ADSL2+ mogelijk met huidige modem?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Termino
Starter
Starter

Hello

Vandaag heb ik een brief ontvangen van Begacom dat ze de limiet hebben opgetrokken naar 25 GB (mooi, maar kan nog beter :)) en dat ze, mits activatie van 50 € voor speed option, de snelheid van 4 Mbps optrekken naar 12 Mbps.

Korte situatieschets van hoe hier alles zit:

De binnenkomende telefoonlijn hangt vast aan een Alcatel 1000 ADSL modem. Van daaruit vertrekt een kabel naar mijn 1ste wireless router: Eminent EM4040 nBASE. Van daaruit vertrekt hij naar mijn 2de wireless router: D-Link DIR-635.

Het is echter op de 1e wireless router, Eminent EM4040, dat ik de gegevens invoer van mijn ADSL GO abonnement waarna hij connecteert.

Ik heb TN DGT maar geen BC DGT.

Mijn huidige snelheid (gemeten via speedtest.net) is:

Down: 3952
up: 417

Mijn vraag is nu:

1) Er is al veel geschreven over ADSL2+. Zou ik dit, met de huidige configuratie, ook kunnen krijgen? Of moet ik iets anders er bij kopen qua hardware? Is dit dan ook een serieus pak sneller?

2) Waar vind ik die speed optie voor 50 € om naar 12 Mbps te gaan? Is dit het ook waard en ga je effectief op 12 Mbps gaan surfen? En wat is de exacte upload snelheid?

Alvast bedankt voor enige duidelijkheid!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Jouw Alcatel-modem is slechts een ADSL modem, geen ADSL2+ dat je nodig hebt om ten volle van deze verhoging te kunnen genieten. Je zal maximaal zo'n kleine 8 Mbps halen. Ik dacht trouwens dat dit de filter (de full-rat splitter) was en dat je je vergistte, maar Alcatel heeft blijkbaar wel degelijk een modem met dat typenummer :)
De upgrade kan je doen via de klantendienst op het nummer 0800 22 800
Of het in jouw concrete geval veel gaat uitmaken is onmogelijk te zeggen zonder de kwaliteit van je lijn te vermelden. De volle 12 Mbit ga je trouwens onder geen enkele situatie halen, maar in het slechtste geval wel meer dan wat je nu hebt. Om enkel wat te surfen maakt het niks uit, je gaat het enkel bij pure downloads merken (ook YouTube valt daar onder).
Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 5 keer

Belgacom heeft ons bedrogen , met TV nog netten aan 3900 en zonder TV amper 6000.... ver van 12.... de upload gezakt van 409 naar 211.... :evil: :x
Termino
Starter
Starter

meon schreef:Jouw Alcatel-modem is slechts een ADSL modem, geen ADSL2+ dat je nodig hebt om ten volle van deze verhoging te kunnen genieten. Je zal maximaal zo'n kleine 8 Mbps halen. Ik dacht trouwens dat dit de filter (de full-rat splitter) was en dat je je vergistte, maar Alcatel heeft blijkbaar wel degelijk een modem met dat typenummer :)
De upgrade kan je doen via de klantendienst op het nummer 0800 22 800
Of het in jouw concrete geval veel gaat uitmaken is onmogelijk te zeggen zonder de kwaliteit van je lijn te vermelden. De volle 12 Mbit ga je trouwens onder geen enkele situatie halen, maar in het slechtste geval wel meer dan wat je nu hebt. Om enkel wat te surfen maakt het niks uit, je gaat het enkel bij pure downloads merken (ook YouTube valt daar onder).
Welke modem raad je me dan aan? En is de update enkel te doen via de klantendienst, of kun je dit ook via selfcare?

Hoe kan ik btw. de kwaliteit van mijn lijn zien? Zou dat graag eens vermelden en jullie mening horen. :)

Alvast merci voor de hulp!
Termino
Starter
Starter

Heeft er iemand een idee over mijn vorige vraag? Bedankt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Termino schreef:Heeft er iemand een idee over mijn vorige vraag? Bedankt.
Als je echt BGC klant bent, en dus geen gebruik maakt van een alternatieve provider, en ook nog interesse hebt in een hogere snelheid dan kan ik je enkel aanraden over te stappen naar de Telenet Shakes.

Prijs is goedkoper, snelheid is veel hoger (en zo goed als gegarandeerd) en je krijgt meer volume !
Kleine
Member
Member

Termino schreef:Heeft er iemand een idee over mijn vorige vraag? Bedankt.
Uw lijnwaarden vind je terug via de configpagina van je modem.
Bekijk even de handleiding van uw modem, 10.0.0.138 zou het kunnen zijn. Ergens ga je iets als "Diagnostische waarden" zien staan en die geven je de signaalverzwakking (best zo laag mogelijk), ruismarge (best zo hoogmogelijk), ...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”