Turbonet Xl en Hotspots

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kan er iemand mij eens duidelijk uitleggen hoe dat dit nu zit ?
Ik lees in de folders van telenet dat dit gratis bij mijn abbo zit namelijk Turbonet XL. Maar als ik dan weer bij mijn telenet kijk dan staat daar dat er kosten aan vast hangen . Hoe zit het nu echt in mekaar ? Waar kan ik zien waar er ee n hotspot beschikbaar is en hoe kan ik er op inloggen . Gaat dit van mijn limiet af heb ik extra gebruikers limiet via een hotspot ?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Indien je over Turbonet (XL) beschikt is dit abonnement (gratis) inbegrepen in je abonnement.
Je moet het echter nog activeren onder mijn Telenet - Internet - Hotspot abonnement.
Dan zie je daar ook nog eens staan kost bij Turbonet XL 0 euro.

gewoon aanvinken dus.
Eenmaal bij hotspot gewoon aanmelden met je hoofd account a... (iets in dat genre dus)
De limiet telt mee bij je eigen limiet.

Ook rekening houden dat er maar 1 gebruiker tegelijk kan inloggen.
Dus als je bijvoorbeeld ergens op vergadering bent en je denkt ik share mijn login met mijn collega's, lukt dus niet :-)
Everything that has a beginning has an end.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

leuker is eventueel www.whisher.com te gebruiken op die telenet hotspots
komt stukken goedkoper uit :-)

zelf installeer ik eerder fonspots op alle locaties waar ik regelmatig vergader
www.fon.com
ook stukkkken goedkoper
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Fon is zeker en vast niet slecht, maar niet zo betrouwbaar.
Je kan ook niet overal opdringen dat ze eventjes voor jou een Fon installeren :-)

Heb goede ervaring met de Telenet hotspots en als ze dan toch in je abo zijn inbegrepen...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Jelly schreef:Fon is zeker en vast niet slecht, maar niet zo betrouwbaar.
Je kan ook niet overal opdringen dat ze eventjes voor jou een Fon installeren :-)
die installeren wij dan toch eventjes? :-)
als ik zo zie hoeveel cafees er digitale tv en jupiler leagues worden aangesmeerd; is het een kleine moeite om een fonspot van <20 euro in een van de resterende 4 poorten te pleuren en dus wireless internet aan zijn cafegangers aan te bieden :-)
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Vind ik zeker een positieve evolutie en doe zo verder met aansluiten! :-)
Maar waar bij mij meestal de vergaderingen doorgaan zijn ze al niet zo scheutig op wireless, laat staan een fon plaatsen die hun internet access deelt... :-)
Al is in theorie het netwerk wel afgescheiden, de trafic die over inet loopt is nog altijd niet te controleren...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Jelly schreef:Al is in theorie het netwerk wel afgescheiden, de trafic die over inet loopt is nog altijd niet te controleren...
dat mag je ook niet... dat is schending van de privacy...zelfs een ISP mag dat niet... alleen de politie mag dat na een gerechterlijk bevel...
idem voor het uitschrijven van parkeerboetes :-)))

In praktijk als ze aan je deur komen zagen... even de fon log erbij... en stuur ze door naar Spanje als er effectief op dat moment iemand op je fonspot was aangemeld...

zaak afgehandeld...

hoe je het uitgelegd krijgt dat telenet of belgacom je wifi toestel niet goed heeft beveiligd ...tja...
van de week nog ene die zijn telenet dlink had "gereset" omdat ie met zijn recente iphone 3G er niet op geraakte...
na de reset kon ie er wel op.... heel de straat ook :-)
soortgelijk tafereel bij belgacom...niemand die nadien nl de cd er insteekt om de wep(?) beveiliging terug te activeren :-)

neen dan vind ik de fon oplossing proper...out of the box unieke (10 cijfers) beveiliging... mag je toch aardig wat weken op zitten hacken met een straffe nvidia kaart :-)
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik geef je 100% gelijk.
Maar er zijn dus wel degelijk firma's die hun security iets nauwer nemen dan een standaard home user (alhoewel deze dit ook zou moeten doen)
En bijgevolg toestellen die door buitenaf (want ik werk daar niet vast...) worden geinstalleerd niet zo scheutig op zijn :-)

Nu zijn we wel off-topic aan het graken. Hoop dat de Topic Starter alle info gevonden heeft om zijn Telenet hotspot abo te activeren en gebruiken?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Jelly schreef:Ik geef je 100% gelijk.
Maar er zijn dus wel degelijk firma's die hun security iets nauwer nemen dan een standaard home user (alhoewel deze dit ook zou moeten doen)
En bijgevolg toestellen die door buitenaf (want ik werk daar niet vast...) worden geinstalleerd niet zo scheutig op zijn :-)

Nu zijn we wel off-topic aan het graken. Hoop dat de Topic Starter alle info gevonden heeft om zijn Telenet hotspot abo te activeren en gebruiken?
Momenteel bezig met een aantal bibliotheken met FON te voorzien in Vlaams-Brabant... kan ie dan ook terecht :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Jelly schreef:laat staan een fon plaatsen die hun internet access deelt
Als dit op zich al mag volgens de contract voorwaarden van hun ISP !
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Als dit op zich al mag volgens de contract voorwaarden van hun ISP !
Die contracten zijn vaak niets waard; ze kunnen er zelf niet aan voldoen of zijn zo streng dat je technisch gezien al je klanten moogt afkoppelen.
bijv : u mag geen servers draaien.... leg dus maar aan al je klanten uit dat ze de "server service" mogen uitschakelen.
In praktijk zal de helpdesk gewoon melden dat u de verantwoordelijkheid draagt van je wifi hotspot... nu dat is ook het geval met die "gratis wifi installatie" van telenet...; en die verantwoordelijkheid kun je nu doorschuiven naar de fon juridische dienst
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

skynetbbs schreef:Die contracten zijn vaak niets waard; ze kunnen er zelf niet aan voldoen of zijn zo streng dat je technisch gezien al je klanten moogt afkoppelen.
Als Telenet je afsluit omdat je aan werderverkoop doet (en om eerlijk te zijn kan ik niet meteen iets vinden in de algemene voorwaarden dat dit niet toelaat) dan sta je daar wel... dan kan je zelf naar de rechtbank stappen om te zeggen dat "de contracten niets waard zijn".
skynetbbs schreef:bijv : u mag geen servers draaien.... leg dus maar aan al je klanten uit dat ze de "server service" mogen uitschakelen.
Die bepaling staat al lange tijd niet meer in de algemene voorwaarden... men spreekt nu over "serverapparatuur" in artikel 3.10
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Als Telenet je afsluit omdat je aan werderverkoop doet (en om eerlijk te zijn kan ik niet meteen iets vinden in de algemene voorwaarden dat dit niet toelaat) dan sta je daar wel... dan kan je zelf naar de rechtbank stappen om te zeggen dat "de contracten niets waard zijn".
Je kiest dan "linus"-> dan doe je aan FON om te kunnen roamen...
je zult evt iets terugvinden dat je "3rd party toegang niet moogt geven"... eg als je een cybercafé wilt beginnen dan mag dit niet bijv met een gewoon telenet account; dan moet je al naar hun "officeconnect" dingen kijken.... een grijze zone is bijv als je kotbaas bent... maar voor die "occassionele" persoon die even zijn mail wil checken op je hotspot??? ... ook kun je die regel zeer extreem nemen... waar bijv laten ze "family members" toe onder 3rd party toegang? zoals dat je een "dvd" alleen in familiale kring moogt bekijken...Dus niet moogt uitlenen aan je collega's op't werk/sportclub/schoonvader/grootvader?

Die voorwaarden zijn even legaal als een eula op software vrees ik ...
skynetbbs schreef:Die bepaling staat al lange tijd niet meer in de algemene voorwaarden... men spreekt nu over "serverapparatuur" in artikel 3.10
nuja in praktijk is het blokkeren van poort 1-1024 een reden dat ik niet bij Telenet zit... en ik bij het verhuizen eerst checkte hoever de belgacom centrale zit... en aan dit tempo begint 3G/HSDPA enzo al mooi sneller te evolueren dan dat ze hier ADSL2+ gaan leggen
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Jelly schreef:

Dus als je bijvoorbeeld ergens op vergadering bent en je denkt ik share mijn login met mijn collega's, lukt dus niet :-)

Neem aan dat de pc van thuis kan gebruikt worden en dat ik zelf via een hotspot kan surfen ?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

SniFManS schreef:
Jelly schreef:

Neem aan dat de pc van thuis kan gebruikt worden en dat ik zelf via een hotspot kan surfen ?
Natuurlijk.
Thuis heeft niets te maken met het hotspot gebruik.

Er kan gewoon max 1 iemand inloggen op een Telenet hotspot op hetzelfde moment.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

ok bedankt allemaal voor de correcte info ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jelly schreef:Er kan gewoon max 1 iemand inloggen op een Telenet hotspot op hetzelfde moment.
Daar geloof ik eigenlijk niets van...
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef:
Jelly schreef:Er kan gewoon max 1 iemand inloggen op een Telenet hotspot op hetzelfde moment.
Daar geloof ik eigenlijk niets van...
Nochtans is het zo hoor.

De tweede, of derde persoon kan zich wel aanmelden met de gebruikersnaam maar wanneer deze klikt op 'ga nu online' krijgt hij de boodschap: 'you're already signed in' (of logged in, weet ik neit juist meer)

Als ik dan uitlog via de eerste verbinding kan de andere onmiddelijk online gaan.
Indien je je vergeet af te melden via het eerste systeem duurt het toch enkele minuten voor de andere kan inloggen. Snelste methode is om eerst terug uit te loggen zodat de andere online kan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jelly schreef:De tweede, of derde persoon kan zich wel aanmelden met de gebruikersnaam maar wanneer deze klikt op 'ga nu online' krijgt hij de boodschap: 'you're already signed in' (of logged in, weet ik neit juist meer)
Je hebt het dan over tweemaal DEZELFDE gebruiker... da's iets anders dan "maximum 1 iemand".
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je hebt dan duidelijk de voorgaande zinnen niet gelezen...
Het is niet zo eenvoudig om je account eventjes te delen met collega's zodat deze ook kunnen inloggen.

Het is toch vanzelfsprekend dat de hotspot meerdere simultane verschillende klanten aankan??? Telenet hotspot in zavantem en maar één persoon die kan inloggen..

Mijn excuses voor het misverstand.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

nog straffer...m'n overbuur die kost nog moeite spaarde om zijn 54mbit netwerk te upgraden naar wifi-n voor 300mbit...
hij connecteert wel met PSP en IPhone 3G ....
kortom het netwerk schakelt weer terug naar 54mbit...

range verbeterd?
heb evenveel blokjes als vroeger op dezelfde afstand :-)
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Inderdaad om de snelheidswinst te zien moet je heel je netwerk naar N clients upgraden.
Net zoals die vroeger van toepassing was bij G en B combinatie.

eenvoudigste was geweest van een 5ghz N access point aan te sluiten op zijn huidige G installatie (G router). Zo kan de nieuwe aparatuur ongestoord op de 5ghz frequentie werken en de andere G toestellen rustig verder doen op de G router.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Of je neemt een Linksys WRT600N router die heeft zowel een 2.4 als de nieuwe 5 ghz frequentie en zijn alle twee te gebruiken tegelijkertijd ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”