Wat ik nog altijd niet snap is waarom belgacom snelheid capt op 9mbit in sommige gevallen.
Waarom niet gewoon cappen op 12mbit en wie niet sneller kan gaat auto-negotiation in werking schieten toch? Iemand info erover?
Waarom 12mbit en 9mbit?
Waarom niet de maximale waarden van 24Mbits lanceren?liger schreef:Wat ik nog altijd niet snap is waarom belgacom snelheid capt op 9mbit in sommige gevallen.
Waarom niet gewoon cappen op 12mbit en wie niet sneller kan gaat auto-negotiation in werking schieten toch? Iemand info erover?
Belgacom denkt terug als enige in gans de wereld het warm water uitgevonden te hebben

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
Als de lijnwaarden ongeveer 11Mb toelaten en ze zetten het profiel op 12 gaat de modem regelmatig opnieuw synchroniseren, dus verbreken.
De verzwakking van een koperpaar is afhankelijk van allerlei factoren dus moet er altijd wat 'overschot' zijn.
In dit geval zal het profiel dus op 9 gezet worden.
De verzwakking van een koperpaar is afhankelijk van allerlei factoren dus moet er altijd wat 'overschot' zijn.
Je eerste stelling is absoluut correct, ik heb aan den lijve ondervonden hoe onstabiel een te hoog profiel is! (spijtig genoeg was dat te hoge profiel bij mij amper 2mbit)Vieten schreef:Als de lijnwaarden ongeveer 11Mb toelaten en ze zetten het profiel op 12 gaat de modem regelmatig opnieuw synchroniseren, dus verbreken.
Maar de beslissing 12 of 9 hing, dacht ik, toch af of je Bgc-TV klant was of niet?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
Tegen betaling kan je ook zonder een tv-abo laten omzetten op adsl2+, dan wordt het beste profiel ingesteld.Kleine schreef: Maar de beslissing 12 of 9 hing, dacht ik, toch af of je Bgc-TV klant was of niet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Een TE hoog profiel geeft idd problemen zoals bv van 24mbit syncen op 8mbitVieten schreef:Als de lijnwaarden ongeveer 11Mb toelaten en ze zetten het profiel op 12 gaat de modem regelmatig opnieuw synchroniseren, dus verbreken.
Maar ik sync hier zonder problemen op 9-8 ( en deed het ook op 6mbit met oude firmware) moeiteloos EN zonder verbrekingen
Als ik het goed begrijp is dat het zwakke punt van ADSL en ADSL2+?liger schreef:Een TE hoog profiel geeft idd problemen zoals bv van 24mbit syncen op 8mbitVieten schreef:Als de lijnwaarden ongeveer 11Mb toelaten en ze zetten het profiel op 12 gaat de modem regelmatig opnieuw synchroniseren, dus verbreken.
Maar ik sync hier zonder problemen op 9-8 ( en deed het ook op 6mbit met oude firmware) moeiteloos EN zonder verbrekingen
Waarom lukt het in het buitenland dan wel? En bij ons (Belgacom dus) niet?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik dacht dat dit nu het grote verschil was tussen ADSL en ADSL 2+, namelijk:Vieten schreef:Als de lijnwaarden ongeveer 11Mb toelaten en ze zetten het profiel op 12 gaat de modem regelmatig opnieuw synchroniseren, dus verbreken.
Bij ADSL 2+ gaan modem en centrale - afhanklelijk van de lijnkwaliteit - de beste synchronisatiesnelheid negocieren. Bij teveel sync onderbrekingen gaan ze automatisch naar een lagere snelheid.
Bij mij syncte mijn modem aan 11.700 kbps, maar dat vond de Belgacom technieker dus niet goed genoeg en bracht mijn lijn terug naar 9 Mbps.
Eigenlijk jammer, want ik kan in mijn modem (FritxBox 7170) manueel de synchronistiesnelheid verlagen tot er geen problemen meer optreden. Met andere woorden, mijn verbinding zou stabiel kunnen zijn bij 11 Mpbs, nu zit ik noodgedwongen op 9 Mbps.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Nee, dit kan ook bij adsl.philippe.deleye schreef:Ik dacht dat dit nu het grote verschil was tussen ADSL en ADSL 2+, namelijk:Vieten schreef:Als de lijnwaarden ongeveer 11Mb toelaten en ze zetten het profiel op 12 gaat de modem regelmatig opnieuw synchroniseren, dus verbreken.
Bij ADSL 2+ gaan modem en centrale - afhanklelijk van de lijnkwaliteit - de beste synchronisatiesnelheid negocieren. Bij teveel sync onderbrekingen gaan ze automatisch naar een lagere snelheid.
-
- Plus Member
[quote="Zambo"]
Als ik het goed begrijp is dat het zwakke punt van ADSL en ADSL2+?
Waarom lukt het in het buitenland dan wel? En bij ons (Belgacom dus) niet?[/quote]
Dat technisch probleem is niet uniek aan belgacom, ook in het buitenland gelden dezelfde technische beperkingen.
"Vipe noemt twee technische beperkingen van ADSL. Allereerst zou de dekkingsgraad maximaal 70 procent zijn, omdat bij ADSL de kabellengte gelimiteerd is. Het tweede punt is dat ADSL vanwege zijn grotere bandbreedte storing kan veroorzaken bij de andere lijnen in dezelfde kabel. Dit verschijnsel heet 'overspraak'. Om deze overspraak te voorkomen zou maar hooguit 10 procent van de lijnen in een telefoonkabel van ADSL gebruik kunnen maken.
---
Volgens simulatieberekeningen van KNP Research zou maximaal 1 op de 15 lijnen - dus wel die bijna 7 procent - in een kabel geschikt zijn voor breedbandtoepassingen." - www.netkwesties.nl
Als ik het goed begrijp is dat het zwakke punt van ADSL en ADSL2+?
Waarom lukt het in het buitenland dan wel? En bij ons (Belgacom dus) niet?[/quote]
Dat technisch probleem is niet uniek aan belgacom, ook in het buitenland gelden dezelfde technische beperkingen.
"Vipe noemt twee technische beperkingen van ADSL. Allereerst zou de dekkingsgraad maximaal 70 procent zijn, omdat bij ADSL de kabellengte gelimiteerd is. Het tweede punt is dat ADSL vanwege zijn grotere bandbreedte storing kan veroorzaken bij de andere lijnen in dezelfde kabel. Dit verschijnsel heet 'overspraak'. Om deze overspraak te voorkomen zou maar hooguit 10 procent van de lijnen in een telefoonkabel van ADSL gebruik kunnen maken.
---
Volgens simulatieberekeningen van KNP Research zou maximaal 1 op de 15 lijnen - dus wel die bijna 7 procent - in een kabel geschikt zijn voor breedbandtoepassingen." - www.netkwesties.nl
Lees de regels van dit forum even na. Smileyflooding is niet toegelaten hier:Zambo schreef:Belgacom denkt terug als enige in gans de wereld het warm water uitgevonden te hebben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Code: Selecteer alles
# Geen smileyflooding, wij verwachten van onze gebruikers dat zij op een volwassen manier omgaan met smilies.