hoe adsl verbinding (via usb modem) delen?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Squirtle
Plus Member
Plus Member

Mijn kennis van netwerken is heel beperkt, daarom vraag ik hier maar eens :-D

Ik dacht dat je om een internetverbinding te delen best een router koopt. Zijn die dingen enkel ethernet in > ethernet uit? Hoe flik je dat als je maar gewoon een usb adsl modem hebt :???:

De 2e PC aan de 1e met de usb modem hangen via netwerkkaartje is geen optie want dan moeten beiden altijd aan staan.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

In de Makro lag dacht ik een router die USB-modems ondersteunt.

Het is er eentje van Topcom, kost 69 euro en is van het type 624. Met andere woorden, het BESTAAT.

url: http://www.topcom.net/products/product. ... #UBR%20624
Deze ondersteunt: Thomson speedtouch 300, Topcom Webr@cer 850, Alcatel speedtouch usb, Topcom Xplorer 850, Topcom Webr@cer 851, Asus USB ADSL
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Voor die prijs kan je dan even goed uitkijken naar een Speedtouch 510 (adsl-modem en router) die wordt verkocht in de carrefour voor 36€ dacht ik. Wel maar 1 LAN-aansluiting, dus een hubje/switch moet je nog apart kopen. Zo een 5 poorts 100Mbit switch kost iets van een 30€. Dus het komt ongeveer overeen uit. Maar ik denk dat die Speedtouch stabieler zal zijn da die USB-modem op die router.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”