Draadloos doorzender Scart-signaal

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Hoi,

heeft iemand een oplossing voor het volgende.
Ik zou een scart-signaal via een of andere manier in de slaapkamer krijgen.
Kabel bijtrekken is geen oplossing, woon in een huurappartement.
Heb recentelijk een Maritek op 5,8 GHz gekocht maar het signaal is onvoldoende van kwaliteit.

Kan een scart-signaal naar netwerksignaal omgezet en nadien terug omgezet worden van netwerk naar scart?

Bedankt !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

svermassen schreef:Heb recentelijk een Maritek op 5,8 GHz gekocht maar het signaal is onvoldoende van kwaliteit.
Je hebt er ook op 2.4 GHz... misschien doen die het iets beter, maar ideaal is het zeker niet.
svermassen schreef:Kan een scart-signaal naar netwerksignaal omgezet en nadien terug omgezet worden van netwerk naar scart?
Ja, met een PC met videokaart en Windows Media Encoder... maar da's niet echt handig hé :lol: Geen idee of er dedicated devices voor zijn, maar goedkoop zal het zeker niet zijn denk ik.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

www.abitana.be heeft een oplossing om eg Scart enzomeer over "netwerkkabel" te sturen;
weliswaar op passieve netwerkkabel dus niet langs switches en hubs :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

skynetbbs schreef:weliswaar op passieve netwerkkabel dus niet langs switches en hubs :-)
Is dus puur electrisch... heeft op zich dus niets met "netwerk" te maken, je gebruikt gewoon een UTP kabel (en je kan die dus niet tegenlijk gebruiken voor normaal ethernet verkeer).
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
skynetbbs schreef:weliswaar op passieve netwerkkabel dus niet langs switches en hubs :-)
Is dus puur electrisch... heeft op zich dus niets met "netwerk" te maken, je gebruikt gewoon een UTP kabel (en je kan die dus niet tegenlijk gebruiken voor normaal ethernet verkeer).
DVB-T gebruiken? :-)
frontend(settop box) & backend mediacenter(tuners) gebruiken ?
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef:
r2504 schreef:
DVB-T gebruiken? :-)
frontend(settop box) & backend mediacenter(tuners) gebruiken ?
Dat moet je mij dan toch eens uitleggen.
Ik kan toch geen signaal op de antenne zetten.
Das toch enkel voor te ontvangen ???
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

svermassen schreef:Dat moet je mij dan toch eens uitleggen.
Hij bedoelt ofwel gebruikt je DVB-T, dan heb je geen kabels nodig (maar dan moet je het ook doen met de VRT)

... of ...

Dat je een PC "server" zet die tuners heeft en deze dan streamed over je netwerk waar je het dan eender waar kan bekijken met de gepaste client.

MythTV heeft zo'n backend/frontend model oa. In princiepe hetzelfde dus als wat ik je eerst vertelde, al zijn er genoeg (en betere) alternatieven dan WME.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

svermassen schreef: Dat moet je mij dan toch eens uitleggen.

er bestaan praktijkvoorbeelden waarbij er tweakers waren die een "videokaart" gebruikte om dvb-T signaal te maken... weliswaar niet sterk genoeg om heel je dorp van beeldmateriaal te voorzien;
maar er is zeker niets "commercieels" hier omtrent te vinden (allez niet binnen ons budget.... misschien wel voor een regionale omroep :-)
http://bellard.org/dvbt/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

skynetbbs schreef:er bestaan praktijkvoorbeelden waarbij er tweakers waren die een "videokaart" gebruikte om dvb-T signaal te maken...
Wat enkel twee stilstaande beelden geeft... het is dus verre van een DVB-T "zender". Ik heb de link in het verleden ook reeds gevonden, maar m'n vermoeden over een hoax (of althans dat je er iets zinnigs mee kan doen) blijft nog steeds zeer groot.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Dus is daar niet direct een oplossing voor.
Wij gaan nog eens de oude van 2,4 GHz proberen in het weekend.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”