ip adres locatie bepalen

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
saffie
Pro Member
Pro Member

Hey,

Ik stel me al een tijdje de vraag, hoe kan een locatie op een ip adres bepaald worden.

Je hebt tools zoals ip2location ed en die geven dan een land en stad mee.

Zit er eigenlijk een logica in de adressen van Telenet, Belgacom, dxadsl, ...

Een adres met 85 = Brussel bv of aan een centrale in Brussel gekoppeld, of werkt dit niet op deze manier?

Mocht je hier meer info over hebben, thx om dit ff te sharen.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Neen, daar is geen regelmaat in, noch zijn die dingen correct.
Enkel bij Dommel kan je op basis van ip (ptr-record) iets zeggen over de locatie, voor zover ik weet is het bij de rest van de providers landelijk random.
saffie
Pro Member
Pro Member

meon schreef:Neen, daar is geen regelmaat in, noch zijn die dingen correct.
Enkel bij Dommel kan je op basis van ip (ptr-record) iets zeggen over de locatie, voor zover ik weet is het bij de rest van de providers landelijk random.
Ok, dus die dingen geven verkeerde info dan ...

thx
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Niet persé verkeerd, maar voor België word er geen dynamisch IP gekoppeld aan een locatie. Echter, de IP pools zelf zijn wel bekend bij de ISP's en deze worden gekoppeld aan de locatie van de DHCP Server (ook niet altijd).

Het is de locatie die bekend is bij RIPE die word weergegeven op zo van die locaties, soms extra checks op het PTR record.

Enfin, ik zou daar niet van wakker liggen, een exacte wetenschap is het niet zolang je ISP niet doorgeeft dat ze IP adres xxx.xxx.xxx.xxx. aan klant Y hebben gegeven welke op locatie Z woont. Bij een dynamisch ip-adres is dat quasi ondoenbaar, bij vaste IP adressen zou je dat eventueel kunnen doen als ISP.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

Sasuke schreef:Het is de locatie die bekend is bij RIPE die word weergegeven op zo van die locaties, soms extra checks op het PTR record.
Dat klopt ook niet altijd. Afhankelijk van de site krijg ik nu bvb 'Destelbergen' of 'Brussel' terwijl bij RIPE geen enkele van die steden vermeld staat bij de ip range.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

daarmee dat ik er toch bijzet dat er soms ook checks op het PTR record worden gedaan ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Uloga
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

het enige irritante dat je krijgt zijn dan zo'n reclames van, Meet Local Girls in Zottegem , als je eigenlijk in Blankenberge woont, maarja, daar leven we mee :p
:banana:
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Uloga schreef:het enige irritante dat je krijgt zijn dan zo'n reclames van, Meet Local Girls in Zottegem , als je eigenlijk in Blankenberge woont, maarja, daar leven we mee :p
:lol:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Uloga schreef:het enige irritante dat je krijgt zijn dan zo'n reclames van, Meet Local Girls in Zottegem , als je eigenlijk in Blankenberge woont, maarja, daar leven we mee :p
Echt? Ik heb toch vaak touche gehad ze :P
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
Echt? Ik heb toch vaak touche gehad ze :P
Moogt gij al buiten van uw ma? :P
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

localhost schreef: Moogt gij al buiten van uw ma? :P
We zijn aan het stadium gekomen waar zij aan mij vraagt of ze buiten mag :p
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

geen last van: ik gebruik Adblock plus icm 6 filterabonnementen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

saffie schreef:Hey,

Ik stel me al een tijdje de vraag, hoe kan een locatie op een ip adres bepaald worden.

Je hebt tools zoals ip2location ed en die geven dan een land en stad mee.

Zit er eigenlijk een logica in de adressen van Telenet, Belgacom, dxadsl, ...

Een adres met 85 = Brussel bv of aan een centrale in Brussel gekoppeld, of werkt dit niet op deze manier?

Mocht je hier meer info over hebben, thx om dit ff te sharen.
Dit wordt bepaald aan de hand van ip range, maar is niet altijd correct, zeker de steden zijn praktisch nooit correct. Meestal wordt aan steden de locatie van de isp gegeven bv met a2f was dit limburg terwijl ik in antwerpen woonde, nu bij edpnet zal dit sint-niklaas zijn terwijl ik in geel woon, .. en dan hangt het er nog vanaf of het PA of PI adressen zijn, ..

bv bij aol zal dit altijd usa zijn zelfs als dit uk is.

dus eigenlijk zegt men gewoon 1.1.1.1 - 2.2.2.2 is bv BE en ip2location zet deze om in een longip en schrijft deze weg in een db, jij vraagt bv een ip op dan wordt het opgevraagde ip omgezet in een longip en kijkt men in welke range het zich bevind, klaar is kees.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

Sasuke schreef:daarmee dat ik er toch bijzet dat er soms ook checks op het PTR record worden gedaan ?
Zo'n ptr record is bij iedere isp anders, dus onmogelijk om te gebruiken om locatie uit te halen. Er wordt bij sommigen gecheckt bij RIPE, de andere hebben ergens een database waarin ze ip's bijhouden van users die zich geregd hebben op één of andere site.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”