Hoi,
heeft iemand een oplossing voor het volgende.
Ik zou een scart-signaal via een of andere manier in de slaapkamer krijgen.
Kabel bijtrekken is geen oplossing, woon in een huurappartement.
Heb recentelijk een Maritek op 5,8 GHz gekocht maar het signaal is onvoldoende van kwaliteit.
Kan een scart-signaal naar netwerksignaal omgezet en nadien terug omgezet worden van netwerk naar scart?
Bedankt !
Draadloos doorzender Scart-signaal
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je hebt er ook op 2.4 GHz... misschien doen die het iets beter, maar ideaal is het zeker niet.svermassen schreef:Heb recentelijk een Maritek op 5,8 GHz gekocht maar het signaal is onvoldoende van kwaliteit.
Ja, met een PC met videokaart en Windows Media Encoder... maar da's niet echt handig hésvermassen schreef:Kan een scart-signaal naar netwerksignaal omgezet en nadien terug omgezet worden van netwerk naar scart?

-
- Deel van't meubilair
Is dus puur electrisch... heeft op zich dus niets met "netwerk" te maken, je gebruikt gewoon een UTP kabel (en je kan die dus niet tegenlijk gebruiken voor normaal ethernet verkeer).skynetbbs schreef:weliswaar op passieve netwerkkabel dus niet langs switches en hubs
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
DVB-T gebruiken?r2504 schreef:Is dus puur electrisch... heeft op zich dus niets met "netwerk" te maken, je gebruikt gewoon een UTP kabel (en je kan die dus niet tegenlijk gebruiken voor normaal ethernet verkeer).skynetbbs schreef:weliswaar op passieve netwerkkabel dus niet langs switches en hubs

frontend(settop box) & backend mediacenter(tuners) gebruiken ?
- svermassen
- Elite Poster
Dat moet je mij dan toch eens uitleggen.skynetbbs schreef:DVB-T gebruiken?r2504 schreef:Is dus puur electrisch... heeft op zich dus niets met "netwerk" te maken, je gebruikt gewoon een UTP kabel (en je kan die dus niet tegenlijk gebruiken voor normaal ethernet verkeer).skynetbbs schreef:weliswaar op passieve netwerkkabel dus niet langs switches en hubs
frontend(settop box) & backend mediacenter(tuners) gebruiken ?
Ik kan toch geen signaal op de antenne zetten.
Das toch enkel voor te ontvangen ???
-
- Deel van't meubilair
Hij bedoelt ofwel gebruikt je DVB-T, dan heb je geen kabels nodig (maar dan moet je het ook doen met de VRT)svermassen schreef:Dat moet je mij dan toch eens uitleggen.
... of ...
Dat je een PC "server" zet die tuners heeft en deze dan streamed over je netwerk waar je het dan eender waar kan bekijken met de gepaste client.
MythTV heeft zo'n backend/frontend model oa. In princiepe hetzelfde dus als wat ik je eerst vertelde, al zijn er genoeg (en betere) alternatieven dan WME.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
svermassen schreef: Dat moet je mij dan toch eens uitleggen.
er bestaan praktijkvoorbeelden waarbij er tweakers waren die een "videokaart" gebruikte om dvb-T signaal te maken... weliswaar niet sterk genoeg om heel je dorp van beeldmateriaal te voorzien;
maar er is zeker niets "commercieels" hier omtrent te vinden (allez niet binnen ons budget.... misschien wel voor een regionale omroep

http://bellard.org/dvbt/
-
- Deel van't meubilair
Wat enkel twee stilstaande beelden geeft... het is dus verre van een DVB-T "zender". Ik heb de link in het verleden ook reeds gevonden, maar m'n vermoeden over een hoax (of althans dat je er iets zinnigs mee kan doen) blijft nog steeds zeer groot.skynetbbs schreef:er bestaan praktijkvoorbeelden waarbij er tweakers waren die een "videokaart" gebruikte om dvb-T signaal te maken...
- svermassen
- Elite Poster
Dus is daar niet direct een oplossing voor.
Wij gaan nog eens de oude van 2,4 GHz proberen in het weekend.
Wij gaan nog eens de oude van 2,4 GHz proberen in het weekend.