activatie 29/09/08
activatie ADSL probleemloos. (behalve geen logingegevens werkdag voor activatie, maar via mail dan doorgestuurd)
had geen brief gekregen voor voip (na mail van mij hebben ze dan denummerportering in gang gezet. (bgc -> Colt Telecom)
1. CLIP kwam niet direct in orde, nu wel
2. CLIR nog iets langer...ook nu in orde
Telenetnummers kunnen mij NIET bereiken.
Na 1 week onderzoek komt men tot de vaststelling:
"Betreffende het onbereikbaar zijn voor Telenet-nummers, heeft ons onderzoek uitgewezen dat de reden hiervoor bij Telenet ligt. Hoogstwaarschijnlijk updaten zij hun database niet frequent vanuit CRDC wat ervoor zorgt dat Telenet-nummers die u proberen te bellen de melding krijgen dat het nummer niet is toegekend. Telenet klanten die u aldus niet kunnen bereiken, zouden zelf klacht moeten neerleggen bij Telenet hiervoor."
Moet ik elke telenetbeller die ik ken nu vragen uit goodwill een klacht neer te leggen?
zal zelf maar een mail naar telenet sturen, en hopen dat ze mijn nr. updaten in hun CRDC database.
=> gebeld vrijdag om 20.38 u. naar telenet technische dienst. zouden dit asap kunnen oplossen, en als het niet lukt voor back-office (dossiertje opmaken) let's wait and see
niet bereikbaar voor Telenetnummers via Belgian Telecom
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
In het Dommel forum lees je vaak hetzelfde... valt wel op dat het steeds TN is die het vertikt de routing aan te passen. Langs de andere kant is het ook spijtig dat je nieuwe provider (en Dommel doet hetzelfde) je zelf het werk laat doen om dit te corrigeren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 635 keer
- Bedankt: 394 keer
- Recent bedankt: 3 keer
was ook mijn eerste reactie....allée, vind dit niet zo erg.....maar als TN zegt die is toch geen klant van ons, wat maakt ons dat uit....r2504 schreef:Langs de andere kant is het ook spijtig dat je nieuwe provider (en Dommel doet hetzelfde) je zelf het werk laat doen om dit te corrigeren.
begon met te zeggen, ben geen telenetklant en toen hoorde ik lichte zucht (of lag het aan het probleem)...nadien was hij wel vriendelijk hoor....
eigenlijk zou BT/Dommel ZELF Telenet berichten dat je verhuist bent (lees nummer geporteerd is van belgacom naar Colt Telecom)
Toen ik naar ecopower overschakelde, en ik nog geblokkeerd stond bij vorige operator (aanvraag en na 1 week aangetekend opgzegd) moest ik van EP het ook zelf oplossen...Lampiris zei...alles in orde bij ons....en EP kon mij niet overschakelen (stond geblokkeerd)....moest dan zelf naar eandis bellen, om uitsluitsel te krijgen.....(vonden dit ook raar dat klant dat moest doen)
moraal: overschakelen kunnen ze allemaal, maar je hebt toch telkens veel slameur.....alles komt in orde, maar dan ben je weer enkele maanden verder....
moet wel zeggen: internet werkt prima, voip 80%/gevallen goed (toch stukken beter dan voipbuster en klonen), CLIP en 60 gratis sms'en toch mooi meegenomen....(= geen sluikreclame!)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 635 keer
- Bedankt: 394 keer
- Recent bedankt: 3 keer
zoals gezegd naar helpdesk telenet gebeld gisteren....
vandaag belde mijn zus (telenetnr.) en het lukte dus!
correct afgehandeld door telenet!
toch raar dat ik asap met base/bgc kon bellen naar colt telecom nr.
topic mag afgesloten worden, misschien handig voor mensen die later in het zelfde schuitje zitten....bel zelf naar het telecombedrijf, waarvoor je niet bereikbaar bent.
vandaag belde mijn zus (telenetnr.) en het lukte dus!
correct afgehandeld door telenet!
toch raar dat ik asap met base/bgc kon bellen naar colt telecom nr.
topic mag afgesloten worden, misschien handig voor mensen die later in het zelfde schuitje zitten....bel zelf naar het telecombedrijf, waarvoor je niet bereikbaar bent.