Tabel invoegen met afgeronde hoeken.

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Ik zou graag een tabel willen maken met afgeronde hoeken. Ik heb het reeds zien maken in Frontpage, maar ik vind niet terug hoe ik dat daar moet doen. Een gewone tabel lukt wel, maar ik vind de functie niet om die hoeken rond te krijgen.

thx.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Lol.

Afbeeldingen maken tiens ;)

Frontpage maakt afbeeldingen om dat voor mekaar te krijgen, dus je zal een ronde linkerbovenhoek, ronder rechterbovenhoek, ronde ...

En die zet je in een 9x9 tabel, daar komt het op neer.
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

En weet je ook hoe ik die frontpage dat automatisch kan laten doen ? Daar ben ik nu al een uurtje naar aan het zoeken ?

Dank u.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Sorry, ik maak die dingen allemaal met de hand, frontpage is voor mij al 8 jaar geleden, en toen stak die functie er nog niet in ;)
(toen was frontpage nog niet eens van microsoft ;))
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Awel, ik zou hetzelfde zeggen. Ik heb frontpage ook al in jaren niet meer gebruikt.

Hoe maak jij die afgeronde hoeken dan concreet ? In welk programma ? En hoe zorg je ervoor dat die hoek exact past in uw tabel zodat er geen naden te zien zijn ?

Ik weet het, veel vragen, maar zo leer ik weer eens iets bij hé :roll:
m3on

Concreet maak ik dat in Photoshop: gewoon een rechthoek tekenen met afgeronde hoeken, en dan in ImageReady slicen (dus in stukken snijden): die maakt dan zelfs nog de nodige html aan en zo. Meestal om een leuk resultaat te krijgenmoet ge daarvoor nog in Dreamweaver of zo zitten tweaken, maar dat lukt wel normaal :-)
Plaats reactie

Terug naar “Development”