Draadloze installatie telenet met apple mac book

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hallo,
een vriend van mij zou klant willen worden bij telenet .Hij is geinteresseerd in de gratis draadloze installatie.
Als ik naar de voorwaarden zie op de website van telenet lees ik het volgende .
Aanbod geldig van 01/01/2009 tem 31/01/2009 voor een gratis WiFi-installatie op 1 computer t.w.v. € 125 met gratis WiFi-basisstation voor draadloos internet t.w.v € 99 (excl. draadloze netwerkadapter) bij het aangaan van een jaarovereenkomst op Telenet Internet . WiFi heeft geen ondersteuning voor Mac. Ethernet-adapter vereist. Exclusief activeringskost € 50. Aanbod niet geldig voor bestaande Telenet Internet klanten of personen bij wie Telenet 2 maanden voor aanvang van deze aanbiedingen een gelijkaardige dienst leverde.

Aangezien hij een mac book bezit weet ik niet goed of deze compatibel is met de draadloze installatie van telenet.
Ik weet uit ervaring dat telenet een accespoint plaatst bij de klanten thuis.
Is er iemand die weet of het mogelijk is om toch een draadloze installatie te nemen bij telenet en toch draadloos te kunnen surfen met deze mac book ?
Alvast bedankt voor de info . 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Wireless is net zoals ethernet een algemene standaard die los staat van het operating system.

De enige reden waarom Telenet die vermelding maakt is omdat men geen kennis heeft van de configuratie van Mac toestellen, maar als jij dat persoonlijk kan (normaal is daar ook geen kunst aan) is er geen enkel probleem en zal alles prima werken.

Nu zolang je het gratis krijgt van Telenet geen probleem... maar uiteindelijk krijg je maar een access point ter waarde van zo'n 50 euro (en ben je vaak beter af met een router die je zelf voor dergelijke prijs kan vinden).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”