Belgacom "zonder vaste lijn" Valse Reclame?
Men ziet nu overal advertenties over surfer via Belgacom "zonder vaste lijn". Is dit niet een totale misleiding?
Men zou veronderstellen draadloos internet of zo, zoals tal van mensen mij al hadden gezegd - zoekt eens uit wat dat is, draadloos internet overal. Ik zo "ja dat is dan maar 3G", zij terug "nee, niet Proximus, van Belgacom". Nu ja ik kan mij moeilijk inbeelden dat WiMAX of een andere technolgie hier nu al zijn intrede doet.
Feit is dat dit eigenlijk toch maar een gewone ADSL aansluiting is..en je hebt dan altijd een telefoonlijn nodig..
Men zou veronderstellen draadloos internet of zo, zoals tal van mensen mij al hadden gezegd - zoekt eens uit wat dat is, draadloos internet overal. Ik zo "ja dat is dan maar 3G", zij terug "nee, niet Proximus, van Belgacom". Nu ja ik kan mij moeilijk inbeelden dat WiMAX of een andere technolgie hier nu al zijn intrede doet.
Feit is dat dit eigenlijk toch maar een gewone ADSL aansluiting is..en je hebt dan altijd een telefoonlijn nodig..
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Het ligt nog veeeeeeel simpeler dan dat hé. Belgacom bedoelt dat je geen telefoonlijn nodig hebt. Een koperpaar =! vaste telefoonlijn. Een "vaste lijn" zoals BGC dat bedoeld is een koperpaar waarop en telefoonlijn geactiveerd is.
In principe kun je dus ADSL krijgen zonder dat je een telefoonnummer moet hebben.
Mvg,
Sasuke
In principe kun je dus ADSL krijgen zonder dat je een telefoonnummer moet hebben.
Mvg,
Sasuke
Ja dacht ik ook al, toch totaal misleidend, ze hadden dan beter gezegd "zonder telefoonnummer"Sasuke schreef:Het ligt nog veeeeeeel simpeler dan dat hé. Belgacom bedoelt dat je geen telefoonlijn nodig hebt. Een koperpaar =! vaste telefoonlijn. Een "vaste lijn" zoals BGC dat bedoeld is een koperpaar waarop en telefoonlijn geactiveerd is.
Mvg,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Belgacom bied zijn koperlijn (Raw Copper) gratis aan,als u Adsl neemt,bij Belgacom natuurlijk. U heeft dan geen vaste telefoon in huis (dit is wel het geval als u een Discoveryline neemt,dit is dezelfde koperlijn,plus telefoon).
Als u een andere ADSL provider neemt,moet u ook betalen voor de koperlijn (Raw copper)wat bij Belgacom dus niet het geval is.
Als u een andere ADSL provider neemt,moet u ook betalen voor de koperlijn (Raw copper)wat bij Belgacom dus niet het geval is.
Toch blijft het misleidende reclame. Belgacom maakt hier duidelijk misbruik van hun machtspositie (lees: monopolie als beheerder van het ADSL/ADSL2+ netwerk).Sasuke schreef:
Het is enkel bij hen zelf (Belgacom dus) dat je geen vaste lijn nodig hebt. Maar ze verplichten wel iedereen de dure discovery lijn (éénzijdige stijging van 45%) of de super peperdure raw copper lijn te gebruiken als je ADSL/ADSL2+ wenst bij een alternatieve operator.
Hiermee bewijzen ze dat de markt helemaal niet open is en dat men er dus alles aan doet om elke vorm van concurentie kapot te maken met voorbedachte rade.
- The_One_be
- Pro Member
Internet via de telefoonlijn nemen is gelijk een kans kaart in monopoly:
"Ga direct naar de BGC kassa, bij wie u ook internet afneemt"
Ik snap niet dat er nog geen enkele officiele organisatie BGC op de vingers heeft getikt wegens deze duidelijke vormen van afzetpraktijken en concurrentievervalsing
"Ga direct naar de BGC kassa, bij wie u ook internet afneemt"
Ik snap niet dat er nog geen enkele officiele organisatie BGC op de vingers heeft getikt wegens deze duidelijke vormen van afzetpraktijken en concurrentievervalsing
A post without a signature is like a fish without a bike

Ze zeggen toch duidelijk: Als je ADSL bij Belgacom neemt hebt je vanaf nu geen vaste lijn meer nodig. Daar is naar mijn mening niets misleidend aan. Nuja, ok, als je het wilt interpreteren als zijnde 'wireless', maar da is een beetje bij de haren getrokken he...Zambo schreef:Toch blijft het misleidende reclame. Belgacom maakt hier duidelijk misbruik van hun machtspositie (lees: monopolie als beheerder van het ADSL/ADSL2+ netwerk).Sasuke schreef:
Het is enkel bij hen zelf (Belgacom dus) dat je geen vaste lijn nodig hebt. Maar ze verplichten wel iedereen de dure discovery lijn (éénzijdige stijging van 45%) of de super peperdure raw copper lijn te gebruiken als je ADSL/ADSL2+ wenst bij een alternatieve operator.
Hiermee bewijzen ze dat de markt helemaal niet open is en dat men er dus alles aan doet om elke vorm van concurentie kapot te maken met voorbedachte rade.
Om nog maar is over die prijsstijging te beginnen: Ik snap ni wa daar het probleem mee is... Alles is perfect wettelijk geregeld, klanten werden ingelicht, etc etc, wa ni altijd van alle providers kan gezegd worden. Het is toch normaal dat als alles duurder wordt, dat ook een bedrijf zoals Belgacom dit doorfactureert aan de klant. Stom voorbeeld: vliegtuigmaatschappijen. Die doen het zelfs last-minute, niet aangekondigt.
Nu soit, ik hoop da de staat BGC verkoopt. Dan kan BGC eindelijk agressief beginnen groeien, hun prijzen verhogen zonder dat er iemand kan klagen, en heeft de overheid een nieuw gat in de begroting da ze kunnen vullen.
- The_One_be
- Pro Member
Het probleem met die prijsstijging is dat er geen reden voor is en BGC er ook geen gegeven heeft. Vliegtuigmaatschappijen hebben hogere brandstofkosten door de hogere olieprijs. Dat mijn vliegtuigticket duurder word kan ik hierom dus begrijpen.Genghis schreef:Om nog maar is over die prijsstijging te beginnen: Ik snap ni wa daar het probleem mee is... Alles is perfect wettelijk geregeld, klanten werden ingelicht, etc etc, wa ni altijd van alle providers kan gezegd worden. Het is toch normaal dat als alles duurder wordt, dat ook een bedrijf zoals Belgacom dit doorfactureert aan de klant. Stom voorbeeld: vliegtuigmaatschappijen. Die doen het zelfs last-minute, niet aangekondigt.
Zeg mij dus eens wat voor meerkosten BGC heeft aan koper dat al jaren in de grond ligt?

1. Het koper in de grond beheert zichzelf niet. Er komt alsmaar meer apparatuur (bvb VDSL rops) bij, en een netwerk 'onderhouden' is ook niet gratis.The_One_be schreef: Zeg mij dus eens wat voor meerkosten BGC heeft aan koper dat al jaren in de grond ligt?
2. Brandstofprijzen zijn gestegen. Dit maakt dat elke verplaatsing dat BGC moet doen, duurder wordt. Dit geld ook voor het leveren van goederen, en bvb zelfs voor de contracten met pakjesbezorgers zoals DHL.
3. Het leven wordt duurder, dus index stijgt, dus lonen stijgen mee, dus BGC moet zijn personeel meer betalen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
dat je een vaste lijn nodig hebt bij een andere provider ligt niet aan belgacom maar aan die andere provider zelf.Zambo schreef:Toch blijft het misleidende reclame. Belgacom maakt hier duidelijk misbruik van hun machtspositie (lees: monopolie als beheerder van het ADSL/ADSL2+ netwerk).Sasuke schreef:
zij kunnen dit perfect aanbieden maar dan zal de prijs van hun abonnement flink stijgen en daarvoor doen ze het niet. dus je kan hier belgacom niets verwijten.
richt je verwijten op die alternatieve isp die jou als klant verplicht een lijn bij belgacom te nemen.
- The_One_be
- Pro Member
1. Die VDSL rops en andere apparatuur verandert niets aan mijn telefoonlijn. Reken die kost dan door aan de mensen met HDTV waarvoor ze die rops aan het steken zijn.Genghis schreef:1. Het koper in de grond beheert zichzelf niet. Er komt alsmaar meer apparatuur (bvb VDSL rops) bij, en een netwerk 'onderhouden' is ook niet gratis.The_One_be schreef: Zeg mij dus eens wat voor meerkosten BGC heeft aan koper dat al jaren in de grond ligt?
2. Brandstofprijzen zijn gestegen. Dit maakt dat elke verplaatsing dat BGC moet doen, duurder wordt. Dit geld ook voor het leveren van goederen, en bvb zelfs voor de contracten met pakjesbezorgers zoals DHL.
3. Het leven wordt duurder, dus index stijgt, dus lonen stijgen mee, dus BGC moet zijn personeel meer betalen.
2. Verhoog dan de prijs van de aansluitingskost want om mij aan te sluiten moet er maar 1x een verplaatsing worden gedaan, niet maandelijks
3. De index is niet met 45% gestegen

-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Dus het was beter geweest "ADSL over RAW copper" waarbij 80% van de mensen niet snapt wat dat is? Van muggeziften gesproken... Je bent er goed in :)Men ziet nu overal advertenties over surfer via Belgacom "zonder vaste lijn". Is dit niet een totale misleiding?
Heb jij een of ander script draaien die matched op "Belgacom" topics en daar dan gaat posten? Vooral het zinnetje "Belgacom maakt hier duidelijk misbruik van hun machtspositie" klinkt me o zo bekend in de oren komende van u. Crew, hij had al eens een waarschuwing gehad, ik heb zo mijn twijfels of hij ze begrepen heeft.Toch blijft het misleidende reclame. Belgacom maakt hier duidelijk misbruik van hun machtspositie (lees: monopolie als beheerder van het ADSL/ADSL2+ netwerk).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Alsjeblieft, wat voor een redenering is dat nu weer ?? Belgacom heeft het monopolie op de 'last mile'. Op de een (zelf abonnement bij BGC) of de andere manier (je provider betaalt de lijn bij BGC) passeer je dus altijd langs de kassa bij Belgacom. Wat kunnen de alternatieve providers hier dan aan doen als ik vragen mag ?Zamba schreef:dat je een vaste lijn nodig hebt bij een andere provider ligt niet aan belgacom maar aan die andere provider zelf.
zij kunnen dit perfect aanbieden maar dan zal de prijs van hun abonnement flink stijgen en daarvoor doen ze het niet. dus je kan hier belgacom niets verwijten.
richt je verwijten op die alternatieve isp die jou als klant verplicht een lijn bij belgacom te nemen.
- The_One_be
- Pro Member
Je hebt geen vaste lijn nodig bij een alternatieve provider. Die alternatieve provider rekent dan maandelijks 13euro raw copper aan.Zamba schreef:dat je een vaste lijn nodig hebt bij een andere provider ligt niet aan belgacom maar aan die andere provider zelf.
Het probleem zit hem dat BGC geen meerkost aanrekent voor abbo's bij hen en dus aan concurrentievervalsing doet.

- The_One_be
- Pro Member
Ga je iedereen bedreigen die jouw opinie niet deelt?Goendi schreef:Vooral het zinnetje "Belgacom maakt hier duidelijk misbruik van hun machtspositie" klinkt me o zo bekend in de oren komende van u. Crew, hij had al eens een waarschuwing gehad, ik heb zo mijn twijfels of hij ze begrepen heeft.

-
- Elite Poster
Ge kunt het draaien of keren zoals je wilt, BGC maakt hier inderdaad misbruik van zijn machtspositie. Als je zonder verpinken je prijs met 45% kunt laten stijgen, dan heb je een monopolie. In een competitieve markt was je al lang afgestraft door de concurrentie.
1. Ik gaf maar een voorbeeld met de VDSL Rops. Dit geld evengoedThe_One_be schreef: 1. Die VDSL rops en andere apparatuur verandert niets aan mijn telefoonlijn. Reken die kost dan door aan de mensen met HDTV waarvoor ze die rops aan het steken zijn.
2. Verhoog dan de prijs van de aansluitingskost want om mij aan te sluiten moet er maar 1x een verplaatsing worden gedaan, niet maandelijks
3. De index is niet met 45% gestegen
voor het netwerk waar jij WEL op zit. Ook hier zijn onderhoudswerken en werkingskosten aan verbonden.
2. Het gaat hier niet enkel over de technieker die de aansluiting komt doen.
Het gaat hier over ALLE kosten die verbonden zijn aan het leveren van een dienst. Heeft nen helpdeskmedewerker ne nieuwen Bic nodig? Dan is dit een kost verbonden aan het leveren van een dienst. Kost dienen Bic ineens meer omda het vervoer meer kost, of de productie duurder is geworden, dan is dit een kostenverhoging voor Belgacom, die ze vroeg of laat aan de klant doorrekenen. Ik hoop dat je voor jezelf nog paar voorbeeldjes kan bedenken, want het lijkt me niet nuttig er hier nog 100 te zetten.
3. De prijs is de voorbije jaren dan ook nooit gestegen terwijl de index dit wel heeft gedaan.
Trouwens, het staat u nog altijd vrij om te kiezen he. Staat die nieuwe prijs u niet aan? Dan moet ge u geluk maar is gaan beproeven op het kabel of 3.5G netwerk. Misschien hebben ze daar geen last van inflatie, index, onderhoudskosten, ...
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Moeten alternatieve providers hier iets aan doen ? Als de alternatieve ISP's zelf hun koper in de grond steken en beheren/onderhouden/upgraden ... denk dat je ADSL abbo ook serieus omhoog gaat hoor.Uzzi schreef:Alsjeblieft, wat voor een redenering is dat nu weer ?? Belgacom heeft het monopolie op de 'last mile'. Op de een (zelf abonnement bij BGC) of de andere manier (je provider betaalt de lijn bij BGC) passeer je dus altijd langs de kassa bij Belgacom. Wat kunnen de alternatieve providers hier dan aan doen als ik vragen mag ?Zamba schreef:dat je een vaste lijn nodig hebt bij een andere provider ligt niet aan belgacom maar aan die andere provider zelf.
Ik zie hier geen enkel probleem in bij BGC, zij hebben nu eenmaal het voordeel van die beheerder te zijn, als zij daarom die raw copper gratis bij een abbo geven is dat hun zaak ... andere providers kunnen dat ook (DXadsl is ook 5€ goedkoper dan de rest ...)
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
had het niet beter kunnen zeggen.Sasuke schreef:Moeten alternatieve providers hier iets aan doen ? Als de alternatieve ISP's zelf hun koper in de grond steken en beheren/onderhouden/upgraden ... denk dat je ADSL abbo ook serieus omhoog gaat hoor.Uzzi schreef:Alsjeblieft, wat voor een redenering is dat nu weer ?? Belgacom heeft het monopolie op de 'last mile'. Op de een (zelf abonnement bij BGC) of de andere manier (je provider betaalt de lijn bij BGC) passeer je dus altijd langs de kassa bij Belgacom. Wat kunnen de alternatieve providers hier dan aan doen als ik vragen mag ?Zamba schreef:dat je een vaste lijn nodig hebt bij een andere provider ligt niet aan belgacom maar aan die andere provider zelf.
Ik zie hier geen enkel probleem in bij BGC, zij hebben nu eenmaal het voordeel van die beheerder te zijn, als zij daarom die raw copper gratis bij een abbo geven is dat hun zaak ... andere providers kunnen dat ook (DXadsl is ook 5€ goedkoper dan de rest ...)
Grtz,
Sasuke
zo eenvoudig is het.
Laatst gewijzigd door hollebollegijs 12 sep 2008, 13:23, in totaal 1 gewijzigd.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Zou het een oplossing zijn indien BGC verplicht wordt om die lastmile te verkopen (als dat technisch/boekhoudkundig mogelijk is)? Dit kunnen ze dan in een aparte entiteit steken, die de reële kosten aanrekent aan de operators met hun x-% marktaandeel. Dan zou al die bagger gedaan zijn over die lastmile. Veel te simplistisch waarschijnlijk?
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
- Bedankt: 1475 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Hoe kan je iets verkopen dat volledig afgeschreven is?
Neen, alle gekheid op een stokje: versnippering lijkt mij niet echt de beste oplossing. Belgacom heeft gewoon al het personeel om alles te onderhouden, overal in belgië. Wat zou die nieuwe entiteit moeten doen? Juist: de diensten van BGC huren voor het onderhoud --> dus iedereen passeert toch onrechtstreeks langs BGC
.

-
- Elite Poster
Amaai, ge zult content zijn. Uw stoep zou 300 dagen per jaar open liggen. Eerst komt Dommel zijn kabeltje trekken voor uw buurman. Daarna stapt de overbuur over van Belgacom naar Edpnet ... hup stoep weer open voor hun kabeltje te trekken. Jij stapt over naar DXADSL, hup stoep weer open.Genghis schreef:De last mile zelf voorzien.
Dat lijkt misschien wat karikaturaal, maar daar zou het wel naar toe kunnen gaan. Het gemeentebestuur zou dat gewoon niet toelaten.
Daarnaast kunnen we opnieuw de hele discussie opstarten over hoe het netwerk van BGC gefinancierd is met belastingsgeld en dat iedereen daar dus recht op heeft, maar dat zullen we maar laten zeker

Goed dat ge de grap daarvan ook inziet.Uzzi schreef:Amaai, ge zult content zijn. Uw stoep zou 300 dagen per jaar open liggen. Eerst komt Dommel zijn kabeltje trekken voor uw buurman. Daarna stapt de overbuur over van Belgacom naar Edpnet ... hup stoep weer open voor hun kabeltje te trekken. Jij stapt over naar DXADSL, hup stoep weer open.Genghis schreef:De last mile zelf voorzien.
Dat lijkt misschien wat karikaturaal, maar daar zou het wel naar toe kunnen gaan. Het gemeentebestuur zou dat gewoon niet toelaten.
Laten we niet vergeten hoeveel geld er elk jaar van BGC naar de staat gaat... Moesten we de rekening maken: Het belastinggeld dat in den tijd is gebruikt om alles aan te leggen, heeft de staat er ondertussen al dubbel en dik uitgehaald zenne.Uzzi schreef: Daarnaast kunnen we opnieuw de hele discussie opstarten over hoe het netwerk van BGC gefinancierd is met belastingsgeld en dat iedereen daar dus recht op heeft, maar dat zullen we maar laten zeker
-
- Elite Poster
Ik heb gezegd dat het een karikatuur was, ik heb niet gezegd dat het een grap was. Als elke ISP inderdaad zijn 'last mile' moet aanleggen, zal het wel die richting uitgaan.Genghis schreef: Goed dat ge de grap daarvan ook inziet.
-
- Elite Poster
Als ge terug opnieuw die discussie wilt ....Genghis schreef:Laten we niet vergeten hoeveel geld er elk jaar van BGC naar de staat gaat... Moesten we de rekening maken: Het belastinggeld dat in den tijd is gebruikt om alles aan te leggen, heeft de staat er ondertussen al dubbel en dik uitgehaald zenne.
Ge moet niet rekenen hoeveel het toen gekost heeft. Je moet rekenen hoeveel geld BGC jaarlijks verdiend (nu nog steeds) dankzij die investeringen die toen met belastingsgeld gefinancierd zijn.
Da hebt ge te danken aan de politiek, en ni aan BGC.Uzzi schreef: Als ge terug opnieuw die discussie wilt ....
Ge moet niet rekenen hoeveel het toen gekost heeft. Je moet rekenen hoeveel geld BGC jaarlijks verdiend (nu nog steeds) dankzij die investeringen die toen met belastingsgeld gefinancierd zijn.
Het is namelijk de politiek dat indertijd beslist heeft van: eeeuh, we hebben wa geld tekort, laten we den helft van BGC verkopen.
Ervoor was het zo dat 100% van de opbrengst ook terug naar de belastingbetaler vloeide.
Ge kunt BGC als tegenwoordig commercieel bedrijf ipv puur staatsbedrijf toch niet verwijten dat hun doel is winst te maken?
Als ge u verhaal wilt doortrekken, dan wordt het is tijd da ik bvb naar mijne notaris stap, en een deel van zijn huis opeis.
Ten eerste heeft diene mens kunne studeren op kosten van de belastingbetaler, en ten tweede verdient hij dik op de kap van de belastingbetaler, en tis ni da ge eronder uit kunt he...
Mensen moeten maar is begrijpen dat de mensen waarop ge hebt gestemt in u plaats hebben beslist om van BGC een commercieel bedrijf te maken. Ik zou zeggen: leer ermee leven dat ze als bedrijf winst willen maken, of ga op een ander. Als ik ni wil da de plaatselijke frituur aan mij geld verdient, dan moetik er ni gaan eten om daarna te klagen da uitgerekend DIENE kerel van de gemeente een frituur mocht uitbaten hé... Nee, ge gaat gewoon op een ander, basta.
-
- Elite Poster
Als je BGC als een privé-bedrijf will classeren (alhoewel de overheid nog altijd meer dan 50% van de aandelen in handen heeft) dan moet het ook voldoen aan de regels die gelden voor privé-sector. Als ik me niet vergis treedt de Europese Commissie vrij hard op tegen monopolies en prijsafspraken in de privé-sector. Verdorie, BGC heeft een monopolie op de 'last-mile'. Oeps, probleempje !
Ga op een ander ? Oeps, er is niemand anders ... monopolie ah ja !!
Daar is geen enkel probleem mee zenne...Uzzi schreef:Als je BGC als een privé-bedrijf will classeren (alhoewel de overheid nog altijd meer dan 50% van de aandelen in handen heeft) dan moet het ook voldoen aan de regels die gelden voor privé-sector. Als ik me niet vergis treedt de Europese Commissie vrij hard op tegen monopolies en prijsafspraken in de privé-sector. Verdorie, BGC heeft een monopolie op de 'last-mile'. Oeps, probleempje !
Ze spelen het spel volledig volgens de regels van de Europese Comissie:
Het netwerk wordt voor iedereen opengesteld en ze vragen er een 'werkingskost' voor. En da is nu is exact wat er gebeurt si.
Ik dacht juist da het gezaag daardoor was begonne? Over diene werkingskost aka 'raw-copper' kost?
-
- Elite Poster
Voila, de cirkel is rond. I quote een van mijn eerste opmerkingen :
Ge kunt het draaien of keren zoals je wilt, BGC maakt hier inderdaad misbruik van zijn machtspositie. Als je zonder verpinken je prijs met 45% kunt laten stijgen, dan heb je een monopolie. In een competitieve markt was je al lang afgestraft door de concurrentie.
Naar mijn mening is Belgacom niet langer het enige bedrijf dat vaste lijn in België aanbied. Uwe vlieger gaat dus niet (meer) op.Een monopolie is een situatie waarin een product of dienst slechts door één (markt)partij wordt aangeboden.
-
- Elite Poster
Daar kan geen ADSL over hé. Het gaat er trouwens niet om wiens schuld dat is. Er moet gewoon iets aan gedaan worden. Het netwerk van BGC zou ondergebracht moeten worden in een aparte vennootschap.Genghis schreef:Ten tweede: Ge kunt uwe last mile ook bij bvb Telenet pakken he...
Dat er geen ADSL over kan, daar kan BGC niets aan doen. Alsik jou was, ik zou Telenet bellen, en ze beschuldigen van monopolieUzzi schreef: Daar kan geen ADSL over hé. Het gaat er trouwens niet om wiens schuld dat is. Er moet gewoon iets aan gedaan worden. Het netwerk van BGC zou ondergebracht moeten worden in een aparte vennootschap.

Een apparte venootschap? Dat was exact wat de bedoeling was van de oprichting van BGC (RTT), maar zoals al gezegd:
de politiek/staat heeft daar anders over beslist.
Kunt ge daar ni mee leven? Dan zulde moeten verhuizen.
Wederom: niemand houd u tegen om NIET bij BGC af te nemen he, ge hebt nog altijd de keuze.
Als ge nen appel wilt, dan zulde ermee moeten leren leven dat diene van nen boom komt.Uzzi schreef:... Niet als ik ADSL wil ....
Gij kiest nog altijd wat ge wilt he.
Kiesde ADSL, dan kiesde voor BGC. Wilde liever internet zonder iets met BGC te maken te hebben, tja, dan moette ni voor ADSL gaan, of verhuizen.
-
- Elite Poster
Dus ge geeft toe dat BGC en monopolie heeft, wat in strijd is met een hoop Europese richtlijnenGenghis schreef:Als ge nen appel wilt, dan zulde ermee moeten leren leven dat diene van nen boom komt.
Gij kiest nog altijd wat ge wilt he.
Kiesde ADSL, dan kiesde voor BGC. Wilde liever internet zonder iets met BGC te maken te hebben, tja, dan moette ni voor ADSL gaan, of verhuizen.

Enfin, we kunnen hierover blijven discuteren tot we alletwee tot stof weergekeerd zijn en geen van beide zal ook maar 1 centimeter bewogen hebben. 't is echter tijd om mijn boeltje te pakken en naar huis te vertrekken. De werkweek zit er weeral op