laptop zonder windows mogelijk ?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Is het mogelijk om bij bijvoorbeeld dell een laptop te kopen waar geen windows opstaat, dus een laptop zonder besturingssysteem ?
Ik weet wel dat het gaat bij Compal, maar of het bij een ander merk gaat weet ik niet.
Tegenwoordig zie je dat op elke laptop windows vista staat.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ik dacht dat je Dell laptops tegenwoordig ook met Ubuntu kon bestellen. Zo heb je in elk geval de licentiekost van de windows al niet. 'k Heb wel geen idee wat het prijsverschil is en of dit voor alle modellen geldt.
Afbeelding
jimghw
Member
Member
Bedankt: 12 keer

Dit gaat enkel bij een aantal laptops voor 'professionele' gebruikers. Deze zijn zeker niet goedkoper. Ik kan je als tip geven, koop een laptop, en zorg dat je ingeschreven bent in hun nieuwsbrief. Je krijgt dan regelmatig kortingscodes van 15 procent, deze komt dan nog eens bovenop de korting die aangegeven staat op de website van Dell. Zo heb ik onlangs mijn XPS laptop met meer dan 350 euro korting gekocht, voor slechts 650 euro. Met besturingssysteem komt het zelfs nog een pak goedkoper uit dan zonder ;-) Dell betaald namelijk een heel pak minder aan Microsoft dan een gewone particulier omdat ze 1000 stuks per maand verkopen, en dat voordeel krijgt de klant ook...

Grtz,
Jimmy
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Meestal worden die met een windows licentie geleverd.
Als ze hem zelf samenstellen kunt ge hem meestal wel zonder die licentie kopen.

Maar in de meeste gevallen zit ge daar dus aan vast.
En waar ge vroeger uw geld nog kon terugkrijgen voor het os, gaat dat nu niet meer.
Windows is namelijk zo snugger geweest om haar regels aan te passen en als ge het nu wilt inruilen moet ge de laptop/computer mee inruilen.
Wat dus wel ergens koppelverkoop is, iets dat nog steeds strafbaar is in België dacht ik?

De uitleg dat je anders een gepirateerd windows os zou gaan gebruiken houd ondertussen ook al lang geen steek meer.
Aangezien je wel wat gratis alternatieven hebt, gaande van Ubuntu tot gOS.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Robbe schreef:Meestal worden die met een windows licentie geleverd.
Als ze hem zelf samenstellen kunt ge hem meestal wel zonder die licentie kopen.

Maar in de meeste gevallen zit ge daar dus aan vast.
En waar ge vroeger uw geld nog kon terugkrijgen voor het os, gaat dat nu niet meer.
Windows is namelijk zo snugger geweest om haar regels aan te passen en als ge het nu wilt inruilen moet ge de laptop/computer mee inruilen.
Wat dus wel ergens koppelverkoop is, iets dat nog steeds strafbaar is in België dacht ik?

De uitleg dat je anders een gepirateerd windows os zou gaan gebruiken houd ondertussen ook al lang geen steek meer.
Aangezien je wel wat gratis alternatieven hebt, gaande van Ubuntu tot gOS.
Ok, ik ben al wat wijzer geworden.
En er word dan ook ubuntu op gezet, net zoals het nu is. :)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer

Bij alternate kan je laptops zonder OS kopen

www.alternate.be
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”