Hoi,
Ik zit hier bij een vriendin en die heeft een nieuwe monitor gekocht maar het lukt niet om hem goed ingesteld te krijgen.
Het is een samsung 943NW en zou op 1440*900 moeten ingesteld worden.
Eerst zat die resolutie er niet tussen, ook in CCC gekeken (is een ATI HD 3200 grafische kaart) maar noppes.
Nu was ik op powerstrip uitgekomen en op de een of andere manier heeft dat de 'hide modes that this monitor cannot display' uitgevinkt hetgeen ik ervoor niet had zien staan.
Daardoor kan ik nu wel die resolutie kiezen maar krijg ik geen beeld als ik dat doe.
Ze had al gebeld naar waar ze hem gekocht heeft en die zeiden dat het zondermeer moet werken met de 'plug & play' monitor.
Kan iemand soelaas brengen?
Tnx!
P-ken
1440*900 Res nt mogelijk
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Zit er een driver cd bij? Ofwel de driver afhalen van internet en deze installeren.
Bij de opties van het beeldscherm kan je de driver van het beeldscherm aanpassen (beeldscherm, niet de grafische kaart). Je kan dan best kiezen voor de optie om zelf de driver te selecteren, niet windows laten zoeken naar de driver.
Dat de resolutie niet ondersteund is, is waarschijnlijk omdat het vorige scherm deze resolutie niet ondersteunde en windows merkt de wijziging van het scherm niet op.
Ben je trouwens ook zeker dat je grafische kaart deze resolutie aankan? Ik vind er niet direct iets van terug. Het is goed mogelijk dat je grafische kaart hogere resoluties aankan, maar toch deze specifieke resolutie niet kan weergeven
Bij de opties van het beeldscherm kan je de driver van het beeldscherm aanpassen (beeldscherm, niet de grafische kaart). Je kan dan best kiezen voor de optie om zelf de driver te selecteren, niet windows laten zoeken naar de driver.
Dat de resolutie niet ondersteund is, is waarschijnlijk omdat het vorige scherm deze resolutie niet ondersteunde en windows merkt de wijziging van het scherm niet op.
Ben je trouwens ook zeker dat je grafische kaart deze resolutie aankan? Ik vind er niet direct iets van terug. Het is goed mogelijk dat je grafische kaart hogere resoluties aankan, maar toch deze specifieke resolutie niet kan weergeven
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Dat krijg je dan soms weer opgelost door nieuwe drivers voor de kaart te installeren.Braindamage schreef:Ben je trouwens ook zeker dat je grafische kaart deze resolutie aankan? Ik vind er niet direct iets van terug. Het is goed mogelijk dat je grafische kaart hogere resoluties aankan, maar toch deze specifieke resolutie niet kan weergeven
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Zonder problemen.Braindamage schreef:
Ben je trouwens ook zeker dat je grafische kaart deze resolutie aankan?
ik heb 2 22" monitors draaien in dual view. Ik had dat ook het probleem dat ik bij 1 monitor de juiste resolutie niet kon kiezen. na veel knoeien ging het dan wel maar iedere keer als ik opnieuw opstart ging het terug niet meer en was ik de resolutie kwijt.
Oplossing: ik had de monitor ingeplugd op m'n pc zonder de dopjes aan te draaien. Na het vast zetten van de connector door de dopjes aan te draaien had ik dit probleem niet meer.
zal daar waarschijnlijk niks mee te maken hebben maar je moet eens proberen.
Oplossing: ik had de monitor ingeplugd op m'n pc zonder de dopjes aan te draaien. Na het vast zetten van de connector door de dopjes aan te draaien had ik dit probleem niet meer.
zal daar waarschijnlijk niks mee te maken hebben maar je moet eens proberen.
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Volgens mij zit je nog steeds met de monitor.info van je vorige monitor.
Best, alles ervan deinstaleren in safe mode, dan Windows normaal opstarten zodat je een plug & play monitor krijgt.
Dan de driver voor je monitor installeren en in CCC de gewenste resolutie kiezen.
(Ik heb gekeken 1440X900 zit er bij)
Best, alles ervan deinstaleren in safe mode, dan Windows normaal opstarten zodat je een plug & play monitor krijgt.
Dan de driver voor je monitor installeren en in CCC de gewenste resolutie kiezen.
(Ik heb gekeken 1440X900 zit er bij)

Heeft een tijdje geduurd eer ik nog eens bij haar kon langsgaan maar is verleden week eindelijk gelukt.
Ik had al de nieuwste drivers voor vga kaart en monitor geïnstalleerd - nadat ik de oude had verwijderd - maar ook dat hielp niet.
Na de uninstall van die powerstrip, was die resolutie nog beschikbaar en werkte het zoals het zou moeten.
Ik snap het niet goed wat er nu eigenlijk het probleem was maar het werkt.
Bedankt voor jullie hulp!
Ik had al de nieuwste drivers voor vga kaart en monitor geïnstalleerd - nadat ik de oude had verwijderd - maar ook dat hielp niet.
Na de uninstall van die powerstrip, was die resolutie nog beschikbaar en werkte het zoals het zou moeten.
Ik snap het niet goed wat er nu eigenlijk het probleem was maar het werkt.
Bedankt voor jullie hulp!

"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Ik heb hetzelfde probleem gekend met mijn monitor die omwille van een te hoge refresh rate moeilijkheden had.
Misschien stelt bij u de grafische kaart zich automatisch in naar de hoogste frekwentie. probeer deze eens te verlagen naar 60 Hz
Misschien stelt bij u de grafische kaart zich automatisch in naar de hoogste frekwentie. probeer deze eens te verlagen naar 60 Hz