Door de bomen het bos niet meer zien!!!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Optifiber
Starter
Starter

Ik wist niet goed in welke sectie ik deze post moest plaatsen maar vooruit dan maar. Momenteel heb ik bij mij thuis: adsl go, kabeltelevisie en reguliere telefoon. Sedert kort heb ik een plasma gekocht (107cm) me like :-D ! Zou nu graag overstappen naar digitale televisie om de beeldkwaliteit nog te verbeteren! Plasma is wel niet hd (heb hem 2e hands gekocht, vandaar). Nu betaal ik maandelijks iets van 68euro (adsl en telefoon) plus natuurlijk nog jaarlijks kabelfactuur. Door de vele aanbiedingen van allerlei providers geraak ik er niet wijs meer uit. Graag had ik hierbij jullie hulp gevraagd. Zou van snelheid iets gelijkaardigs willen van wat ik nu heb, samen met digitale tv, en telefoon. Kan iemand mij duidelijk zeggen wat ik bij telenet, belgacom nu precies ga moeten betalen, Dan bedoel ik alles, maandelijks activering enz. Ik ben een absolute leek op dit gebied dus leg het aub uit alsof je tegen een 12 jarige praat... :oops:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik zou voor de GoldShake van Telenet gaan.

Kostprijs 50 EUR + 12,72 EUR voor je kabelabonnement + telefoonkosten voor bellen buiten de daluren (http://telenet.be/1108/0/1/nl/thuis/vas ... urope.html).

Dus je kabelabonnement betaal je niet meer per jaar maar maandelijks!
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

Astralon schreef:Ik zou voor de GoldShake van Telenet gaan.

Kostprijs 50 EUR + 12,72 EUR voor je kabelabonnement + telefoonkosten voor bellen buiten de daluren (http://telenet.be/1108/0/1/nl/thuis/vas ... urope.html).

Dus je kabelabonnement betaal je niet meer per jaar maar maandelijks!
Ah, dat wist ik niet. Dus je betaalt niet 50 euro per maand. Maar 62,72 euro / maand. Dan komt dit abonnement ongeveer gelijk uit met dat van Belgacom TV (60 euro per maand, voor internet + telefonie + tv)

Een andere optie is bv Dommel Homeconnect nemen (aan 50 euro in de maand, geen telefoon abbo bij Belgacom meer nodig) en daar dan je kabel abonnement bij Telenet (aan 12,72 euro in de maand) bijtellen. Wil je dit digitaal maken, betaal je nog eens 4 of 6 euro per maand bij zeker ?

Voordeel met Dommel HomeConnect is dat je hier wel onbeperkt kan downloaden (mocht je dit nodig hebben ?) en 24u/24u gratis bellen (let wel dit is VOIP, dus geen klassieke telefoonlijn. Werkt goed, al ondervinden sommige soms problemen ermee).

Tja, het ligt allemaal zowat in elkaars verlengde. Grote nadeel aan telenet en Belgacom is wel de beperkte download traffic. Daardoor maken die bij mij totaal geen kans. Het voordeel bij telenet is wel de gegarandeerde snelheid natuurlijk. Bij ADSL weet je dat nooit (afstand tot centrale, mogelijke storingen, waardoor je iets lager synct dan verwacht)

Heb je ondertussen al beslist ?
Zo ja, wat is het geworden :-)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Gent32m schreef:Ah, dat wist ik niet. Dus je betaalt niet 50 euro per maand. Maar 62,72 euro / maand. Dan komt dit abonnement ongeveer gelijk uit met dat van Belgacom TV (60 euro per maand, voor internet + telefonie + tv)
Ongeveer ja... maar geef mij dan toch maar het internet van TN (veel stabieler en sneller), alsook de telefonie (daluren zijn ruimer, plus Europa ook gratis).
Gent32m schreef:Een andere optie is bv Dommel Homeconnect nemen. Wil je dit digitaal maken, betaal je nog eens 4 of 6 euro per maand bij zeker ?
Plus ook nog eens je kabelabonnement... dus 20 euro per maand bovenop die 50 wil je ook een HD Digicorder. Niet interessant dus, tenzij veel downloaden een must is voor je.
Gent32m schreef:Grote nadeel aan telenet en Belgacom is wel de beperkte download traffic. Daardoor maken die bij mij totaal geen kans.
Dat is natuurlijk een persoonlijke afweging... m'n vorige maand was 13 GB, en dat was een zware maand 8)
Gent32m schreef:Bij ADSL weet je dat nooit (afstand tot centrale, mogelijke storingen, waardoor je iets lager synct dan verwacht)
Laat ons hopen dat VDSL2 snel voor iedereen beschikbaar komt, maar indien ook TV wil komt je weer terug bij BGC terecht (of Telenet, of TVV).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”