Ik heb een access programma gemaakt waarin ik een deel van de macro's heb vervangen door vba code => gebeurtenisprocedure ipv macro (bij de eigenschappen).
Tijdens het testen van een van de vba codes is het programma gecashed => code aangepast. Maar nu krijg ik steeds de melding dat de macro niet kan worden gevonden, en dit terwijl hij niet meer is opgenomen en ook verwijderd is.
Als ik de macro leeg aan maak is er geen probleem.
Nu mijn vraag: Slaat access macros nog ergens anders op dan bij de eigenschappen van het object?
Hoe kan ik deze "onzichtbare" macro's verwijderen.
macro probleem in acces
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Verwijderen van de macro is niet voldoende. Je moet ook ervoor zorgen dat het 'event' (klikken op een knop, verlaten van een veld,...) er niet meer voor zorgt dat de macro opgeroepen wordt. Ik denk dat dat gebeurt bij jou.
Kijk of een van je objecten (knop, veld,...) nog verwijst naar deze verwijderde macro en indien dit het geval is pas je de gebeurtenisprocedure aan.
Kijk of een van je objecten (knop, veld,...) nog verwijst naar deze verwijderde macro en indien dit het geval is pas je de gebeurtenisprocedure aan.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
De verwijzing was al weg naar de macro; ik heb ondertussen nog wat op het net staan zoeken => oplossing gevonden.
Bij een crash kan het zijn dat access macro's die al verwijderd zijn toch terug installeerd zonder hiervoor code te geven. het volstaat dan om de DB te comprimeren en te herstellen (een knop bij access 2007) en het probleem lost zijn eigen op.
Toch bedankt voor het advies
Bij een crash kan het zijn dat access macro's die al verwijderd zijn toch terug installeerd zonder hiervoor code te geven. het volstaat dan om de DB te comprimeren en te herstellen (een knop bij access 2007) en het probleem lost zijn eigen op.
Toch bedankt voor het advies