Het is genoeg geweest!!!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

Ik wilde graag even reageren op een post van Weetgraag in het topic van de Telenet shakes. Uiteindelijk is mijn reactie een heel epistel geworden dat niet veel met de shakes te maken had dus besloot ik van het maar zijn eigen topic te geven!
Weetgraag schreef: Tuurlijk zal BGC terugslaan maar dan moet iedereen er wel kunnen van genieten en niet alleen degenen die dicht bij een centrale wonen of toevallig een centrale hebben die pas upgrade gehad heeft.

Greetz
Weetgraag :wink:
Inderdaad een zeer terechte opmerking!
Ik heb nog maar net de beslissing genomen om de Belgacom deur achter mij dicht te trekken. Gisterenmogen naar Telenet gebeld om het Express Pack te bestellen. (ik ga maandag na de officiele aankondiging wel eens terug bellen om te vragen of ik dit nog kan wijzigen in een Smart Shake)
Soit, mijn internet verhaal :
Ik ben destijds, in '98 ofzo moet dat geweest zijn, op het internet gesukkeld via Planet Internet. Enkele jaren later, eveneens wat later dan het merendeel van de rest van het land, eindelijk een ADSL abo kunnen nemen (Telenet was op dat ogenblik nog steeds niet beschikbaar waar wij toen woonden) Alles ging goed tot het moment dat Scarlet PI overnam, vanaf dat moment niks dan miserie gehad die zelfs nog geduurd heeft tot meer dan een jaar nadat ik Scarlet had gewisseld voor Skynet.
Skynet was op dat moment een klein beetje duurder dan wat we bij Scarlet betaalden maar door de perfecte service en, vooral, geen technische problemen had ik daar absoluut geen probleem mee.
Tot dan woonde ik nog bij mijn ouders maar eigenlijk bepaalde ik toen thuis wel het internet-beleid.
:wink:
Ik ben dan verhuisd om met mijn, toen nog vriendin, te gaan samenwonen en het heeft altijd vastgestaan dat er een Skynet GO abonnement zou komen. Daar ook, geen enkel probleem, we hebben wel een aansluiting moeten betalen want de vorige huurders waren blijkbaar voor telefoon en internet Telenet klant. Met de glimlach betaald!
We hebben daar een dikke 3 jaar gewoond, ondertussen hebben we een huis gebouwd en vorig jaar eind juni zijn we verhuisd (en twee maand later ook getrouwd maar dit volledig terzijde. :-D )
Enfin, nog steeds geen twijfel dat Belgacom ook hier de telecom dienst zou uitmaken maar in dat jaar dat wij nu in Kortenaken wonen heeft mijn trouw aan Belgacom serieuze klappen gekregen en is ze nu dus ook (definitief?) gebroken.
Eerst en vooral al problemen allerhande ivm afspraak voor de aansluiting, 5, 6 keer thuis gebleven (of gezorgd dat er iemand thuis was) voor een Belgacom technieker die dan uiteindelijk gewoon niet kwam opdagen. Ik ga het hele verhaal niet doen maar het bleek dus dat Belgacom TV niet beschikbaar was en dat was eigenlijk de reden van het niet opdagen van de technieker, welliswaar telkens zonder iets te laten weten! Na een zeer boos telefoontje van mijn kant én een klacht bij de ombudsdienst was 3 dagen later de aansluiting dan toch eindelijk een feit. (maar ondertussen wel meer dan een maand zonder telefoon en internet gezeten) Ter compensatie een maand gratis ADSL gekregen.
Enfin, het internet bleek dan toch niet te gaan zoals we hoopten. Enorme veel disconnects en traag. Enkele telefoontjes met de helpdesk later opperden ze dat dit waarschijnlijk kwam door het alarm en ze zijn dan een full rate splitter komen plaatsen wat de problemen echter niet echt verhielp. Er waren iets minder disconnects maar het was nog steeds traag. (en dan bedoel ik ook écht traag, het leek alsof ik op smallband surfte!)
Uiteindelijk heeft men mijn profiel aangepast en me op 1MBit gezet. Vanaf toen was het wel stabiel maar ik was toch wel behoorlijk ontevreden over de snelheid. Ik was echt niet bereid om 41 euro per maand te betalen voor ongeveer 800 kbit/s (mijn reële snelheid op dat ogenblik) en dan nog eens op een belachelijke 12GB gelimiteerd te zijn.
Wij blijken nogal ver van de centrale te liggen, 4km tot 4,5km (afhankelijk van de persoon bij Belgacom :roll: ). Maar vooral een zeer slechte kwaliteit van lijn waardoor mijn ruismarge slechts 6db is!
Na heel veel zeuren en boze telefoons gingen ze een "expert ADSL" op pad sturen. Deze man heeft mij dan gebeld om te zeggen dat hij "een beter paar gevonden had" en mijn profiel op 2MBit gezet had. Effectief ik had nu een ruismarge van 20db en mijn snelheid van 2MBit was zeer stabiel. Het ging meer dan dubbel zo snel als voordien! Ondertussen zijn we begin juli 2008. Ik was niet uitbundig maar toch min of meer tevreden (voorlopig) 25GB downloadlimiet en een verdubbeling van mijn snelheid. Tot 2 weken later ik plots weer sterke vertraging opmerkte, ik ging nog eens naar mijn diagnostische waardes kijken en hups, opnieuw 6db ruismarge! Gevolg, sindsdien aanhoudende disconnects, meer geen internet beschikbaar dan wel, traag, ... nog 1 keer een zeer boze telefoon naar de helpdesk (meerdere pogingen ondernomen maar telkens na ongeveer een half uur zo tureluut van hun wachtmuziekje dat ik het opgaf) dat ze òf eerlijk moesten zeggen dat ADSL gewoon technisch onmogelijk is bij ons, wel schandalig dat ze dan toch mooi een jaar lang 41 euro / maand aanrekenden voor een service die ze niet konden leveren, òf ze met een échte en degelijke oplossing voor de pinnen moesten komen. In het tweede geval wilde ik eventueel nog even overwegen om klant te blijven. Soit, op die klacht na 2 weken nog steeds geen reactie gekregen, bovendien worden de disconnects met de dag erger en dus is de emmer overgelopen!
Ik zie het graag dat ze ADSL adverteren aan 9 of 12 Mbit/sec ik haal nog geen 1 stabiel! Maar de prijs, die blijft 100% ipv 1/9 of 1/12!

Ik hoef niet perse die super hoge snelheden, 20Mbit of 15MBit maar 1MBit is toch wel erg weinig deze dagen. Ik heb het ook nooit echt gehad voor Telenet maar ADSL is blijkbaar gewoon op dit ogenblik technisch niet mogelijk waar ik woon en voor kabelinternet heb je slechts 1 mogelijkheid.
Enfin, uiteindelijk betaal ik toch wel minder en als ik mijn pack kan omzetten naar een shake wordt het zelfs een heel pak minder!

Soit, ze gaan er bij Belgacom niet van wakker liggen 1 klant meer of minder maakt hun zaak niet. :cry:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Pas op als je terechte kritiek uit op Belgacom, is de kans dat je een hele vlaag over je heen krijgt reëel

ADSL of ADSL2+ lijkt enkel te werken als je voldoet aan een aantal technische voorwaarden (afstand, ...en de goede wil van meester Belgacom) als er daar ook maar 1 iets niet binnen de marges ligt dan heb je het gezien. Dan is de aangeboden ADSL of ADSL2+ technologie van Belgacom echt wel bagger en onstabiel.

Als je eens kijkt naar onze buurlanden dan kunnen die providers wel een gemiddelde snelheid aanbieden die in de buurt komen van wat ze theoretisch beloven. Het blijkt dus enkel terug hier te zijn dat het op het Belgacom netwerk niet werkt. (iedereen moet dit netwerk gebruiken dus alle alternatieven op de ADSL markt zijn ook afhankelijk van dat Belgacom netwerk). (zelfs een Scarlet met hun eigen netwerk is afhankelijk van Belgacom en hun centrales)

Met hun oorlogskassa en hun megawinsten zullen ze snel moeten investeren in hun ADSL, ADSL2+, VDSL en VDSL2 producten om de komende maanden en jaren nog geloofwaardig over te komen. Indien ze dat niet doen zullen ze hun steeds groter wordende groep klanten die op de rand zitten en die men nu nog kan afpoeieren met 1 tot 2Mbits (of een veel lagere snelheid dan hun advertentie snelheid van 12Mbits) profielen wel eens heel snel kunnen verliezen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1585
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Zambo,

Er is altijd ruimte voor terechte, gefundeerde kritiek. Als je echter te pas en te onpas op iets of iemand (in dit geval BGC) begint te schieten, dan raak iedereen dat beu. Als dat het geval is, willen ze zelfs niet meer luisteren naar jou wanneer je kritiek eens terecht is.

Wat de technische beperkingen van ADSL en ADSL2+ zijn, die zijn overal (in alle landen) hetzelfde. Het maakt niet uit of je in België of Nederland woont, als je te ver zit van de centrale dan haal je geen optimale snelheid. Er zijn in Nederland ook al voldoende klachten geweest hierover. België is dus op dat vlak geen alleenstaand geval. In Nederland zijn er echter nog voldoende alternatieven (lees : voldoende aanbieders op de kabel), dus daar valt dat niet zo op.
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

Uzzi schreef: Wat de technische beperkingen van ADSL en ADSL2+ zijn, die zijn overal (in alle landen) hetzelfde. Het maakt niet uit of je in België of Nederland woont, als je te ver zit van de centrale dan haal je geen optimale snelheid. Er zijn in Nederland ook al voldoende klachten geweest hierover. België is dus op dat vlak geen alleenstaand geval. In Nederland zijn er echter nog voldoende alternatieven (lees : voldoende aanbieders op de kabel), dus daar valt dat niet zo op.
Klopt, dat is nu eenmaal inherent aan de technologie. De enige échte oplossing hiervoor is imho centrales bijplaatsen zodat mensen die nu op pakweg 3,5km of meer van een centrale wonen een centrale dichterbij ter beschikking krijgen.
Maar pasop, het ligt in mijn geval zeker niet alleen aan de afstand tot de centrale, de kwaliteit van de lijn zelf is ook nog eens bijzonder slecht (ruismarge van 6db is maar net voldoende voor een connectie te kunnen geven.) Toen men deze factor verbeterde naar 20db had ik een stabiele 2Mbit verbinding en ik denk dat 3Mbit dan ook stabiel zou zijn ondanks mijn signaalverzwakking van 56db.
Vooral dàt feit zit me hoog, ofwel is dat nieuwe paar plots ook verslechterd in kwaliteit zodat dat ook op 6db kwam te liggen ofwel heeft men mij gewoon opnieuw op dat oude paar gezet. (ik moet eerlijk bekennen dat mijn technische kennis over draden te beperkt is om te weten hoe dit precies zit, ik ben dus aangewezen op wat die "ADSL specialist" me toen vertelde).

In elk geval, ik wil hier geen polemiek Belgacom <-> Telenet of eender welke andere polemiek zelfs opstarten, ik wilde gewoon mijn verhaal efkes uit de doeken doen! :wink:
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

voila zambo, heb je het nu begrepen?

allee, het is te hopen maar ik betwijfel het. :-D
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Kleine schreef:Klopt, dat is nu eenmaal inherent aan de technologie. De enige échte oplossing hiervoor is imho centrales bijplaatsen zodat mensen die nu op pakweg 3,5km of meer van een centrale wonen een centrale dichterbij ter beschikking krijgen.
dat is precies wat belgacom aan het doen is met hun ROP's voor VDSL(2).
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

meon schreef:
Kleine schreef:Klopt, dat is nu eenmaal inherent aan de technologie. De enige échte oplossing hiervoor is imho centrales bijplaatsen zodat mensen die nu op pakweg 3,5km of meer van een centrale wonen een centrale dichterbij ter beschikking krijgen.
dat is precies wat belgacom aan het doen is met hun ROP's voor VDSL(2).
probleem is natuurlijk terwijl belgacom klanten krijgen adsl2+ snelheiden via vdsl, kunnen alternatieve isps dat niet leveren. Hopen dat het vrijstellen van vdsl vrij snel wordt opgelegd door bipt
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

Ik vind wel dat 1 opmerking van hem erg gegrond is. Als personen ver van een centrale wonen (en dus niet binnen bepaalde grenzen van snelheden vallen) dat deze evenveel moeten betalen als personenen die wel van alle diensten kunnen genieten. Want bij elke aanpassing van het netwerk, blijven zij steeds achterop => voor in verhouding mindere service betalen zij evenveel.

Bv personen die niet boven een 2Mb profiel kunnen x% minder en die op 1Mb profiel zitten 2 maal x% korting.

Versta mij niet verkeerd; ik ben een tevreden BGC klant.
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 32 keer

Ik kan het verhaal van "kleine" 100% bevestigen.

Mijn ADSL-Go staat nu al bijna 8 jaar op een profiel van 2Mb omdat alles wat sneller is niet meer stabiel is. De centrale staat op 4,5km en zowat de hele straat (en alles in de ruime buurt ervan) zit ondertussen al jaren (min of meer verplicht) bij Telenet.

Ik moet voor een aantal klanten ADSL support leveren (nieuwe routers & VPN tunnels configureren etc) dus voorlopig moet ik wel bij ADSL blijven, maar je zou verwachten dat het met die nieuwe centrales toch wel een beetje sneller zou gaan. Deze buurt is niet bepaald klein, en nergens aan onze kant van het dorp kan je Belgacom TV krijgen. De café's die aan de andere kant, waar wel een centrale staat, liggen varen er wel bij...

De laatste jaren hebben ze me met rust gelaten (knock on wood), maar toen ik ze eindelijk zover had gekregen dat ze mijn profiel op 2Mb gezet hadden, is het in de maanden daarna toch nog een keer of 3 gebeurd dat één of andere idioot me terug een 3,3mb profiel gaf en de ellende herbegon.

En hoeft het gezegd dat ook ik al die tijd al de volle 100% betaal ?
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Ik snap niet wat je tegen houdt om naar TN over te stappen als je zo een belabberde snelheid hebt en er niks aan te doen valt. Met een smart shake van €42 ben je 6x sneller, heb je gratis telefoon in de daluren, een hogere limiet en ben je bovendien nog goedkoper af.
Afbeelding
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6599
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Special_K schreef:Ik snap niet wat je tegen houdt om naar TN over te stappen
Misschien heeft dit er mee te maken:
Ik moet voor een aantal klanten ADSL support leveren (nieuwe routers & VPN tunnels configureren etc) dus voorlopig moet ik wel bij ADSL blijven,
:wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Als je ADSL enkel uit beroepsmatige overwegingen zou houden is zou ik dan eerder een router met dual WAN installeren zodat je zowel kabel als adsl connectie kan hebben. Als het enkel is om wat te configureren kan je ook overschakelen naar een low-end adsl abo bij BGC of een andere provider, de rest kan dan via de veel snellere Telenet aansluiting.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”