Netwerk Windows Me - Win 98 SE

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Santa

Hallo

Een paar maanden geleden heb ik bij mijn thuis een klein netwerkje. (laptop en gewone pc) Ik draaide op de gewone pc windows XP en op de laptop Windows Me. Nu...alles ging heel goed behalve het feit dat mijn gewone pc windows xp niet echt vlot kon draaien. Het ging soms echt traag en dus...heb ik gistere maar mijn oude win 98 SE erop gegooid. Maar nu krijg ik mijn netwerk niet aan de praat. De drivers zijn perfect geïnstalleerd. De pc werkt wel weer vliegensvlug maar zonder netwerk ben ik niks...
Weet iemand raad?

Thx
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

gebruik je dezelfde kabels? gebruik je een hub/switch of een cross cable?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Santa

Neen ik gebruik gewoon dezelfde utp kabel die vroeger werkte...
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

je pc's staan toch in dezelfde groep, heb je in win 98 alle netwerkonderdelen geinstalleert? (die van windows zelf)

Afbeelding
Santa

Ja ik snap het niet...alles is perfect geïnstalleerd. :cry:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

2 mogelijke dingen die je zo snel mogelijk eens moet checken:

- configuratiescherm-> netwerk -> identificatie > werkgroep ???

dus wat Sensei zei, staan deze pc's in dezelfde werkgroep maw zijn op beide pc's dezelfde werkgroep?

- firewall geinstalleerd op Win98?? indien ja, moet je die ofwel afzetten ofwel je netwerkkaart toelating geven local conenctions aan te gaan.
WindowsXp heeft standaard en firewall die is nu toch op de een of andere manier niet aangzet? waardoor je geen verbinding krijgt?

Indien beide zaken correct zijn (zeker) volgens jou, doe je er best aan even beiden netwerkkaarten opnieuw te installeren, zonder cable en als ze beiden correct opnieuw geinstalleerd zijn, dan pas cable connecten.
I love it when a plan comes together!
Santa

Nope het werkt niet...heb alles geprobeerd!! Het lukt gewoon niet.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

alles geprobeerd? dan kan er een kaart defect zijn of de kabel defect. Foute handeling ofzo.

Ah bij Xp: is er een guest account actif? anders zal het niet lukken uw netwerk! je moet inloggen anders met een gedfinieerde gebruiker d8 ik.

Verder dien je ook de netwerk-deling te installeren binnen Win98 (sharen van drives en printers)

Heb je beide netwerkkaarten al complete uninstalled en reinstalled???? Kan zijn dat er settings zijn blijven hangen heb dat al eens gehad, is dan gewoon best ff reinstallen werkt dan weer vlotjes.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

The Oddity schreef:Ah bij Xp: is er een guest account actif? anders zal het niet lukken uw netwerk! je moet inloggen anders met een gedfinieerde gebruiker d8 ik.
de guest account moet niet geactiveert zijn, je moet gewoon op de pc met win XP een account maken met exact dezelfde gegevens (zelfde password en username) als die waarmee je inlogged op je andere PC, dit is veel veiliger en werkt hetzelfde

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:
The Oddity schreef:Ah bij Xp: is er een guest account actif? anders zal het niet lukken uw netwerk! je moet inloggen anders met een gedfinieerde gebruiker d8 ik.
de guest account moet niet geactiveert zijn, je moet gewoon op de pc met win XP een account maken met exact dezelfde gegevens (zelfde password en username) als die waarmee je inlogged op je andere PC, dit is veel veiliger en werkt hetzelfde

hehe, zelfste van in vorige topic.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ja was te lui om terug te typen dus maar copy/paste gedaan :P

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hehe, was ook te lui, heb dan maar linkje gezet ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”