Inderdaad een zeer terechte opmerking!Weetgraag schreef: Tuurlijk zal BGC terugslaan maar dan moet iedereen er wel kunnen van genieten en niet alleen degenen die dicht bij een centrale wonen of toevallig een centrale hebben die pas upgrade gehad heeft.
Greetz
Weetgraag
Ik heb nog maar net de beslissing genomen om de Belgacom deur achter mij dicht te trekken. Gisterenmogen naar Telenet gebeld om het Express Pack te bestellen. (ik ga maandag na de officiele aankondiging wel eens terug bellen om te vragen of ik dit nog kan wijzigen in een Smart Shake)
Soit, mijn internet verhaal :
Ik ben destijds, in '98 ofzo moet dat geweest zijn, op het internet gesukkeld via Planet Internet. Enkele jaren later, eveneens wat later dan het merendeel van de rest van het land, eindelijk een ADSL abo kunnen nemen (Telenet was op dat ogenblik nog steeds niet beschikbaar waar wij toen woonden) Alles ging goed tot het moment dat Scarlet PI overnam, vanaf dat moment niks dan miserie gehad die zelfs nog geduurd heeft tot meer dan een jaar nadat ik Scarlet had gewisseld voor Skynet.
Skynet was op dat moment een klein beetje duurder dan wat we bij Scarlet betaalden maar door de perfecte service en, vooral, geen technische problemen had ik daar absoluut geen probleem mee.
Tot dan woonde ik nog bij mijn ouders maar eigenlijk bepaalde ik toen thuis wel het internet-beleid.

Ik ben dan verhuisd om met mijn, toen nog vriendin, te gaan samenwonen en het heeft altijd vastgestaan dat er een Skynet GO abonnement zou komen. Daar ook, geen enkel probleem, we hebben wel een aansluiting moeten betalen want de vorige huurders waren blijkbaar voor telefoon en internet Telenet klant. Met de glimlach betaald!
We hebben daar een dikke 3 jaar gewoond, ondertussen hebben we een huis gebouwd en vorig jaar eind juni zijn we verhuisd (en twee maand later ook getrouwd maar dit volledig terzijde.

Enfin, nog steeds geen twijfel dat Belgacom ook hier de telecom dienst zou uitmaken maar in dat jaar dat wij nu in Kortenaken wonen heeft mijn trouw aan Belgacom serieuze klappen gekregen en is ze nu dus ook (definitief?) gebroken.
Eerst en vooral al problemen allerhande ivm afspraak voor de aansluiting, 5, 6 keer thuis gebleven (of gezorgd dat er iemand thuis was) voor een Belgacom technieker die dan uiteindelijk gewoon niet kwam opdagen. Ik ga het hele verhaal niet doen maar het bleek dus dat Belgacom TV niet beschikbaar was en dat was eigenlijk de reden van het niet opdagen van de technieker, welliswaar telkens zonder iets te laten weten! Na een zeer boos telefoontje van mijn kant én een klacht bij de ombudsdienst was 3 dagen later de aansluiting dan toch eindelijk een feit. (maar ondertussen wel meer dan een maand zonder telefoon en internet gezeten) Ter compensatie een maand gratis ADSL gekregen.
Enfin, het internet bleek dan toch niet te gaan zoals we hoopten. Enorme veel disconnects en traag. Enkele telefoontjes met de helpdesk later opperden ze dat dit waarschijnlijk kwam door het alarm en ze zijn dan een full rate splitter komen plaatsen wat de problemen echter niet echt verhielp. Er waren iets minder disconnects maar het was nog steeds traag. (en dan bedoel ik ook écht traag, het leek alsof ik op smallband surfte!)
Uiteindelijk heeft men mijn profiel aangepast en me op 1MBit gezet. Vanaf toen was het wel stabiel maar ik was toch wel behoorlijk ontevreden over de snelheid. Ik was echt niet bereid om 41 euro per maand te betalen voor ongeveer 800 kbit/s (mijn reële snelheid op dat ogenblik) en dan nog eens op een belachelijke 12GB gelimiteerd te zijn.
Wij blijken nogal ver van de centrale te liggen, 4km tot 4,5km (afhankelijk van de persoon bij Belgacom

Na heel veel zeuren en boze telefoons gingen ze een "expert ADSL" op pad sturen. Deze man heeft mij dan gebeld om te zeggen dat hij "een beter paar gevonden had" en mijn profiel op 2MBit gezet had. Effectief ik had nu een ruismarge van 20db en mijn snelheid van 2MBit was zeer stabiel. Het ging meer dan dubbel zo snel als voordien! Ondertussen zijn we begin juli 2008. Ik was niet uitbundig maar toch min of meer tevreden (voorlopig) 25GB downloadlimiet en een verdubbeling van mijn snelheid. Tot 2 weken later ik plots weer sterke vertraging opmerkte, ik ging nog eens naar mijn diagnostische waardes kijken en hups, opnieuw 6db ruismarge! Gevolg, sindsdien aanhoudende disconnects, meer geen internet beschikbaar dan wel, traag, ... nog 1 keer een zeer boze telefoon naar de helpdesk (meerdere pogingen ondernomen maar telkens na ongeveer een half uur zo tureluut van hun wachtmuziekje dat ik het opgaf) dat ze òf eerlijk moesten zeggen dat ADSL gewoon technisch onmogelijk is bij ons, wel schandalig dat ze dan toch mooi een jaar lang 41 euro / maand aanrekenden voor een service die ze niet konden leveren, òf ze met een échte en degelijke oplossing voor de pinnen moesten komen. In het tweede geval wilde ik eventueel nog even overwegen om klant te blijven. Soit, op die klacht na 2 weken nog steeds geen reactie gekregen, bovendien worden de disconnects met de dag erger en dus is de emmer overgelopen!
Ik zie het graag dat ze ADSL adverteren aan 9 of 12 Mbit/sec ik haal nog geen 1 stabiel! Maar de prijs, die blijft 100% ipv 1/9 of 1/12!
Ik hoef niet perse die super hoge snelheden, 20Mbit of 15MBit maar 1MBit is toch wel erg weinig deze dagen. Ik heb het ook nooit echt gehad voor Telenet maar ADSL is blijkbaar gewoon op dit ogenblik technisch niet mogelijk waar ik woon en voor kabelinternet heb je slechts 1 mogelijkheid.
Enfin, uiteindelijk betaal ik toch wel minder en als ik mijn pack kan omzetten naar een shake wordt het zelfs een heel pak minder!
Soit, ze gaan er bij Belgacom niet van wakker liggen 1 klant meer of minder maakt hun zaak niet.