Op ons bedrijf hebben we momenteel een SDSL abonnement (1024/256) waar eigenlijk niemand (nog) van tevreden is, zowel op gebied van prijs (management), support (IT) als snelheid (users).
Momenteel zitten er zo'n 50-tal gebruikers op het netwerk, de meesten gebruiken voornamelijk hun PC voor administratie en email. De echte surfers en down- en uploaders zal beperkt blijven tot een 5 à 10 personen.
Daarom waren we van plan om een 2e (goedkoop) ADSL abonnement bij te nemen, in eerste instantie samen met die SDSL, nadien eventueel die SDSL opzeggen of vervangen door nog een andere ISP...
Om zicht te krijgen op onze eigen technische mogelijkheden had ik al een topic gestart ivm ADSL & ISDN.
Ik had geen idee van de afstand tot de centrale, Belgacom wil het niet zeggen omdat we bij een andere ISP zitten, onze huidige ISP wil het niet vertellen, net als ons gemiddeld verbruik... :s
Ik heb afgelopen week een aantal providers gemaild (dxadsl /edpnet / dommel) of contactformulier via de website ingevuld (scarlet / belgacom).
Op zich is dat ook een interessante oefening, gewoon om te kijken wie er antwoord:
* edpnet - automatische ontvangstbevestiging, antwoord na 1 dag
* dxdsl - antwoord na 2 dagen
* scarlet - automatische ontvangstbevestiging, geen antwoord
* dommel - automatisch ticketnummer, geen antwoord
* belgacom - bedankt via de website, geen bevestigingsmail, geen antwoord.
Blijkbaar zitten we tamelijk ver van de centrale (4431m volgens EDPnet; 4283m volgens dxdsl); dus een deftige snelheid kunnen we vergeten:
* EDPnet schat max 3mbit
* dxdsl biedt 1 mbit aan
Op zo'n 500m van onze fabriek en kantoorgebouw (waar ons industriegebied grenst aan de achterliggende woonwijk staat naar het schijnt een gloednieuwe ROP met VDSL(-2?) aansluitingen voor BTV. Ik weet hem niet staan, maar ga er maandag toch eens achter zoeken.
Kabel ligt er niet in onze straat (industriegebied), dus dat is ook geen oplossing en de centrale staat te ver af.
Ziet iemand nog een mogelijkheid om toch een normale verbinding te krijgen, of gaan we moeten wachten tot Belgacom, ooit zijn VDSL open moet stellen (if ever) ?
Voorlopig zie ik het somber in...
Geen deftige internet connectie mogelijk (bedrijf)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik dacht dat SDSL gelimiteerd was tot 3 km, daarom misschien de slechte kwaliteit. Misschien ben je beter af met een professioneel ADSL abonnement bij Telenet, voor 140 EUR excl btw heb je al 3 Mb / 512 kb, aparte support en ongelimiteerd gebruikers & volume, of een kabelabonnement bij Telenet (275 EUR = 600 GB).
De goedkoopste SDSL-verbinding (met 1 Mbps max) vind je bij EDPnet (vanaf 199 EUR).
http://users.telenet.be/lordseth/vergelijkingSDSL.html
De goedkoopste SDSL-verbinding (met 1 Mbps max) vind je bij EDPnet (vanaf 199 EUR).
http://users.telenet.be/lordseth/vergelijkingSDSL.html
-
- Pro Member
Voor de duidelijkheid: het is naar een gewone ADSL connectie dat ik gevraagd heb bij alle providers, niet naar SDSL.Lord Utopia schreef:Ik dacht dat SDSL gelimiteerd was tot 3 km, daarom misschien de slechte kwaliteit...
Alle aangeschreven providers hebben van mij dezelfde vraag gekregen, enige 'gepersonaliseerde' stukje is een verwijzing naar ons voorkeur-abonnement (bv. Max24 bij EDPnet)
In eerste instantie zou het de bedoeling zijn die naast de bestaande SDSL aangesloten worden, in test, en dan kunnen we later nog zien wat we met dat bestaande SDSL abonnement doen...
HEEL zeker weet ik dat niet, ik ga af op wat ik me heb laten vertellen door onze zaakvoerders en door de 'buren' - het is wel zo dat het een industriegebied is er niemand woont... misschien niet de eerste plaats om kabel te trekken.Ken schreef:Zeker dat er geen kabel ligt? Ook niet via de electriciteitspalen?
Ik ga alleszins toch telenet contacteren volgende week om dit te controleren en te horen wat zij eventueel voor ons kunnen doen.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Wel normaalgezien is het verplicht en zou kabel + koper moeten voorzien zijn. Op m'n werk hebben wij moeten zorgen voor coax tot aan het dak, zo dicht mogelijk bij een paal, daarna zijn ze ons komen aansluiten en hebben zij die kabel zonder kosten gespannen. Uurtje later al kunnen surfen op 20mbit 

-
- Erelid
Je zei ook dat je niet meer tevreden was van je SDSL-abonnement. Ik help alleen maar he. Veel profeit haal je niet uit een Max24 abo.gert.jansen schreef:Voor de duidelijkheid: het is naar een gewone ADSL connectie dat ik gevraagd heb bij alle providers, niet naar SDSL.Lord Utopia schreef:Ik dacht dat SDSL gelimiteerd was tot 3 km, daarom misschien de slechte kwaliteit...
Alle aangeschreven providers hebben van mij dezelfde vraag gekregen, enige 'gepersonaliseerde' stukje is een verwijzing naar ons voorkeur-abonnement (bv. Max24 bij EDPnet)
In eerste instantie zou het de bedoeling zijn die naast de bestaande SDSL aangesloten worden, in test, en dan kunnen we later nog zien wat we met dat bestaande SDSL abonnement doen...
HEEL zeker weet ik dat niet, ik ga af op wat ik me heb laten vertellen door onze zaakvoerders en door de 'buren' - het is wel zo dat het een industriegebied is er niemand woont... misschien niet de eerste plaats om kabel te trekken.Ken schreef:Zeker dat er geen kabel ligt? Ook niet via de electriciteitspalen?
Ik ga alleszins toch telenet contacteren volgende week om dit te controleren en te horen wat zij eventueel voor ons kunnen doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik zou zeker Telenet solutions contacteren want die hebben een beter overzicht over wat technisch en commercieel kan.
Als er geen kabel ligt zou ik voor twee ADSL(2) abonnementen ga bij twee verschillende providers.
En indien mogelijk, twee providers die dan ook nog eens gebruik maken van de verschillende netwerken (bvb. Belgacom + EDPnet).
SLA's nemen op de telefoonlijnen waar ADSL signaal op zit (ongeveer 3 EUR per lijn per maand)
Een router aanschaffen met twee WAN poorten (ongeveer 600 EUR).
Als er geen kabel ligt zou ik voor twee ADSL(2) abonnementen ga bij twee verschillende providers.
En indien mogelijk, twee providers die dan ook nog eens gebruik maken van de verschillende netwerken (bvb. Belgacom + EDPnet).
SLA's nemen op de telefoonlijnen waar ADSL signaal op zit (ongeveer 3 EUR per lijn per maand)
Een router aanschaffen met twee WAN poorten (ongeveer 600 EUR).
-
- Pro Member
Sorry, misschien had ik je post verkeerd geïnterpretterd. Ik heb met mijn antwoord in elk geval niks verkeerd bedoeld en apprecieer elke hulp die er gegeven wordtLord Utopia schreef:Je zei ook dat je niet meer tevreden was van je SDSL-abonnement. Ik help alleen maar he. Veel profeit haal je niet uit een Max24 abo.

Max24 biedt inderdaad niks, maar dat was uiteraard wel waar we oorspronkelijk op mikten, zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld he

Wist ik niet. Ik hoop echt dat ik ongelijk heb.Ken schreef:Wel normaalgezien is het verplicht en zou kabel + koper moeten voorzien zijn.
Dat was inderdaad het lange-termijn plan. ALS imand deftig ADSL kon aanbieden en dat na een testperiode van pakweg 3 maanden goed bleek te werken, en genoeg volume bood, zou de SDSL opgezegd worden en vervangen door nog een 2e ADSL abonnement.Astralon schreef:Als er geen kabel ligt zou ik voor twee ADSL(2) abonnementen ga bij twee verschillende providers.
De afstand tot de centrale maakt dit nu uiteraard heel wat minder interessant.[/quote]
Dat ga ik inderdaad maandag doen. Als we dat kunnen krijgen, zal het technisch alvast stukken beter zijn dan wat eender welke xDSL ons kan bieden...Astralon schreef:Ik zou zeker Telenet solutions contacteren want die hebben een beter overzicht over wat technisch en commercieel kan.
Ook over Telenet heb ik nog wel enkele vragen ivm hun aanbod, maar dat zal ik in het juiste forum plaatsen.
Gert, al eens getest of VDSL beschikbaar is op die locatie?
Als het beschikbaar is, zou je VDSL boost kunnen overwegen (17/448). Of een ADSL plus abonnement met BelgacomTV (over VDSL2) (12/448)? Je betaalt wel 8€ per maand extra voor die tv maar tis te overwegen als er geen ander alternatief is...
Als het beschikbaar is, zou je VDSL boost kunnen overwegen (17/448). Of een ADSL plus abonnement met BelgacomTV (over VDSL2) (12/448)? Je betaalt wel 8€ per maand extra voor die tv maar tis te overwegen als er geen ander alternatief is...
-
- Erelid
Of VDSL Boost zonder limiet? Ik dacht dat dat mogelijk was...
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 139 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Laat eens een belgacomvertegenwoordiger komen (krijg je meestal nog een geschenkje vroeger was dat meestal een gsm). Een afspraak kan je makkelijk regelen via de Belgacomwinkel in Westmalle.
In een industrieterrein zijn er al langer meer mogelijkheden om hogere snelheden te halen ivm met afstand tot centrale door middel van ROP met een KVD.
Ik denk trouwens dat Malle wel zogoed als helemaal vdsl ready is, afzetmarkt is daar enorm groot.
In een industrieterrein zijn er al langer meer mogelijkheden om hogere snelheden te halen ivm met afstand tot centrale door middel van ROP met een KVD.
Ik denk trouwens dat Malle wel zogoed als helemaal vdsl ready is, afzetmarkt is daar enorm groot.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
-
- Pro Member
Nee dat had ik nog niet gedaan.Joris84 schreef:Gert, al eens getest of VDSL beschikbaar is op die locatie?
Als het beschikbaar is...
Als ik op die webtool moet afgaan, ziet dat er niet goed uit: Belgacom is niet beschikbaar op deze lijn.
En dat zowel voor de ISDN lijnen als de ongebruikte analoge lijn.
Je bent waarschijnlijk afgegaan op mijn woonplaats uit mijn profiel, en da's goed geprobeerdBlock schreef:Ik denk trouwens dat Malle wel zogoed als helemaal vdsl ready is, afzetmarkt is daar enorm groot.

In Arendonk heb ik ze rond het industriegebied nog niet gezien, ook niet op gelet eerlijk gezegd. Mijn collega beweerde dat er wel ergens een stond, maar misschien vergist hij zich. Ik ga er maandag zeker eens voor rondkijken.
(Voor mij thuis geeft de webtool aan dat ik inderdaad BTV kan krijgen - standaard met 1 toestel weliswaar, en geen HDTV)
Laatst gewijzigd door gert.jansen 06 sep 2008, 23:48, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
Ik dacht dat VDSL niet ging over een ISDN-lijn.
-
- Erelid
Aja, 'k zie het, 'k verwisselde het met I-talk.
-
- Pro Member
Ik heb eens op het industrieterrein rondgekeken en kan geen VDSL-kastjes (ROP?) vinden (gesteld dat ik naar het juiste aan het uitkijken ben natuurlijk).
Rekening houdend met de webcheck van BTV die ook al negatief uitviel, ziet het xDSL-verhaal er hier niet goed uit.
Ik denk dat we eerst maar eens gaan kijken of Telenet voor ons iets kan betekenen.
Rekening houdend met de webcheck van BTV die ook al negatief uitviel, ziet het xDSL-verhaal er hier niet goed uit.
Ik denk dat we eerst maar eens gaan kijken of Telenet voor ons iets kan betekenen.