Athlon xp 2500+
Geforce 3TI200
2x 512mb ram
Epox 8RDA moederbord
systeem is niet overklokt.
Alles werkt goed, kan zelfs DVD afspelen met PowerDVD, maar als ik PowerDVD afsluit hangt hij na paar seconden.
Dus ik heb mijn PC altijd aan staan met PowerDVD open. ik kan hier dagen mee werken. maar mag PowerDVD dus niet afsluiten.
Het hangen is hardwarematig denk ik, krijg geen bluescreen en hij herstart ook niet, mijn beeld bevriest gewoon en zelfs de lampjes op mijn keyboard (num lock) blijven in de stand waar het zich bevond.
Het schermpje op mijn mobo geeft FF aan, dus net hetzelfde als zou hij niet hangen.
Wat heb ik reeds gedaan :
- Grafische kaart ingewisseld
- Ram latje eruit gehaald en testen, dan ander latje alleen en testen
Dit gaf geen oplossing
Bij aparaatbeheer zie ik nergens een ! ervoor staan, ds alle drivers zijn oke.
Ik ben ten einde raad en sta op het punt een andere pc te kopen, wat eigenlijk wel jammer is want ik surf alleen en daar is deze nog snel genoeg voor.
Wat zou ik nog kunnen doen ?
PC hangt (kan probleem niet vinden)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
En alleen als je een dvd afspeelt? Of heb je het ook met een media file die lokaal op je pc staat?Coop schreef:Heb PowerDVD eens weggeveegd en VLC player geïnstalleerd, maar als ik deze afsluit hangt hij ook.
Ik weet het gewoon niet meer.

Volgens deze post op Tom's Hardware zou de onboard geluidskaart/chip van Realtek het probleem kunnen zijn. Misschien eens andere drivers proberen of uitschakelen in het bios.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Inderdaad, ik had een hele tijd geleden exact hetzelfde probleem, maar door een of ander gat in m'n hersenen was ik de oplossing kwijt...GHX73 schreef:Volgens deze post op Tom's Hardware zou de onboard geluidskaart/chip van Realtek het probleem kunnen zijn. Misschien eens andere drivers proberen of uitschakelen in het bios.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Ik heb nu de oudere drivers en het werkt perfect.
Ik was al van plan een andere PC te halen
Ik had de vraag ook al op GOT gesteld :
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 1#31085301
Ik was al van plan een andere PC te halen

Ik had de vraag ook al op GOT gesteld :
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 1#31085301