Dommel --> BGC

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
DenDries
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Ik zit nu bijna 2 jaar bij dommel en stilaan begin ik toch te twijfelen om terug over te stappen naar Belgacom (met Digitale TV).

Reden hiervoor is dat ik nu al enkele jaren op een 3,3Mbps profiel zit (omdat ik nogal ver van de centrale zit (+- 4700m) ) en ik toch wat meer snelheid kan gebruiken. Een hoger profiel naar 9/12Mbps is volgens een test op de site van dommel niet mogelijk.

Moest ik nu terug naar belgacom gaan (dus pack met digitale tv), word ik dan overgezet op een gecapte 12Mbps VDSL lijn zodat ik er zeker van ben dat ik die snelheid/stabiliteit haal?

Als ik op de site bekijk of VDSL boost mogelijk is, krijg ik toch een bevestiging...
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Het beste is dat je naar Belgacom belt en je adres doorgeeft zodat ze manueel een check kunnen doen om te zien welke snelheden je kan krijgen.
kaas2
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Ik herken je verhaal. Zat ook op ongeveer 4 km van de centrale. Ben recent overgestapt naar BGC (promo 20.09€) En kan zeggen dat ik alleen maar tevreden ben mijn snelheid is nu 11 mbps, Hun VDSL centrale zit blijkbaar een straat verder. Lekker snel surfen, snelle wisseling tussen de verschillende sites. Alleen minder datalimiet, maar die 100GB gebruikte ik toch al lang niet meer.

Ik zou niet twijfelen.

Wat Dommel opzeg betreft, zorg dat je je domi op tijd stopt, anders blijven die mannen geld afschrijven.
kaas2
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

BCG kon mij wel geen exacte snelheden geven maar zij gaven aan dat ik in hun "groen" gebied zat.

Verder had ik reeds de onbeveiligde Wifi verbinding van de buren getest, deze gaf 6.6 mbps. Zelf heb ik nu meer dan 11.

Weet dat BGC slechts enkele centrales deelt met collega ISP, zoals dommel en dat zij zelf meerdere kleinere centrales hebben oa voor hun TV, je snelheid ( en surf plezier) zal enkel beter worden.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”