Ik heb iets vreemd aan de hand met de rechten op bestanden op een netwerkshare: voor 1 gebruiker werkt het zoals het hoort en voor de andere niet.
Nu heb ik die gebruiker waarmee het niet goed werkt gewist en een kopie gemaakt van die waar het wel mee werkt.
Toch blijft het resultaat hetzelfde.
Dit is de situatie:
2003 server met bestanden
gebruikers zitten in AD
2 Xp clients die in AD zitten
Log ik nu op beide pc's in met de 'goeie' gebruiker dan werkt alles tegoei en met de 'slechte' niet.
Nu heb ik die 'slechte' gebruiker ook al full rechten gegeven op de share en op de directory, ook zonder verschil.
Heeft er iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt!
P-ken
Probleem met bestanden op netwerkshare
Wat bedoel je dan nog?Peterken schreef:Nu heb ik die 'slechte' gebruiker ook al full rechten gegeven op de share en op de directory
De effectieve rechten op de mappen/bestanden zijn full control
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
OK, maar wat met de foutmelding en/of symptoom ? Kan je aan de share, maar heb je niet de juiste rechten ? Of kan je gewoonweg niet op de share, welke melding dan en hoe ga je naar die share (unc via start ==> run, of logonscript, of mapped drive, of ... ?)
Grtz,
Sasuke
Grtz,
Sasuke
Oops, mijn reaktie was op nonkie maar je bent er nog 'tussen gekropen'
Wel, het openen van bestanden verloopt zonder probleem maar het weergeven van gegevens uit een boekhoudprogramma niet; bij de ene user is dat ok en bij de andere niet. De gebevens 'flitsen' weg uit de vensters bij de 'slechte gebruiker.
Drive wordt gemapt via logon script

Wel, het openen van bestanden verloopt zonder probleem maar het weergeven van gegevens uit een boekhoudprogramma niet; bij de ene user is dat ok en bij de andere niet. De gebevens 'flitsen' weg uit de vensters bij de 'slechte gebruiker.
Drive wordt gemapt via logon script
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
Ah, dat lijkt me eerder dat het programma misschien niet multi-user is, of dat het programma bepaalde registersleutels aanmaakt onder de user-hive.
Als je dit nu eerst had gepost had iedereen toch wel kunnen zeggen dat het niks met rechten te maken heeft
Ik zou anders met de user account die het probleem heeft aanloggen en eventueel een reinstall doen van het programma.
Grtz,
Sasuke
Als je dit nu eerst had gepost had iedereen toch wel kunnen zeggen dat het niks met rechten te maken heeft

Ik zou anders met de user account die het probleem heeft aanloggen en eventueel een reinstall doen van het programma.
Grtz,
Sasuke
Jawel, het programma is multi-user en ik heb al eens gekeken in het register maar kan niets vinden.
Het is dan toch niet logisch dat zich op 2 verschillende pc's hetzelfde probleem voordoet, niet?Sasuke schreef:Ik zou anders met de user account die het probleem heeft aanloggen en eventueel een reinstall doen van het programma.