Beste,
voor de eerste maal gebruik ik userbase (ben in contact gekomen via een speedtest.)
Ik heb U- torent geïnstalleerd en ik moet zeggen dat het downloaden zeer traag gaat. ik kreeg dan de mogelijkheid om een speedtest uit te voeren en heb dat dan ook gedaan. Die test gaf aan dat de verbinding en snelheid optimaal is 90 tot 95% ik mag zeker niet klagen en doe ik niet ook.
Nu er is dus duidelijk iets aan de hand met u terrent en dat zal dan door mijn toedoen zijn. de instellingen dus.
zijn er mensen die er ervaring mee hebben en die mij eventueel tips kunnen geven om de download snelheid op te drijven.
ik zal dan ook maar alles in eenmaal naar voor brengen terwijl we nu toch bezig zijn.
kan er mij iemand vertellen wat het volgende is en of ik dat kan verwijderen of niet.
MSmpENG.exe
svchost.exe eentje met 13.000kb geheugen gebruik
14.000kb " "
15.000kb " "
alg.exe lokaal server
TeaTimer.exe
zijn die nodig op een pc? is dat ongewenst en wat kan ik ermee doen.
ik dank de mensen die deze boterham willen verwerken en mij ook de nodige tips kunnen bezorgen voor eventuele oplossingen.
mvg
Eddy
PS de getallen komen niet echt goed onderelkaar ik hoop dat het toch een idee kunnen geven.
heb wat vragen?
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Gebruik http://www.processlibrary.com/ om meer info te krijgen over je processes. Teatimer.exe is iig van spybot s&d maar dat kan je ook wel afleggen in spybot.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Die processen zijn snel te achterhalen waarvoor ze dienen.
gewoon een procesnaam ingeven bij google en meestal is het eerste wat je ziet een uitleg van dat proces.
Bijvoorbeeld: TeaTimer.exe: http://www.computer-support.nl/Systeemt ... hp?ID=6605
Wat die download snelheid betreft, zijn er genoeg peers waarvan je kan downloaden ? Is de beschikbaarheid hoog.
gewoon een procesnaam ingeven bij google en meestal is het eerste wat je ziet een uitleg van dat proces.
Bijvoorbeeld: TeaTimer.exe: http://www.computer-support.nl/Systeemt ... hp?ID=6605
Wat die download snelheid betreft, zijn er genoeg peers waarvan je kan downloaden ? Is de beschikbaarheid hoog.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Heeft het ook niets te maken met wat jezelf upload... ik dacht dat routers daar ook nogal eens voor problemen zorgden ?AnD schreef:Wat die download snelheid betreft, zijn er genoeg peers waarvan je kan downloaden ? Is de beschikbaarheid hoog.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
uiteraard de nodige poorten open zetten bij gebruik van router. zie ook portforward.com
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Beste r2504 en xenne,
Wat bedoelen jullie met poorten open zetten in router.
En waar kan ik dat doen en hoe,en ook niet onbelangrijk tot hoever kan ik gaan zonder een hoop andere problemen te krijgen zoals spyware en andere brol. sorry voor mijn woordspeling.
Zou dat een ingewikkelde procedure zijn (ik weet wel iets van pc maar wat internet betreft is dat maar een flauw beestje zulle, al zeg ik het zelf.)
Zou toch graag een poging wagen.
mvg
Eddy
Wat bedoelen jullie met poorten open zetten in router.
En waar kan ik dat doen en hoe,en ook niet onbelangrijk tot hoever kan ik gaan zonder een hoop andere problemen te krijgen zoals spyware en andere brol. sorry voor mijn woordspeling.
Zou dat een ingewikkelde procedure zijn (ik weet wel iets van pc maar wat internet betreft is dat maar een flauw beestje zulle, al zeg ik het zelf.)
Zou toch graag een poging wagen.
mvg
Eddy
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Zie de link van xenne... htp://portforward.com Je kan ook clients (BV. http://www.bittorrent.com/ ) gebruiken die uPnP ondersteunen en zelf de poorten openzetten mits je router er ondersteuning voor heeft.vadebe schreef:Wat bedoelen jullie met poorten open zetten in router.
Als je daar schrik van hebt blijf je beter meteen weg van het ganse torrent gebeuren.vadebe schreef:En waar kan ik dat doen en hoe,en ook niet onbelangrijk tot hoever kan ik gaan zonder een hoop andere problemen te krijgen zoals spyware en andere brol. sorry voor mijn woordspeling.
- AnD
- Elite Poster
Dat kan ook en sommige routers gaan door hun knieën als ze te veel connecties te verwerken krijgen.r2504 schreef:Heeft het ook niets te maken met wat jezelf upload... ik dacht dat routers daar ook nogal eens voor problemen zorgden ?AnD schreef:Wat die download snelheid betreft, zijn er genoeg peers waarvan je kan downloaden ? Is de beschikbaarheid hoog.
En zoals sommige zeggen, poorten openen. Gates to hell (j/k)

Beste,
sorry voor het late antwoord maar ik kreeg dan ook geen melding over dat er nieuw berichte waren. Zodoende ben ik dan maar eens gaan kijken.
ik zoek de antwoorden verder uit deze avond.
groetjes en tot ......
Eddy
sorry voor het late antwoord maar ik kreeg dan ook geen melding over dat er nieuw berichte waren. Zodoende ben ik dan maar eens gaan kijken.
ik zoek de antwoorden verder uit deze avond.
groetjes en tot ......
Eddy
Ik weet niet hoe jullie tekst van een forum gebruiker in uw antwoord krijgt omringt door een kadertje.
Wat hier nu volgt in een ander kleur is afkomstig van exenne.
Zie de link van xenne... htp://portforward.com Je kan ook clients (BV. http://www.bittorrent.com/ ) gebruiken die uPnP ondersteunen en zelf de poorten openzetten mits je router er ondersteuning voor heeft.
Ik heb portforward willen uitvoeren en bijde link" registery helper "kreeg ik melding van virussen, 3 om juist te zijn tijdens de uitvoering. zijn er nog die daar last hebben van gehad? en hebben jullie daar weet van.
ik probeer de andere link om verder te kunnen.
dit even meegegeven.
mvg
Eddy
Edit by Weetgraag:
rode fontkleur is voor moderators only
Wat hier nu volgt in een ander kleur is afkomstig van exenne.
Zie de link van xenne... htp://portforward.com Je kan ook clients (BV. http://www.bittorrent.com/ ) gebruiken die uPnP ondersteunen en zelf de poorten openzetten mits je router er ondersteuning voor heeft.
Ik heb portforward willen uitvoeren en bijde link" registery helper "kreeg ik melding van virussen, 3 om juist te zijn tijdens de uitvoering. zijn er nog die daar last hebben van gehad? en hebben jullie daar weet van.
ik probeer de andere link om verder te kunnen.
dit even meegegeven.
mvg
Eddy
Edit by Weetgraag:
rode fontkleur is voor moderators only
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
heb jij wel een router?
zo ja, ga naar http://portforward.com/english/routers/ ... rindex.htm selecteer uw type router in die lijst en daarna het programma dat uw wil gaan gebruiken, in uw geval utorrent, volg dan de instructies
zo ja, ga naar http://portforward.com/english/routers/ ... rindex.htm selecteer uw type router in die lijst en daarna het programma dat uw wil gaan gebruiken, in uw geval utorrent, volg dan de instructies
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
Hallo,
ik gebruik een TOPCOM Skyracer WBR 7011b
en die is niet terug te vinden in die lijst. natuurlijk zou het best mogelijk zijn dat ik een van de andere voorgestelde kan gebruiken, ik weet enkel niet de welke ik zou kunnen nemen die met mijn router correspondeer.
heb u een idee?
dank voor de tussenkomst en tot......
mvg
Eddy
en die is niet terug te vinden in die lijst. natuurlijk zou het best mogelijk zijn dat ik een van de andere voorgestelde kan gebruiken, ik weet enkel niet de welke ik zou kunnen nemen die met mijn router correspondeer.
heb u een idee?
mvg
Eddy
- AnD
- Elite Poster
Om een kadertje te krijgen klik je op de "Quote" knop van iemand zijn/haar bericht, dat kan je rechtsboven iemand zijn bericht vinden.vadebe schreef:Hallo,
heb u een idee?
mvg
Eddy
Dit is de handleiding van je router: http://www.topcom.net/downloads/usergui ... 07011B.pdf
- Surf naar 192.168.1.1 via je webbrowser
- gebruikersnaam is admin en het paswoord ook
- dan staat er dat je een wizard moet volgen om de router in te stellen (misschien heb je dit al gedaan) ?
- en om andere instellingen te doen staat de rest uitgelegd in de handleiding op de bijgevoegde cd...
Spijtig dat ze niet alle info via hun website geven.