Ben beetje aan het zoeken naar informatie over Wake On Lan.
Mijn vraag is eigenlijk "kan een pc ge"waked on lan" worden door ftp. Mijn serverke staat rustig te slapen en ik wil vanop een andere locatie gebruik maken van ftp. Kan ik met een ftp programma mijn serverke laten ontwaken?
Wake On Lan in slaapstand
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Nein. WOL gebruikt een speciaal geformatteerd TCP pakketje om een PC te doen ontwaken, dat heeft niets met FTP te maken (zit zelfs op een andere OSI laag als ik me niet vergis)
Er zijn meerdere programatjes die zo'n packetje versturen ... is hier op UB overlaatst nog eens een thread over geweest.
Er zijn meerdere programatjes die zo'n packetje versturen ... is hier op UB overlaatst nog eens een thread over geweest.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Ben op de hoogte van het Magic Packet gebeuren (gebruik dat thuis in mijn netwerk) maar wou eens weten of dat er misschien een ftp programma bestaat dat eerst zo'n pakketje kan sturen en dan verder werken als ftp programma.
Heb al zo'n vermoeden dat het niet mogelijk is maar er zijn altijd andere mensen die meer weten dan ik
Heb al zo'n vermoeden dat het niet mogelijk is maar er zijn altijd andere mensen die meer weten dan ik

- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zoveel moeite is het toch niet om eerst programma A te doen, en dan programma B? 
Of desnoods kunt ge dat toch gemakkelijk scripten met batch of vbs of in uiterste nood met ScriptIt ofzoiets?

Of desnoods kunt ge dat toch gemakkelijk scripten met batch of vbs of in uiterste nood met ScriptIt ofzoiets?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz