Frames

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Ik heb op mijn website één pagina staan met 2 frames. De bedoeling is dat in frame 1 altijd de paginavaandel + navigatiebalk van mijn website blijft staan, in frame 2 komt een bevriende website.

Hoe kan ik nu in frame 1 ervoor zorgen dat als je daar op een link drukt, deze link niet in frame 1 of 2 komt, maar op een nieuwe webpagina zonder frames ? :eek: Het mag eventueel in een nieuw venster indien nodig ?
Slekken
Pro Member
Pro Member

Normaal gezien kan je aanklikken waar zo'n link moet geopend worden bij de opties van je link.
Waar die opties staan is natuurlijk afhankelijk van het programma dat je gebruikt?

Greetz
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Slekken schreef: ... afhankelijk van het programma dat je gebruikt?
Ik gebruik 1st page 2000, een html editor. Ik typ de code dus grotendeels zelf. Ik weet dat je <base target="hoofd2"> typt als je via een link in frame 1 de inhoud in frame 2 wil hebben. Maar ik ken de code niet om dus naar een nieuwe pagina te gaan. In 1st page 2000 zelf vind ik het ook niet.
airzimmy
Erelid
Erelid

Slekken schreef:Normaal gezien kan je aanklikken waar zo'n link moet geopend worden bij de opties van je link.
Waar die opties staan is natuurlijk afhankelijk van het programma dat je gebruikt?

Greetz
Sorry hoor maar je programma heeft er nada, niets, rien mee te maken.

Hier zijn een paar hints
www.w3schools.com voor heel wat info en voorbeelden ivm html
gebruik target in je <a href></a>
gebruik name in je <frame> definitie

http://www.w3schools.com/html/html_frames.asp zal je wel helpen
airzimmy
Erelid
Erelid

t.r.i.n. schreef:
Slekken schreef: ... afhankelijk van het programma dat je gebruikt?
Ik gebruik 1st page 2000, een html editor. Ik typ de code dus grotendeels zelf. Ik weet dat je <base target="hoofd2"> typt als je via een link in frame 1 de inhoud in frame 2 wil hebben. Maar ik ken de code niet om dus naar een nieuwe pagina te gaan. In 1st page 2000 zelf vind ik het ook niet.
http://www.w3schools.com/tags/tag_a.asp

Code: Selecteer alles

Where to open the target URL.

* _blank - the target URL will open in a new window
    * _self - the target URL will open in the same frame as it was clicked
    * _parent - the target URL will open in the parent frameset
    * _top - the target URL will open in the full body of the window

t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Ja, dat is het wat ik nodig had. Met deze code opent die link in een nieuwe window: <base target="blank">

Thankx airzimmy :wink:
Slekken
Pro Member
Pro Member

airzimmy schreef: Sorry hoor maar je programma heeft er nada, niets, rien mee te maken.
Qua code is dat natuurlijk overal hetzelfde, maar ik bedoelde het verschil tussen bv. Dreamweaver en Frontpage om de eigenschappen van je link in te stellen. Dit natuurlijk enkel als je je site visueel maakt, en geen gebruik maakt van code.

Greetz
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

t.r.i.n. schreef:Ja, dat is het wat ik nodig had. Met deze code opent die link in een nieuwe window: <base target="blank">

Thankx airzimmy :wink:
het is _blank, mét underscore. Zonder zoekt ie eigenlijk het frame met de naam blank, maar omdat hij dat niet vindt maakt hij maar een nieuw venster. Je had dus eigenlijk eender wat daar kunnen zetten ...
Plaats reactie

Terug naar “Development”