Misschien dat jullie een oplossing weten.
In oktober ging ik bij een klant langs voor adsl van Euphony. De klant zat met een Top-lijn van Telenet en belt bijna niet. Daarnaast had hij ADSL GO zonder vaste lijn via belgacom.
De klant moest dus eerst met zijn vastelijn omschakelen van Telenet naar Belgacom om via Euphony te kunnen werken. Blijkbaar is dit een omschakeling van het product "ADSL Go zonder vaste lijn" naar "ADSL GO met vaste lijn". Productwijziging houdt contractverlenging in. Dan kon de klant dus nog een jaar wachten.
Ik vroeg dan in de winkel (aangezien dat toch gratis was) een tweede lijn. Dus ADSL GO op het ene koperpaar en de Classic-lijn op het andere koperpaar.
Nadat eerst ongevraagd I-talk geactiveerd werd, kwam er in december na enkele keren vruchteloos wachten toch een technieker langs. Het enige dat hij deed was alles op een lijn zetten. Dat stond zo in zijn werknota beweerde hij. Dan maar terug naar de winkel klantendienst gebeld 0800/22800. Daar beweerden ze dat ik op de storingen moest zijn die me dan terugstuurden naar de klantendienst enz. Uiteindelijk werd er dan toch een lasser geboekt om het tweede koperpaar waar iets aan scheelde te activeren. +-10 dagen later komt de lasser zonder verwittiging ineens langs. Binnen kon hij blijkbaar niet veel doen, was aan het straat te doen.
Gisteren kwam er een nieuwe technieker langs, die een extra aansluitdoos plaatst. Het enige wat hij doet is alles van de bovenste op de onderste aansluitdoos plaatsen (de adsl + de vaste lijn dus). Technisch was er m.a.w. niets veranderd.
Dan heb ik gisteren 1 u 50 minuten naar klantendiensten gebeld. Ik ben in totaal 8 keer doorgeschakeld omdat niemand het probleem wilde oplossen had ik de indruk (van 0800/22700 naar 0800/22228 naar 0800/22312 naar 0800/22700 naar 0800/22800 naar 0800/22700 naar 0800/22800 naar 0800/22700 naar 0800/22800). In sommige gevallen werd het probleem uitgelegd aan de persoon naar wie ik zou doorgeschakeld worden. Maar in de meeste gevallen kon ik mijn verhaal opnieuw doen. Op een gegeven moment werd zelfs beweerd dat dit technisch niet mogelijk was ADSL GO via RAW copper met ernaast een Classic-lijn. Uiteindelijk werd er een dossiernummer opgemaakt met de belofte mij terug te bellen. Heb sindsdien niets meer gehoord.
Tot overmaat van ramp kan de klant momenteel niet meer gebeld worden door andere operatoren dan Belgacom en kan de klant nog bellen via Telenet als hij zijn RJ11-draadje terug in het Telenet-kaske steekt. Als hij wordt gebeld hoort men ook nog het antwoordapparaat van Belgacom.
- kan ik ergens klacht indienen tegen deze manier van werken?
- naar welke dienst moet ik eigenlijk bellen om ervoor te zorgen dat alles correct wordt aangesloten?
- is er hier iemand die iets kan doen met het klachtennummer zodat het wat vooruit kan gaan?
- hoe kan de klant zo snel mogelijk terug via andere operatoren gebeld worden?