overstappen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Lazio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb net op de site v scarlet wat zitten surfen, en hun ADSL20 NoLimit ziet er nogal verleidelijk uit.

Telenet expressnet momenteel
45 gb download (ex-chello) - FUP bij scarlet
15 mbps - 20 mpbs bij scarlet
47€/maand - 30€ maand + 5€ belgacom lijn (+ promo eerste jaar)

Heeft iemand er al ervaringen mee ?
Ik woon in kessel-lo en heb ongeveer 1.7mb/s download bij telenet, er zullen hopelijk geen grote veranderingen zijn ?
uptime, geen problemen mee ?
modem, kan ik gewoon mijn huidige modem gebruiken, of moet deze terug naar telenet bij opzegging ?

Alle informatie is welkom, thx
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Uggh ... Telenet (kabel) en Scarlet (ADSL) is een wereld van verschil.

Ik stel voor dat je eerst toch even op onderzoek gaat en de verschillen tussen kabel en ADSL bekijkt :
* Andere modem nodig
* Bij ADSL speelt de afstand tot de centrale een grote rol. Dit is niet het geval bij kabel
* ....
Soltek
Starter Plus
Starter Plus

Soms blijf je beter waar je bent.
Ik ben jaren klant geweest bij Scarlet. Niet veel problemen gehad en best wel tevreden.
Maar ze kunnen de snelheden die je ze aanbieden in vele gevallen niet bereiken.
Dit simple weg omdat de afstand van de centrale je max. snelheid bepaald.
Dus die 20Mb kan je in vele gevallen vergeten.

Nu is Scarlet overgenomen door Belgacom en is mijn vertrouwen terug zoek. Ben indertijd weg gegaan bij Belgacom omdat ze te duur waren en te laks reageren.
Ik wou geen twee abo's meer betalen voor telefoon en ADSL. Tja ze waren toen nog machtig op dat gebied.

Nu heb ik de kans gegrepen om er weg te gaan en heb nu bij Telenet een shake genomen.
Veel verschil is er niet. Ja de download snelheid is veel hoger maar in de meeste gevallen ben je er niks mee en gaat het even snel.
MAAR nu heb ik tenminste een upload van 1Mb. Scarlet wou dit niet verhogen. Dit zou technisch wel haalbaar zijn.
Waarom geen hogere upload aanbieden? Voor vele die regelmatig iets moeten uploaden (foto's enz...) is dit wel een must.
Afbeelding
hey69
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

1) 20ùmbit is hoogste waarde in best case scenario
bij telenet heb je altijd je 15mbit veronderstel ik

2) als snelheid op zich niet het belangrijkste is maar de maandelijkse limieten, dan kan scarlet wel intresant zijn voor je

een adsl2+ wifi modem/router kan je al voor 45euro op de kop tikken, dus zo erg is dat niet

Ik ben ook aan het overwegen om over te stappen van dommel naar scarlet (puur voor snelheidsverhoging) maar ik heb zo de indruk
dat ze meer dslams 20mbit ready plaatsen dat het in werkelijkheid is.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”