internet verbreking omwille van pop-up (spyware?)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Cueamyen
Starter
Starter

Na ongeveer 5 minuten ingelogd te zijn op het net, verschijnt er ongevraagd een pop-up (ik dacht van online gaming) en verbreekt automatisch mijn internetverbinding. Weet er iemand hoe ik dit moet oplossen.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Om dit probleem op te lossen of nog maar te beginnen denken, hebben we véél te weinig gegevens. (os, modem, firewalls, av's,...)

Maar mijn eerste gedacht zou idd ook gaan naar spyware/malware/viri

Kortom: Download ad-aware (even linkje opzoeken in google..) en laat een scan doen.

Laat een volledige antivirus scan doen en verwijder eventuele viri. Probeer daarna opnieuw. Indien niet gelukt, zeker méér gegevens bezorgen.
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Hoogst waarschijnlijk laadt die popup een dialer die u een nieuwe verbinding wilt laten maken met een surinaams 0900-nummer van 5€ per minuut of zo. Spyware zoeken lijkt me de beste oplossing.
Cueamyen
Starter
Starter

Bedankt,

via ad-aware en spybot (heb ik in een ander forum gelezen), zijn de problemen opgelost. Blijkbaar was het een soort dialer (idd) die ik, zonder te surfen (ik surf alleen naar een forum zoals dit) heb binnengekregen. In elk geval bedankt voor de oplossing
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

Inderdaad dacht het je al mee te geven ad-aware kan dit oplossen.
FF linkje
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”