen het oude en het nieuwe netwerk?Argon schreef:Hey,
Om welke mailserver gaat het? Indien Exchange: de Exchange Server Migration Wizard kan met PST overweg.
Indien een andere mailserver, dan wordt IMAP wel al eens gebruikt om mails over te zetten, zeker als het over zo'n klein aantal mailboxen gaat: Outlook installeren, PST openen, IMAP account configureren, sleep alles van de PST naar de IMAP.
Trust me, 50 personen, dat is een klein aantal, zelfs al gaat het om mailboxen van meerdere gigabytes. Kom nog eens terug wanneer je een mailmigratie van 5000 mailboxen moet doen.

(been there, done that, got the scars to prove it)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
-
- Deel van't meubilair
Nieuwe server... bedoel je dan een Exchange server ? Zelfs indien je nieuwe clients een Exchange server gebruiken kan je namelijk nog altijd extra data files (lees .PST files) openen, en dan sleep je binnen Outlook gewoon je mappen vanuit je data files naar je Exchange structuur. Er is geen nood aan deze eerst te exporteren en dan terug te importeren.Argon schreef:Ik heb het ondertussen via drag-en-drop gedaan. Maar het gaat over een groot aantal mails bij een 50 tal personen die ik moet omzetten van hun lokale pc naar een nieuwe server. Daarom had ik ze gebackupt als een PST bestand om dan hier in het lokale netwerk (waar de server staat) ze up te loaden in hun mailbox.