Sync Alcatel 1000 ADSL

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
KAding

Vandaag is mijn A2F abonnement geactiveerd en ik heb ook meteen mijn oude Alcatel 1000 modem aangesloten.

Deze wil echter niet syncen :(. Het lampje blijft maar rood knipperen. De telefoon op die lijn doet het wel. Ik dacht eerst dat het misschien het oude uitgeschakelde alarmsysteem was en heb alles van de lijn afgehaald en alleen de ADSL modem direcet aangesloten op de belgacomlijn waar hij het huis binnenkomt. Maar dit hielp ook niet.

Wat is de oorzaak van het sync probleem? Ligt het aan de modem of aan de lijn? Ik weet niet of het uitmaakt maar ik heb de volts gemeten op de lijn met een zgn. 'multimeter' en het resultaat is tussen 48.9 en 49.1, dat lijkt me goed, of niet?

Bij wie moet ik eigenlijk terecht met dit probleem? Belgacom of mijn provider ADSL2FIT? Laten we hopen belgacom want A2F ik bijna nooit bereikbaar en vraagt 1.20 per minuut voor hun helpdesk ;).
KAding

Wie is er verantwoordelijk voor dat de ADSL modem synchroniseert met de telefooncentrale? BC of de ISP?
Lion
Pro Member
Pro Member

Altijd uw provider
Hij alleen kan via scarlet contact opnemen met BGC
wax

als je met het rode lichtje het eerste lichtje aan de rechterzijde bedoelt dan is dit de power/seftest van de speedtouch
als dit rood blijft knipperen wil dit dus zeggen dat de selftest failed dus geen sync prob maar een modem prob
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”