Verschil adsl2+ en vdsl ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Hallo

Vindt hier op het forum veel terug over adsl2+ enz..

maar niks over vdsl en vdsl2+. Dat gekende grafiekje geeft
ook geen vdsl curve weer :???:

Wat is het verschil juist ?

Gaat de gebruiker op grote afstand hier iets aan hebben ? (meer dan 4 km) ?

KOmt vdsl, vdsl+ ook bij de altenavieven beschikbaar ?

Zo ja wanneer ?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Voor vdsl2 zet men veel meer kleinere centrales (ongeveer één per half km?) die ROP genaamd worden. Daardoor is de afstand altijd heel klein en krijg je dus betere mogelijkheden.

Dat is wat ik als "newbie" ervan opgemaakt heb ;).
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

VDSL2+ bestaat alvast niet; je hebt ADSL, ADSL2, ADSL2+, VDSL en VDSL2.
Voor die mensen op meer dan 4 km afstand gaat de toegevoegde waarde van VDSL(2) inderdaad maar zeer beperkt zijn, maar in tegenstelling tot ADSL-varianten (waarbij je de afstand van telefooncentrale -de LEX- moet tellen tot bij je thuis) heeft Belgacom voor VDSL de LEX vervangen door ROP's; kasten in de straat, vergelijkbaar met de kasten van je Televisie/stroom-leverancier. Doordat er veel meer van die dingen in de buurt beschikbaar zijn, wordt gemiddeld genomen de afstand van die kast tot bij je thuis veel kleiner. Als je in een uitgelegen, weinig bewoond gebied woont ga je hier echter nog altijd dikke pech hebben vrees ik :).

Toegang tot het VDSL-netwerk wordt nogal tegengehouden door Belgacom, en de enige waarvan ik weet dat daar gebruik van zal kunnen maken naast Belgacom zélf is Dommel met hun Speedconnect-oplossingen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Toegang tot het VDSL-netwerk wordt nogal tegengehouden door Belgacom, en de enige waarvan ik weet dat daar gebruik van zal kunnen maken naast Belgacom zélf is Dommel met hun Speedconnect-oplossingen.
Iedereen die BGC in wholesale aanbiedt kan het normaal leveren... maar tot op heden blijven zelfs die (zoals Dommel) last ondervinden van de vertragingsmaneuvers van BGC.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Naast Dommel heeft ook Evonet laten weten dat ze graag VDSL2 willen gebruiken.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

@Lord Utopia

Van Dommel wist ik het al. Wat Evonet betreft, dit is de tweede maal dat ik dit lees op het forum. Ik heb de vorige keer een linkje gevraagd naar waar Evonet die aankondiging maakt, maar heb die toen niet gekregen. Weet jij waar die informatie betreffende Evonet vandaan komt ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Uzzi schreef:@Lord Utopia

Van Dommel wist ik het al. Wat Evonet betreft, dit is de tweede maal dat ik dit lees op het forum. Ik heb de vorige keer een linkje gevraagd naar waar Evonet die aankondiging maakt, maar heb die toen niet gekregen. Weet jij waar die informatie betreffende Evonet vandaan komt ?
Bronnen :angel:

neenee, Evonet zelf zei dat aan de telefoon.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

r2504 schreef:
meon schreef:Toegang tot het VDSL-netwerk wordt nogal tegengehouden door Belgacom, en de enige waarvan ik weet dat daar gebruik van zal kunnen maken naast Belgacom zélf is Dommel met hun Speedconnect-oplossingen.
Iedereen die BGC in wholesale aanbiedt kan het normaal leveren... maar tot op heden blijven zelfs die (zoals Dommel) last ondervinden van de vertragingsmaneuvers van BGC.
Oké maar altijd dat exclusief aankondigen, indien dit speedpack momenteel niet beschikbaar is op uw locatie kan u vanaf september opteren voor een van onze nieuwe vdsl2 gebaseerde speedconnect accounts....
We zijn al bijna half oktober ;)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Dommel sprak bij Speedconnect altijd over een 12/0,5 profiel (naar analogie met de ADSL2(+) oplossing van BGC). Als we kijken naar het referentievoorstel van BGC dan zou het over een 20/2 profiel gaan. Ik vraag me dus af of het één losstaat van het ander. Met andere woorde, gaat Dommel reeds via VDSL2 kunnen aanbieden (met een 12/0,5 profiel) vooraleer het referentieaanbod (20/2) voor VDSL2 van BGC erdoor komt.

Enfin, tijd zal raad brengen zekerst
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

meon schreef: heeft Belgacom voor VDSL de LEX vervangen door ROP's; kasten in de straat, vergelijkbaar met de kasten van je Televisie/stroom-leverancier. Doordat er veel meer van die dingen in de buurt beschikbaar zijn, wordt gemiddeld genomen de afstand van die kast tot bij je thuis veel kleiner. .
Hoe weet ik als gebruiker als ik op zo een kast aangesloten ben ?
en wat de afstand bedraagt tot zo een kast ?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Lord Utopia schreef:Naast Dommel heeft ook Evonet laten weten dat ze graag VDSL2 willen gebruiken.
Niet dat ik het niet geloof, maar waar heb je dit vandaan, 'k vind hier niks over terug op hun website.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia heeft een paar posts hierboven al op die vraag geantwoord. Hij verwijst naar telefonisch contact met Evonet.

Aan elkeen om daar de waarde van in te schatten.
The_One_be
Pro Member
Pro Member

lucdec schreef:Hoe weet ik als gebruiker als ik op zo een kast aangesloten ben ?

www.belgacom.be

En doe er de test voor aansluitbaarheid op BGC-TV.
Als ze je BGC-TV met 2 HD-streams kunnen aanbieden, ben je aansluitbaar op VDSL2
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 1 keer

The_One_be schreef:
lucdec schreef:Hoe weet ik als gebruiker als ik op zo een kast aangesloten ben ?

www.belgacom.be

En doe er de test voor aansluitbaarheid op BGC-TV.
Als ze je BGC-TV met 2 HD-streams kunnen aanbieden, ben je aansluitbaar op VDSL2
Lol op telefoon nummer -> niks, op adres zelfs, niks foutmelding...Lekker beschikbaarheids tool....
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

lucdec schreef:Hallo

Vindt hier op het forum veel terug over adsl2+ enz..

maar niks over vdsl en vdsl2+. Dat gekende grafiekje geeft
ook geen vdsl curve weer :???:
Afbeelding

Als ik me niet vergis is de afstand op vdsl2 max 1500 meter ( dit is wat belgacom aanhoud zeker ) . Hier in het ganse dorp hebben ze er 4 geplaatst tijdje terug .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”