Wireless Modem+Router: Siemens Vs. DLINK DSL-604+

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Squirtle
Plus Member
Plus Member

Ik mag van het vriendinnetje geen gaten boren in haar appartement en zal dus een wireless oplossing moeten kiezen om haar skynet adsl over onze pcs te delen.

De Siemens kost bij belgacom 199 euro, bij excel in leuven staat een siemens draadloze modem+router (met belgacom logo op de doos) voor 150 euro. Ik weet nog niet of het om precies hetzelfde toestel gaat, bij Belgacom stond nog teveel volk om uitleg te vragen. (De usb en pcmcia ontvangers kosten 80 euro het stuk bij belgacom).

Een ander pc winkeltje in de buurt verkocht alleen DLINK DSL-604+ voor 210 euro. De ontvangers daarbij kostten maar 30-50 euro.

Weet er iemand waarom die modem bij belgacom zelf zoveel duurder is als bij excel?
Is die DLINK beter dan de Siemens of omgekeerd? Of zijn er nog andere merken adsl modem + wireless router aan te raden buiten die Siemens?

Alvast bedankt :-)
Squirtle
Plus Member
Plus Member

Nog vergeten bij te vragen:

Kunnen al deze routers automatisch terug inbellen na die rotvervelende 36h disconnect?
Is er eigenlijk een tooltje dat dit nu al kan doen op win2k?
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Ik dacht dat die routers automatisch inbelden als ze werden gedisconnect.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

Normaal gezien kan je op iedere router instellen dat hij de verbinding moet onderhouden, dus terug opbouwen als hij uitvalt (bvb door 36 uur).
Het verschil tussen de 2 routers zou ik niet direct weten, maar ik kan je wel zeggen dat je normaal gezien 'de ontvangers' van dat ene merk op bvb een siemens moet kunnen gebruiken (maar dan wel niet aan altijd aan de max snelheid, maar 11Mbit/s moet zeker gaan).
NuKeM
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member

Mijn ervaring is dat je zulke dingen beter in een pc-winkel koopt ipv. belgacom winkel waar men vaak niet technische mensen werken.

Als je dit moest doen raad ik je af om de usrobotics (100 Mibt)te kopen, heb die zelf ook en meer dan genoeg problemen mee.

Persoonlijk ben ik wel tevreden van smc producten.

Philips router en ontvanger werkt trouwens heel behoorlijk
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ja die draadloze router van US robotics is niks een kameraad van mij heeft daar ook veel problemen mee gehad. Dikwijls uitvallen etc.
NuKeM
Administrator
Administrator

Zelfde minder goede ervaring met US robotics hier :(
NuKeM
hologic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Hello,

Ik heb een D-link 614+ router samen met een speedtouch ethernet.

Werkt perfect en zonder problemen. De D-link is gemakkelijk te configuren en het is mogelijk om een high gain antenne erop te monteren moest het bereik tegenvallen

Ik woon in een huis met 2 verdiepingen en zelfs op het verste punt haal ik wireless nog een 4 à 5 Mbit. Alles is natuurlijk afhankelijk van het materiaal (beton, gewapend of niet) tussen de vloeren.

Moet nu even weg, maar zal straks nog wat meer info posten
NuKeM
Administrator
Administrator

Idd, ik heb hier ook een (oude) D-Link en ik kan zonder probleem zelfs bij de overbuur erg goed op ons netwerk thuis :D
Dat terwijl USR niet eens een kleine afstand binnenshuis kon overbruggen :?
NuKeM
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

AnD schreef:Ja die draadloze router van US robotics is niks een kameraad van mij heeft daar ook veel problemen mee gehad. Dikwijls uitvallen etc.
Ik heb ook een USR 8054, en windows geeft inderdaad af en toe aan dat de connectie verloren is, maar ondertussen blijft wel alles prima werken (TELNET, MSN, VPN, ...) ?

Een tijdje geleden was er nieuwe firmware voor de PCMCIA kaart, maar daar heb ik terug de oude geinstalleerd. Voordien haalde ik namelijk snelheden tot 30 Mbps, en met de nieuwe firmware was dit een ramp.

Support van USR is ook wel een dikke ramp... maar weet niet of dat bij andere beter is.
hologic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb nog een linkje naar een review van een Dlink-604

http://www.adslguide.org.uk/hardware/re ... dsl604.asp

De 22Mb boost-functie werkt heel goed, maar enkel als je overal dlink producten gebruikt. Indien je een ontvanger van een ander merk gebruikt kan de snelheid zelfs terugvallen tot minder dan 11Mbit
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Wanneer zouden er betere versies komen van die wireless routers ?
Squirtle
Plus Member
Plus Member

Bedankt voor de reacties.
Heeft er iemand een idee waarom die siemens bij belgacom gewoon 50euro duurder is dan bij Excel? (Zelf nog geen tijd gehad om te gaan vragen waarom bij B.)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Belgacom is altijd duurder, dat is niet alleen bij een draadloze router, bij modems en andere dingen heb ik dat ook al gezien.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”