Belgacom Italk

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Hallo,

Mijn zus is in zo een Belgacom teleboetiek geweest en daar hebben ze haar gezegd dat ze tot €40 / maand kan uitsparen op haar belgacom factuur als ze belt langs het internet(Italk dienst).Vermits ik de techneut van de familie ben kreeg ik de vraag omdat te installeren.Ze hebben mijn zus zo een B-Box meegegeven en ik moest de hele handel installeren.Hoewel de installatie niet volgens de instructies van Belgacom gaat heb ik het voor elkaar gekregen dat die B-Box geinstalleerd is en het adsl gedeelte werkt MAAR het italk gedeelte krijg ik dus niet aan de praat.Ik trek de kabel van de telefoon uit (de RJ11 stekker) en ik steek die in de daartoe voorziene aansluiting op de B-Box(Phone 1).Het lampje dat dan moet beginnen branden op de modem blijft echter uit.De modem rebooten / resetten niks dat helpt dat lampje weigert dienst.Volgens mij ligt het probleem bij Italk want als je naar http://192.168.1.1 surft staat er bij "telephony service" => disable vaneigens dat ik dit moet inschakelen maar ik kan het niet omdat de volgende gegevens ontbreken
  • Italk telefoonnummer(login is uw telefoonnummer beginnende mee u ipv 0)
  • wachtwoord
Dat wachtwoordt moet je voor de eerste keer zelf aanmaken op de e-services site van Belgacom maar ook dat gaat niet als ik daarop klik komt er"deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar" er staat ook op de e-services bij telefoonlijntype "Italk pending order" men zus heeft nogthans al een brief gehad waarin staat dat ze de dienst vanaf 17-9-2008 vanaf 18.00 ur zou kunnen gebruiken.Ik zie maar een uitweg meer.Ik vermoed dat het om het iTalk happy time abbo gaat (de hudige promotie van Belgacom) en dat process kan je online voltooien zou het dat zijn dat nog ontbreekt ? iemand enig idee wat die iTalk pending order te betekenen heeft ?

de groeten,

Erik
Registered Linux user #286313
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Het zou kunnen dat daar 'pending' staat tot je het geinstalleerd hebt.
Via de e-services zou je aan dat paswoord moeten kunnen geraken, maar als er staat dat het tijdelijk niet beschikbaar is zou ik straks nog eens proberen.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Pending betekend volgens mij dat men je order nog aan het verwerken/uitvoeren/activeren is.
Dit stond bij mij hier ook zo tot ik dan uiteindelijk zo'n wachtwoord kon laten generen.
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Bij de installatie bij mij heeft het effe geduurd eer de I-talk functie actief komt ... is normaal.
Je moet als ik me niet vergis eerst een mail krijgen van Belgacom en dan kan je pas met I-talk aan de slag. Kan wel een dag of 2 duren.
Een beetje geduld dus :wink:

En het is idd een feit dat je je er een p[ak centen kan mee uitsparen. De pakketten via I-talk zijn gewoon een pak goedkoper dan die van de Classic lijnen.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

Hij werkt dat regelt zichzelf dat lampke brandt inmiddels op de modem

problem solved :mrgreen:
Registered Linux user #286313
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”