Hallo allemaal,
Dit gaat een serieuze boterham worden. Hou je vast.
Op 24/09/2008 lieten we digitale TV installeren + telefonie. Goldshake+. Ik schakelde terug van Turbonet naar de bij de Goldshake horende internetformule. Daarbij nam ik de gratis maand Prime en andere zenderpaketten. Tijdens de installatie vertelde de installateur me niet te vergeten te bellen naar Telenet om dat ganse zootje op te zeggen. Ik belde dus tweemaal, ruim voor het einde van 24/10. Aan de telefoon werd destijds niet over automatische verlenging gesproken. Smerig...
Wat bleek na 24/10 ? We hadden nog steeds de zenderpaketten. Nu, aangezien mijn vriendin 26/09/2008 beviel van ons tweede zoontje wou ik dat wel door de vingers zien. Ze geeft tenslotte borstvoeding en voor wat lifestyle rommel is ze wel te vinden tijdens het hard labeur. Ondertussen was ook het Prime magazine toegekomen en sommige films best te genieten.
Wat bleek nog meer op mijn factuur ? Er kwam een hotspot abonnement bij ! Jazeker, die hoorde bij een turbo abonnement, maar die wisselde ik voor de expressnet waar die niet inbegrepen was. Foutje? Ik geloof er niets van. Puur bedrog.
Om te voorkomen dat Prime en de rest verlengd zou worden belde ik 20/11/2008 om de paketten af te zeggen, alsook het "foutje" met het hotspot abonnement. De medewerker probeerde tevergeefs de interne dienst (of wat dan ook) te bereiken. Ik hing toen al 35min aan de telefoon. (Jaja, ze gaan daar snel rijk worden bij TN). Hij beloofde me een dossier op te maken en deze door te sturen. Ik gaf hem ook mijn GSM nummer, omdat ik daar zeker te bereiken was.
Ook zou hij het hotspot abonnement annuleren. Tot op vandaag weet ik dus niet of hij dat gedaan heeft.
Ik hoopte dus dat ik vandaag (24/11/2008) van de zenders zou verlost zijn, nee hoor, hoe naief kan een mens zijn.
Bellen maar naar de helpdesk na thuiskomst 18h15. De vriendelijke medewerkster zou me doorverbinden. 18h40 verbinding gaat de mist in.
Opnieuw bellen dan. Eindelijk. Leg alles opnieuw uit, medewerker (technische dienst) is van goede wil, maar zijn werkgever niet. Die man wist me ook te vertellen dat er van een dossier geen spoor was. Mijn GSM nummer hadden ze ook al niet.
Gelukkig worden de gesprekken opgenomen en kunnen ze dit achterhalen.
Na lang wachten krijgt hij antwoord van de interne dienst. Die beweren nu dat ze mij een brief stuurden en me zelfs opbelden. Tot 3x toe zelfs. Vraag ik de medewerker welk nummer ze opbelden, dat bleek natuurlijk mijn vaste nummer te zijn. Geen brief, geen telefoontjes. Mijn vriendin was nochthans thuis. Het ziet ernaar uit dat ik ofwel ontplof, owel 179,12 euro boete betaal. Ik heb echt geen zin elke maand 50 euro te betalen voor zo'n hoop zenders.
Einde gesprek 19h15. (1uur !!!) Resultaat NUL.
Bedankt voor je tijd en aandacht om mijn klacht te willen lezen.
Groetjes,
Kenneth.
Telenet - Prime opzeg probleem.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bah... grote bah... in dit bedje lijken vele helpdesks ziek. Ik heb het ook al gehad met BGC: ze zeggen dat ze iets gaan opzeggen, een maand later bel je terug: maar mijnheer, dat kan helemaal niet opgezegd worden, wie heeft u dat wijsgemaakt?
Ik voel sterk met je mee. Bovendien stel ik mij vragen bij die prime praktijk van Telenet. Je bent niet de eerste die soortgelijke dingen zegt. Meestal zijn de mensen niet op de hoogte gebracht van het feit dat indien ze niet opzeggen, ze een jaarabo aan hun broek krijgen.
Ik voel sterk met je mee. Bovendien stel ik mij vragen bij die prime praktijk van Telenet. Je bent niet de eerste die soortgelijke dingen zegt. Meestal zijn de mensen niet op de hoogte gebracht van het feit dat indien ze niet opzeggen, ze een jaarabo aan hun broek krijgen.
-
- Starter
Ondertussen hebben ze een oplossing gevonden.
De interne dienst belde me op (eindelijk) en we kwamen tot een overeenkomst: Alles wordt geschrapt behalve Prime Film.
Mja, eigenlijk kan ik daar wel mee leven. Al is het niet helemaal koosjer. In elk geval betaal ik nu niet de volle pot van 50 euro aan zenders.
Het Turbonet gedoe is ook opgelost. Aangerekend bedrag van vorige factuur zal gecrediteerd worden.
Tjah, er zijn ergere dingen in het leven zeker ?
De interne dienst belde me op (eindelijk) en we kwamen tot een overeenkomst: Alles wordt geschrapt behalve Prime Film.
Mja, eigenlijk kan ik daar wel mee leven. Al is het niet helemaal koosjer. In elk geval betaal ik nu niet de volle pot van 50 euro aan zenders.
Het Turbonet gedoe is ook opgelost. Aangerekend bedrag van vorige factuur zal gecrediteerd worden.
Tjah, er zijn ergere dingen in het leven zeker ?