nummerweergave voip?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
finchy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jun 2007, 23:53

Hoe kan iemand die ik bel , en die nummerweergave heeft, zien wanneer ik het ben? Wanneer ik vroeger via de gewone belgacom lijn belde, zag de persoon aan de andere kant mijn nummer verschijnen, nu verschijnt er "privé nummer" of zoiets.

Ik heb een speedtouch 780 en misschien ligt dit aan de instellingen in mijn router?

Thx
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Misschien eens wat zoeken op het forum hier... is reeds verschillende keren duidelijk besproken.
finchy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jun 2007, 23:53

r2504 schreef:Misschien eens wat zoeken op het forum hier... is reeds verschillende keren duidelijk besproken.
Ik vind alleen besprekingen voor de fritzbox. Buiten dat heb ik al meerdere keren gezocht en niets gevonden, dus als je me kan helpen zou ik dat appreciëren... :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

finchy schreef:Hoe kan iemand die ik bel , en die nummerweergave heeft, zien wanneer ik het ben? Wanneer ik vroeger via de gewone belgacom lijn belde, zag de persoon aan de andere kant mijn nummer verschijnen, nu verschijnt er "privé nummer" of zoiets.Thx
Om een goed antwoord te krijgen ga je toch wel meer details moeten geven ....
bv: via welke provider bel je ?
Philippe
finchy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jun 2007, 23:53

Ok, ik bel via voipbuster en heb een speedtouch 780

Alles draait goed, maar ik wens nu de details uit te werken, zoals nummerherkenning. Ik heb al begrepen dat ikzelf pas kan zien wie mij belt, als ik ook effectief nummerherkenning heb via belgacom (binnenkomende gesprekken komen gewoon via de fxo).

Mijn vraag gaat dan ook over de uitgaande gesprekken. Mijn moeder bvb. heeft nummerherkenning en ziet nu niet meer als ik bel. Dat geldt ook voor andere mensen die nummerherkenning hebben aanstaan.

Thx...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De manier waarop je het sturen van je nummer moet activeren staat los van je ATA dacht ik, maar is afhankelijk van je provider. Ik ben zeker dat dit reeds besproken is in diverse threads.
finchy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jun 2007, 23:53

Heb nog wat gezocht (niet hier maar via google) en ben erachter dat caller ID moet aanstaan op voipbuster.

Dat heb ik inmiddels gedaan, maar nog steeds krijg ik als ik uitgaande gesprekken verricht op het ontvangend toestel (heb getest met gsm) "privé-nummer".

Dus er is iets meer mis blijkbaar...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4061
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

finchy schreef:Heb nog wat gezocht (niet hier maar via google) en ben erachter dat caller ID moet aanstaan op voipbuster.

Dat heb ik inmiddels gedaan, maar nog steeds krijg ik als ik uitgaande gesprekken verricht op het ontvangend toestel (heb getest met gsm) "privé-nummer".

Dus er is iets meer mis blijkbaar...
ok we gaan dat eens oplossen...

je installeert het programma voipbuster, je voegt je nummer toe, klik op verifieren(duurt even),code ingeven en dan geef je datzelfde nummer in je modem ala 003291346578(of gsm nummer),als land wel België selecteren, werkt perfect(zowel bij fritz als ST780).Als je een verkeerd nummer ingeeft verschijnt er altijd prive nummer.
finchy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jun 2007, 23:53

Thx silencer, ik heb nog wat zitten klooien en blijkbaar had ik bij sip uri mijn gebruikersnaam ingevuld.

Nu werkt het...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6105
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Heb zonet mijn SIP gegevens ontvangen van belgian telecom

als ik bij fritzbox 7140 annex A

mijn telefoonnummer instel, blijf ik een nr. zien +322792** als ik bel van sip account naar mijn gsm
bij mij moet het beginnen met 32(0)50

pas op 29/09 nummerportering van BGC naar BT, heeft dit er iets mee te maken?
zoniet, kan je toch iedereens nummer 'simuleren'?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4061
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

satsurfer schreef: zoniet, kan je toch iedereens nummer 'simuleren'?
nee.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6105
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

silencer schreef:
satsurfer schreef: zoniet, kan je toch iedereens nummer 'simuleren'?
nee.
als je bij voipbuster een fictief nummer ingeeft. Dit nummer ook in fritzbox ingeeft.....kan je je toch voor iemand anders voordoen?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4061
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

satsurfer schreef:
silencer schreef:
satsurfer schreef: zoniet, kan je toch iedereens nummer 'simuleren'?
nee.
als je bij voipbuster een fictief nummer ingeeft. Dit nummer ook in fritzbox ingeeft.....kan je je toch voor iemand anders voordoen?
nee, er verschijnt prive nummer.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6105
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

[quote="satsurfer"]als je bij voipbuster een fictief nummer ingeeft.quote]
bedoel met fictief...

stel je geeft een echt nr. van uw tante/grootouders/buurman in bij fritz en sip account provider....wat dan?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4061
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

satsurfer schreef:
satsurfer schreef:als je bij voipbuster een fictief nummer ingeeft.quote]
bedoel met fictief...

stel je geeft een echt nr. van uw tante/grootouders/buurman in bij fritz en sip account provider....wat dan?
er verschijnt prive nummer.(daarom moet je verifieren)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

satsurfer schreef: als je bij voipbuster een fictief nummer ingeeft. Dit nummer ook in fritzbox ingeeft.....kan je je toch voor iemand anders voordoen?
Kan niet :) Je moet het nummer altijd identificeren bij voipbuster ( voipcheap, ... ). Dwz, het systeem belt jou op dat nummer op en geeft je een code die je dan moet ingeven in hun cliënt ( het kan ook via sms ).
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Bij mijn account Justvoip werkt die caller id niet .Wanneer ik naar iemand telefoneer via de pc wordt geen nummer meegestuurd,nogthans heb ik dit ingesteld bij de opties.Via phone to phone wel.
Moet ik nog iets anders instellen?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4061
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Waterboy schreef:Bij mijn account Justvoip werkt die caller id niet .Wanneer ik naar iemand telefoneer via de pc wordt geen nummer meegestuurd,nogthans heb ik dit ingesteld bij de opties.Via phone to phone wel.
Moet ik nog iets anders instellen?
zie pm
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Nummerweergave op vaste telefoon werkt wel,naar GSM niet .Kan dat aan de instellingen liggen?
Voip hardware is een Fritzbox Fon.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4061
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Waterboy schreef:Nummerweergave op vaste telefoon werkt wel,naar GSM niet .Kan dat aan de instellingen liggen?
Voip hardware is een Fritzbox Fon.
eh? een nummeerweergave op gsm via voip inkomend?
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

silencer schreef: eh? een nummerweergave op gsm via voip inkomend?
Een gesprek uitgaande via Fritzbox fon naar een gsm.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4061
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Waterboy schreef:
silencer schreef: eh? een nummerweergave op gsm via voip inkomend?
Een gesprek uitgaande via Fritzbox fon naar een gsm.
dat blijft toch hetzelfde,uitgaand is gewoon uitgaand, instellen in fritzbox +3209(1557454).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1978
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Is er iemand die Freecall als voip provider heeft EN weet hoe je de nummerweergave kan inschakelen.
Ik had al begrepen dat dat normaal gezien met een controlegesprek of sms moet gebeuren maar op hun website kan ik er geen informatie over vinden.

Ook op mijn voiprouter (fritzbox 7140) allerlei instellingen geprobeerd maar als ik zelf bel via voip naar mijn gsm nr blijft er steeds privé nr verschijnen ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8028
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Freecall is één van de Betamax bedrijven voor zover ik kan zien. Ook hier steeds hetzelfde principe als bij poivy, voipbuster, ...: altijd hun software downloaden (te vinden op de homepagina als je naar de site gaat). Van zodra de software op je pc is geïnstalleerd moet je bij de instellingen het telefoonnummer invoeren waarvan je wilt dat het verschijnt op het display van de ontvanger. Je laat dat nummer verifiëren door de provider, freecall in dit geval. Je krijgt een code en je wordt opgebeld. Dan moet je die code invoeren en als de code juist is wordt vanaf dat moment jouw tel. nr. meegestuurd naar al diegenen die je opbelt. Ik hoop dat het nu voor eens en voor altijd duidelijk is voor alle toekomstige VoIP gebruikers die nummer identificatie willen meesturen.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1978
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Hartelijk dank Jack Daniels, na install software en procedure nummercontrole en een setting op mijn fritzbox aanpassen ('use internetnumber for registration') lukt het nu wel
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2427
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ik krijg mijn nummer niet geverifieerd bij Poivy. Ik volg de procedure en toets de code in wanneer ik gebeld word, maar telkens krijg ik de melding dat de code verkeerd is. Als ik mijn nummer als 0032xxxx of +32xxxx invoer, krijg ik een andere code, maar geen van beide word aanvaard.
Ik heb het eens met een ander vast nummer geprobeerd, en daar werkt het wel.
Misschien ligt het aan de tonen die mijn toestel doorstuurt, maar ik heb ook eens een doorschakeling naar mijn gsm ingesteld, en ook op die manier lukt het niet.

Iemand nog ideeën? Ik heb net ook een mailtje naar Poivy gestuurd.
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Ik krijg mijn nummer niet geverifieerd bij Poivy. Ik volg de procedure en toets de code in wanneer ik gebeld word, maar telkens krijg ik de melding dat de code verkeerd is. Als ik mijn nummer als 0032xxxx of +32xxxx invoer, krijg ik een andere code, maar geen van beide word aanvaard. Ik heb het eens met een ander vast nummer geprobeerd, en daar werkt het wel. Misschien ligt het aan de tonen die mijn toestel doorstuurt, maar ik heb ook eens een doorschakeling naar mijn gsm ingesteld, en ook op die manier lukt het niet.
Hier net hetzelfde probleem. Hopelijk is er een workaround bij Poivy, want intussen krijg ik al de melding dat het aantal pogingen om mijn nummer te verifiëren verstreken zijn :|

Ik krijg / kreeg bij elke poging steeds dezelfde code 6467, hetgeen ik ook intikte: 0032, +32, etc ... maakt geen enkel verschil. Na 3 keer hoor je dan "Sorry, this code is incorrect, goodbye", wordt het gesprek verbroken en verschijnt de volgende foutmelding van poivy.exe "Er is een onbekende fout opgetreden".

Ik heb zowel geprobeerd op 'tone' als op 'pulse', maar beiden lukken niet.

Gaat het toevallig (ook) om een Weepee Voip-nummer ?
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1978
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

:???: Is uw nummer een Voip-nummer ? Bv Bij Weepee .
Dan zit het probleem waarschijnlijk in de 'DTMF transmission'. Heb je al geprobeerd om ergens met een menu te werken: bv 'kies 1 voor Nederlands" en etc ? Waarschijnlijk zal dat ook niet werken.

Ik heb bij mij de 'DTMF-transmission' in de Fritzbox op "Automatic" gezet. Waarschijnlijk gebruikt hij 'Inband", want de andere settings werkten niet goed (bv Subscribe, Info en RTP). Bij "Inband" worden de tonen gewoon ongeconverteerd doorgestuurd.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2427
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Hallo markDM,

Het is inderdaad een (geporteerd) nummer van Weepee. Ik heb net de settings in mijn fritzbox nagekeken en de DTMF-transmission staat op Automatically.
Ik heb ook gedacht dat dat de reden kon zijn, vandaar dat ik eens de forward naar mijn gsm opgezet op.

Het andere nummer dat ik wel kon verifieren is ook een Weepee-nummer, maar dat is niet geporteerd.
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb net de settings in mijn fritzbox nagekeken en de DTMF-transmission staat op Automatically.
Hier gaat het om een nieuw (dus niet-geporteerd) weepee nummer.
Waar controlleer ik de DTMF instellingen in een Duitse Fritzbox 7050 ?

Update: ik vrees dat ik het antwoord al gevonden heb: volgens een review op voipuser.org: "does not support G729 or G723 and no support for in-band DTMF"
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

fdgroote schreef:Hier gaat het om een nieuw (dus niet-geporteerd) weepee nummer.
Waar controlleer ik de DTMF instellingen in een Duitse Fritzbox 7050 ?
Jammer genoeg kan je dit voor een 7050 niet via de Webinterface wijzigen.
Nochtans, als je je 7050 settings downoadt, dan vind je bij de VOIP settings een regel:
dtmfcfg = dtmfcfg_automatic
Je zou dus vermoeden dat dit gewijzigd kan worden (alleen zou ik niet weten wat de korrekte syntax is voor de alternatieven)

DTMF testen via WeePee kan je best proberen op een gratis nummer, bv 0800 22800 (Belagcom klantendienst): je word onmiddelijk gevraagd om je telefoonnummer in te toetsen; je merkt al direkt of de DTMF toontjes aanvaard worden.

De enige work-around is tijdelijk je WeePee lijn doorschahelen naar een vaste lijn (via de Webinterface). Het verificatie teleoontje komt dan aan op je vaste lijn, en hier lukt het dan in principe wel om je verificatie kode in te geven.

Philippe.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Philippe schreef: Nochtans, als je je 7050 settings downoadt, dan vind je bij de VOIP settings een regel:
dtmfcfg = dtmfcfg_automatic
Je zou dus vermoeden dat dit gewijzigd kan worden (alleen zou ik niet weten wat de korrekte syntax is voor de alternatieven).
Even nagekeken op een 7170 wat betreft de syntax. Er zijn volgende mogelijkheden:
dtmfcfg = dtmfcfg_info_or_rtp_or_inband;
dtmfcfg = dtmfcfg_rtp_or_inband;
dtmfcfg = dtmfcfg_inband;
dtmfcfg = dtmfcfg_automatic;

Dus: hoewel je deze eigenschap op een 7050 niet kan wijzigen via de Webinterface, zou het in principe wel moeten lukken door manueel de configuratiefile te wijzigen. Pas op: hiervoor heb je een aangepaste Editor nodig.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb het programmatje FBEditor intussen gevonden op http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=79513
dtmfcfg = dtmfcfg_automatic is veranderd naar dtmfcfg = dtmfcfg_info_or_rtp_or_inband
De 080022800 test is gelukt, maar Poivy geeft nog steeds een foutmelding "Maximum number of retry attempts reached", dus zolang die instelling niet gereset is, kan ik ook niet verder

Kzal het eens proberen van zodra het terug mogelijk is, en mocht het geen resultaat geven, kan ik nog steeds doorlinken naar een vaste lijn
Laatst gewijzigd door fdgroote 07 jan 2011, 22:59, in totaal 2 gewijzigd.
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

fdgroote schreef:De 080022800 test is gelukt, maar Poivy geeft nog steeds een foutmelding "Maximum number of retry attempts reached", dus zolang die instelling niet gereset is, kan ik ook niet verder
Gezien de 0800 test gelukt is, zou het nu wel moeten gaan om de aktivatiekode in te geven.
Indien jij nog geen krediet gestort op je poivy rekening, zou ik gewoon een nieuwe account aanmaken, je hebt dan toch niets te verliezen ?
Groeten,
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”