Telenet Office Line: vergelijking tussen de aanbiedingen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Aangezien we op't werk (naar alle waarschijnlijkheid) geen deftige DSL-snelheid kunnen krijgen (zie hier), gaan we eerst eens kijken of Telenet iets voor ons kan betekenen.

Los van de praktische problemen (is er kabel? niet in het gebouw alleszins, in de straat wel, op het industrieterrein?) moeten we ook het juiste abonnement kiezen.
Ik weet dat Telenet Solutions ons een account manager toewijst, en dat we alle vragen aan hem/haar kunnen stellen, maar dat is en blijft een verkoper he, vandaar dat ik toch even hier kom polsen naar jullie eventuele ervaringen...

Het interessants zal voor ons de Office Line zijn, en dan heb ik 4 mogelijkheden: Access, Access Plus, Network, Access Turbo.

De belangrijkste verschillen:

prijs: 70 - 140 - 225 - 275
max. aantal gebruikers: 10 - 20 - onbeperkt - onbeperkt
downstream: 20M - 25M - 25M -25M
upstream: 512k - 1M - 1M - 1M
volume: 60 - 120 - 300 - 600

Downstream is vergelijkbaar en dus verwaarloosbaar (we hebben nu 1Mbit SDSL), upstream van 1mbit is uiteraard beter, maar eerder nice-to-have dan echt noodzakelijk. Van ons huidige volumeverbruik heb ik geen idee, dus dat valt heel moeilijk te beoordelen.

Wat er wel belangrijk is:
* aantal gebruikers
* overschakelen van abonnement
* volume uitbreiding

Het max. aantal gebruikers, is dat een technische beperking of is dat een aanbeveling - eerder gekoppeld aan het meegeleverde volume dus?

Het is zo dat er op het netwerk hier een 40 à 50 computers hangen, die uiteraard allemaal met internet zijn verbonden. Voor de meesten blijft het internetgebruik beperkt tot het lezen van mail. De mensen die echt intensief internet gebruiken (surfen, downloaden, uploaden) zijn er hooguit een 10-20-tal. De rest zijn voornamelijk arbeiders, technische tekenaars of administratief personeel.

Als het dus geen technische beperking is, dan denk ik dat we met een Access of Access Plus al ver komen; als het echt technisch beperkt wordt, dan zal ik al snel naar Network moeten, maar dat scheelt toch enorm in prijs eigenlijk.

(Een kennis van mij is ICT-coördinator op een scholengemeenschap en die heeft zijn scholen uitgerust met Telenet Connect Access, wat technisch gezien hetzelfde lijkt te zijn als de Office Line, maar een pak goedkoper. Hij heeft overal het goedkoopste abonnement laten installeren, tot 10 users, ook al heeft hij veel meer gelijktijdige gebruikers. Daar lijkt het geen technische beperking te zijn, dus misschien hebben wij ook dat geluk.)

* Weet iemand of je eenvoudig van een abonnement kunt overschakelen binnen dat gamma (eventueel met nog eens activatiekost te betalen)? Vermoedelijk zal dat wel geen probleem zijn ...

* Bij elk van de abonnementen staat trouwens dat het volume uitbreidbaar is tot ver boven het standaard aangegeven volume. Wie iemand hoe dat werkt, en wat dat kost, want daar vind ik op de site niks over terug?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Access Turbo krijgt upload boost naar 2 Mbps.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Wanneer? Bron?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Webiste. Dus Gert, je gaat er zeker niet slecht aan doen om die Office Access Turbo te bestellen. Snelheden zijn prima, 600 GB zou moeten volstaan. Indien je toch een lijn wilt (aan lage prijs) waar je onbeperkt kan downloaden, dan stel ik Tele2 1 Mb /4 Mb (10 eur bijbetalen voor ongelimiteerd), dommel netconnect + boostpack.
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Je hebt gelijk, het staat effectief op de website.

Nu is die upload voor ons niet zo super belangrijk. Uiteindelijk zal het management hier beslissen, en ik denk dat ze eerder naar de prijs dan naar die hoge(re) upload zullen kijken.

Onbeperkte download is eigenlijk ook niet belangrijk. Ik heb er nu geen idee van hoeveel volume hier verbruikt wordt, maar gezien het relatief kleine aantal mensen dat hier actief internet gebruikt - en dan nog, dat is niet echt downloaden dat we hier doen, gewoon gebruik zoals ja, op een bedrijf he ;)

(xDSL is geen optie: op > 4km van de centrale schiet daar niks van over)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik zou persoonlijk de Office Access Plus of Office Network kiezen.

De meeste opties zijn identiek voor deze abonnementen behalve de limiet (kan ik uiteraard niets zinnigs over zeggen) en het aantal gebruikers.
Ik heb zelf een particulier abonnement van Telenet (TurboNet) en ik heb toen ook gevraagd of die 4 gebruikers een beperking was en het antwoord was NEEN. Uiteraard even laten bevestigen door Telenet Solutions dat dit ook geldt voor de Office abonnementen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”