MSN

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Bij de pc van de kinderen doet msn nogal raar. Als een contactpersoon een bericht verstuurt dan springt dat venster naar voor ipv dat het geminimaliseerd blijft. Zijn ze dan aan het chatten met een bepaalde contactpersoon en een ander spreekt hen aan dan zijn ze in ene keer in dat venster aan het typen van diegene die hen als laatste aanspreekt. Ik hoop dat het zowat duidelijk uitgelegd is. :)
Ik heb al een online scan gedaan voor alle zekerheid. Msn ook al verwijderd en terug geïnstalleerd. Het os is win xp pro NL sp3.
Bedankt.
Afbeelding
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 52 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Hebben ze misschien iets met de instellingen gedaan? Doe anders eens een "Snelle Scan" met MBAM (http://www.malwarebytes.org/mbam.php). Dit Anti-Malware programmatje is gratis en zeer snel/goed.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Dat is normaal. Messenger doet dat altijd (by design), tenzij je op bezet staat in Messenger (dus niet 'online').

Dat focus-stelen kan je gelukkig met (in zijn algemeenheid voor Windows) gelukkig wel instellen, helaas met het aanpassen van een registersleutel.
Ga naar regedit.exe en navigeer naar HKCU\Control Panel\Desktop en dubbelklik op het DWORD 'ForegroundLockTimeout' en wijzig dit naar de waarde Hexadecimaal '30d40'.
Afmelden en opnieuw aanmelden, of een volledige reboot is nodig om dit in werking te zien.

Durf je dat laatste niet manueel te doen kan je ook gebruik maken van TweakUI (een Microsoft Powertoy), waarbij deze optie gewoon een vinkje omzetten betekent. Je moet dan wel extra software installeren ;).
Afbeelding

Bovenstaand probleem is trouwens ook de reden waarom ik altijd op bezet sta in Messenger ;).
Bijlagen
tweakui-focus.JPG
(41.4 KiB) 36 keer gedownload
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

TGFT (Thank God For Trillian) :wink:

Ik sta ingelogd op MSN, ICQ en Yahoo msgr met Trillian. Deze vertoont dit gedrag niet. Mocht je je probleem willen oplossen zonder in de registry te editen is het installeren van Trillian een goed alternatief (er zit ook een mail notifier op zodat ik hotmail en yahoo mails zie binnenlopen).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt Meon, het heeft geholpen die register instelling.
Maar of het normaal is daar heb ik mijn twijfels over. Ik heb het op geen enkele andere pc. Als iemand me aanspreekt dan licht het op in mijn taakbalk maar het venster blijft geminimaliseerd. En ik sta bijna altijd online en niet op afwezig.
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

dean3009 schreef:Hebben ze misschien iets met de instellingen gedaan? Doe anders eens een "Snelle Scan" met MBAM (http://www.malwarebytes.org/mbam.php). Dit Anti-Malware programmatje is gratis en zeer snel/goed.
Ik heb een scan gedaan met het programma en het was negatief.
De tip van Meon heeft het probleem verholpen.
Toch bedankt.
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Miranda IM for president!

Ja, k weetet, ik heb dat ook niet graag dat er gereplied wordt "als programma X u niet aanstaan, programma Y is écht beter", maar MSN/Live messenger is zo bloated dat het niet plezant meer is :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Ik ben eigenlijk opzoek naar een goed alternatief voor adium maar dan op windows. Met de nieuwste adium is het mogelijk een facebook account toe te voegen, mits ik bepaalde contacten heb die geen IM gebruiken maar wel facebook is dit wel interessant.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik sta open voor multinetwork-clients van zodra ze gebruik kunnen maken van de respectievelijke gateways; dus niet per sé een directe connectie nodig hebben. Messenger gebruikt gateway.live.com of zoiets en ook Google Talk doet iets dergelijks. In het kort: het moet voorbij nen proxy raken in een volledig gefirewallede omgeving.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”