welke modem??

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
under Control
Member
Member

hallo iedereen,een vraagje :wink:
ik zou graag verder doen met adsl,maar ben de 'frog' groene kikker,beu!
Mijn collega heeft ook skynet en die heeft de modem van Asus,en doet hij de speedtest dan komt tem steevast rond 350 KB/S. uit!!
Dacht nochtans dat ik ne rappe had... :?
Nu mijn vraagje;zou ik een INTERNE modem via pci-slot nemen of terug ne EXTERNE via de usb gevoed maar dan liefst ASUS ???

Bestaat er een tabel met de eigenschappen van de verschillende modems die Belgacom verkoopt,kan dat niet zien volgens de site toch niet.
En moogt ge ook een modem in de winkel kopen die Belgacom niet verkoopt(en dus ook niet getest is)?
En hoe werkt dat dan?? Gewoon naar de Belgacom-winkel en ne andere kopen ,incluis CD,dat doet niks aan het contract he?

Bedankt voor de aandacht en let's go! :P
Danny :wink:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Wel, als je echt een goed beestje wil, ga dan voor een ethernetmodem. Dat zijn de bestje die je kan kopen. De modem die nu wordt verkocht bij BGC is de Speedtouch 510. Ik heb er ook zo eentje en het is niet slecht. Het is eigenlijk een router met ingebouwde adsl-modem. Dus je kan ook metteen meerdere PC's aansluiten op dezelfde lijn.

Cheers
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Met het antwoord van Sub-Zero eens met opmerking:
Bij een vriend die op vrij grote afstand van de centrale zit blijkt de 510 beter te werken dan de speed-touch-home, de signaal/ruisverhouding blijkt bijna 3db beter te zijn en sync lijkt bovendien met kleinere stappen naar beneden te schakelen waardoor effectief een hogere snelheid gehaald wordt.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

under Control,

Paar zaken: Belgacom heeft niks te zien met het toestel dat jij gebruikt. Jij bepaald welk dat is. Tenzij je een router (Cisco/Flowpoint) van hen huurt ofzo.. maar dat is het geval niet. Maw zolang het gekeurd is door Belgacom is het toestel in orde. Net als voor telefoontoestellen telt. Een toestel dat niet door Belgacom verkocht wordt is niet noodzakelijk NIET goed gekeurd. Veel toestellen zijn wel goedgekeurd. Om te weten of een toestel gekeurd is of afgekeurd is.. zie www.belcomlabs.be (-> Divisie van BGC die toestellen keurt enzo..)

Indien die modem goedgekeurd is, mag je dat aansluiten. No problem. Belgacom Support geeft meestal wel enkel support op toestellen die zij aanbieden. Niet op andere..

Een overzicht van modems: als je eens naar onze driverpage gaat zien onder tutorials > adsl installation dan heb je zowat de meest voorkomende adsl modems opgesomt met een linkje naar de fabrikant en de manuals. Denk dat dat je wel eens stuk kan verder helpen.

Asus? -> als ik iets zou afraden is het een asus usb modem. Nen usb tot daar als het nen Thomson/Alcatel is.. maar zeker geen andere usb modems.
Een goede modem-> ethernetmodem. Goed voorbeeld is de SPT510 (Thomson)
Intern? -> ook geen voorstander van.

Nu, voor meer uitleg en beweegredenen voor usb of ethernet, kijk je best even verder in het forum naar topics als: 'usb of ethernet' en dergelijke... deze problematiek is al vele malen besproken.
I love it when a plan comes together!
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

Laat ik je veel ellendig leeswerk besparen door te stellen dat een ethernetmodem veel meer voordelen heeft als een usb. Kies gewoon resoluut voor een ethernet modem (yup 510 is een goeie modem)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”