SD-kaart van twee terabyte op komst

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Op de de Consumer Electronics Show in Las Vegas hebben producenten aangekondigd dat de nieuwe generatie SD-kaarten maar liefst tot twee terabyte aan data zal kunnen bevatten. Dat is dus 2.000 Gigabyte, hoewel dat in de praktijk wel ietsje minder uitvalt. Maar ietsje minder dat twee gigabyte is natuurlijk nog altijd ongelooflijk veel!

Snel
Niet alleen zullen de SDXC-kaarten uitblinken in opslagcapaciteit, ze worden ook nog snel. "De lees- en schrijfsnelheid wordt verhoogd naar 104 megabyte per seconde met een stappenplan om tot 300 megabyte per seconde te komen. Dit wil zeggen dat de kaart zo'n 4.000 afbeeldingen in RAW-formaat, 100 HD-films (in hoge kwaliteit), of 60 uren van HD-opnames kan opslaan aan een overdrachtssnelheid van 300 megabyte per seconde", meldt elektrozine. SD-kaarten worden vooral gebruikt in consumentenelektronica als digitale camera's.

Nog niet voor morgen
Momenteel is de grootste SD-geheugenkaart een SDHC-kaart van 32 gigabyte, maar Panasonic wil gauw een SDXC-kaart van 64 gigabyte lanceren. De SDXC-specificaties zijn ontworpen door de SD Association, een industrieverbond waartoe onder andere de bedrijven Panasonic en Sandisk behoren. Wanneer de "supergeheugenkaarten" daadwerkelijk op de markt zullen komen, is nog niet duidelijk

bron HLN.be
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Wow.

Ik herinner me jaren geleden, MediaPlanet (multimedia beurs in BXL destijds). Stand van Sony met videocamera's. Toen was het supernieuw dat je foto's kon maken met de videocamera op de Memory Stick van wel 4 MB! Toen die mens me vertelde dat uiteindelijk die kaartjes zouden gebruikt worden om op te filmen (en zo de cassette vervangen) lachte ik hem bijna vierkant uit. Maar zie, tegenwoordig filmen fototoestellen in 720p op en als bovenstaande grootte-eenheden inderdaad waarheid worden ....
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Ik hoop vooral dat ze backwards compatibility inbouwen naar SDHC standaard ... desnoods met wat snelheidsverlies.

Off-Topic: Damn .. Media Planet :lol: Waar is den tijd ... ik herinner mij nog dat ik toen als jonge gast kaarten vastgekregen had voor dealer day ... die F1 simulator was zalig :banana:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”